15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El Suprem condemna ‘La Manada’ a 15 anys de presó per violació

El Tribunal Suprem ha condemnat als membres de ‘La Manada’ a 15 anys de presó | El Español

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 15 anys de presó als cinc membres de ‘La Manada’ per un delicte de violació. En una vista que ha començat a les 10.30 hores del matí, els cinc magistrats han escoltat els arguments de les parts per a acabar concloent que els fets que van passar en els ‘Sanfermines’ de 2016 no es poden qualificar d’abús, sinó que han de ser considerats agressió sexual, és a dir, violació, tal com informa ‘Naciódigital’.

 

Les acusacions — formades per l’Ajuntament de Pamplona i el Govern de Navarra — han demanat al tribunal que ampliara la condemna i la pena de presó dels cinc acusats fins als 18 anys. En canvi, l’advocat defensor ha tornat a demanar l’absolució i ha culpat a la víctima de no haver fet «cap gest» que donara a entendre que no volia mantindre relacions sexuals amb els acusats. Cal recordar que, en un inici, la justícia de Navarra els va condemnar a nou anys de presó per un delicte d’abús sexual. Ara, el Suprem ha corregit eixa sentència i l’ha ampliat a 15 anys de presó. 

 

D’esta manera, es revoca la sentència anterior, que els condemnava a nou anys de presó per abús | València Diari

 

Dos dels membres ja detinguts

La decisió s’ha pres després de deliberar durant més de dos hores. Finalment, el Tribunal Suprem ha conclòs que s’havia comés agressió sexual i no abús, com havia sentenciat tant l’Audiència Provincial com el Tribunal Superior de Justícia de Navarra. D’esta manera, les penes de presó augmenten fins a 15 anys per a José Ángel Penyora, Antonio Manuel Guerrerro, Jesús Escudero, Ángel Pozas i Alfonso Jesús Cabezuela.

 

Amb la decisió del Suprem, la sentència contra ‘La Manada’ és ferma i, de moment, ja hi ha hagut dos detinguts: José Ángels Prenda i Alfonso Jesús Cabezuela. La detenció s’ha produït després que intentaren fugir, moments després de conéixer la sentència del Tribunal Suprem. Els altres membres també han sigut detinguts després que es decretara risc de fuga.

Últimes notícies

La lesió de Foyth és la quarta baixa greu del Vila-real esta temporada

El defensa argentí va patir un trencament del tendó d'Aquil·les davant el Reial Madrid i passarà per quiròfan. És la quarta lesió greu del curs, tres d'elles en la saga.

Helena Font: apostar per un elenc nombrós i escenografia arriscada és d’agrair

L'actriu reivindica la valentia dels qui sostenen obres amb grans repartiments i muntatges complexos i celebra l'acolliment d'Assassinat en el Orient Express en el seu gira.

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.