La Mesa de la comissió d’investigació sobre la DANA en Les Corts Valencianes es reunirà este divendres a les 10.00 per a tramitar la petició del president de la Generalitat en funcions, Carlos Mazón, i acordar la seua inclusió en l’orde del dia del dimarts 11 de novembre. El propòsit és habilitar la seua compareixença eixe dia perquè explique la gestió autonòmica de l’emergència i la recuperació després de la riuada.
La sessió del dimarts estava convocada per a escoltar el president del Govern, a diversos ministres i a la delegada del Govern en la Comunitat, Pilar Bernabé. L’Executiu ja havia avisat que no acudiria perquè no té obligació de fer-ho en una comissió autonòmica i rendix comptes en les Corts Generals. Amb eixe escenari, la comissió quedava oberta a reordenar la jornada i encaixar altres intervencions.
Tràmit i calendari
Mazón, que el dilluns va anunciar la seua renúncia a la Presidència, va sol·licitar el dimecres intervindre davant la comissió de Les Corts. En la seua petició va plantejar donar compte de les actuacions impulsades per la Generalitat per a la recuperació social i econòmica de les zones afectades per la riuada i respondre al que li plantegen els grups.
La Mesa, en la qual PP i Vox sumen majoria, es reunirà el divendres a primera hora per a acordar la compareixença del president en funcions l’11 de novembre. De confirmar-se, acudirà a les Corts abans que a la comissió d’investigació del Congrés, on està citat el 17 de novembre. L’encaix en l’agenda autonòmica permetrà que la comissió escolte primer la versió del Consell en funcions i ordene el debat entorn de les decisions adoptades en l’àmbit valencià.
La comissió d’investigació sobre la DANA en Les Corts ha celebrat fins ara dos sessions de compareixences, a principis de juliol i el 14 d’octubre, amb la intervenció d’experts i tècnics. Encara no hi ha data per a les associacions de víctimes en l’àmbit autonòmic, malgrat que ja van participar en la comissió del Congrés. Els dos fòrums avancen en paral·lel amb calendaris propis i amb un focus comú: analitzar la gestió de l’emergència i la recuperació després de la riuada.
La compareixença de Mazón servirà per a ordenar el relat del fet per la Generalitat, detallar mesures aplicades i pendents i aclarir la coordinació entre administracions. També permetrà als grups fixar les seues preguntes i exigir explicacions en un marc institucional que posa l’accent en les responsabilitats autonòmiques.



