Pedro Martínez avisa: contra el Zalgiris només hi ha una opció, millorar en defensa

Pedro Martínez va fixar la defensa com l’eix del pla per a visitar a Zalgiris en Kaunas, líder de l’Eurolliga i equip que menys punts encaixa. L’entrenador va ser rotund en assenyalar que el seu equip només podrà competir si eleva el nivell arrere: ‘Contra l’equip que millor defensa de l’Eurolliga només hi ha una opció per a guanyar que és millorar en defensa i posar-te a la seua altura. El seu defensa és la millor i intentarem fer el millor atac però no es tracta de dir atacarem bé, que farem el que puguem, si no posar-nos a la seua altura’.

Més enllà de la posada en escena ofensiva, el tècnic va insistir que el partit exigix intensitat, físic i concentració sostinguda, factors que el rival domina i que en Kaunas es multipliquen per l’ambient. ‘Ho afrontem amb il·lusió, juguem contra el líder de la competició, que està jugant espectacular en atac i en defensa.’ Va definir el dol com un repte il·lusionant i va recordar que guanyar fora té un valor extra, encara que va voler rebaixar dramatismes: si la victòria no arriba, la temporada continua amb un calendari atapeït. ‘Si ho guanyem està molt bé i si no la lliga contínua’, va admetre.

Rotacions i gestió del vestuari

L’entrenador va confirmar que compta amb tota la plantilla i que es pugen al viatge els 15 jugadors, inclòs Yankuba Avenc, que s’incorpora a la dinàmica del grup després d’un llarg període fora. ‘Viatgen tots i eixa és la idea quan ens anem de ‘tour’ perquè després ens anem directament a Granada.’ Martínez va assumir que haurà de realitzar tres descartes per trobada i va demanar col·laboració per a normalitzar eixa situació, sense jerarquies rígides ni etiquetes: el grup està per damunt dels noms i cada dol pot requerir perfils distints.

Amb una marató de partits per davant, el cos tècnic vol a tots activats per a respondre a l’exigència i a possibles contratemps. El missatge és clar: hi haurà rotacions i minuts repartits en funció del pla de cada nit. ‘Uns dies jugaran uns i altres dies altres.’ Per al tècnic, que un jugador es quede fora en una convocatòria no significa perdre la seua confiança, sinó una decisió puntual en benefici del col·lectiu.

Sobre el rival, Martínez va subratllar el moment de forma de Zalgiris i va posar el focus en la seua agressivitat defensiva i en el ritme al qual competix. També va advertir del talent de Sylvain Francisco, a qui va dirigir en el BAXI Manresa i que arriba com a mVP del mes: ‘Està Sylvain Francisco, al qual vaig entrenar i que és l’MVP d’octubre.’ Va recordar que llavors era molt jove però ja destacava per físic i caràcter, i ara s’ha assentat com un dels bases més determinants de la competició.

La idea general no varia: igualar la feresa arrere per a tindre opcions reals en Kaunas. El València Basket assumirà riscos en atac, però el primer pas serà estar a l’altura defensiva del líder per a competir fins al final.

Últimes notícies

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.