9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La pintora Pilar Belmonte omple el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRES)

La pintora Pilar Belmonte ha omplert el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’, la mostra que des d’aquest dijous exhibeix els treballs d’aquesta artista albaceteña, establida a València des del 1968, relacionats amb vidrieres contemporànies i dissenys de projectes en els quals es concilia l’art tradicional i la tecnologia actual, amb pintures, vidrieres i cèl·lules fotovoltaiques per a un món més net i sostenible.

En l’exposició es podran contemplar fins al 8 de setembre els dissenys, a escala natural, d’un projecte de sies finestres amb cèl·lules fotovoltaiques, que està en procés, i els dissenys, a escala natural, de la rosassa de la catedral d’Albacete que es van utilitzar en la seua construcció.

Belmonte, llicenciada i doctora en Belles arts, és especialista en vidrieres contemporànies i actualment treballa en dos tallers professionals d’aquest sector a Alemanya com són Derix Glasstudio, Taunusstein i Peters Glasmalerei.

El 1988 va començar a treballar en vidrieres contemporànies, gràcies als seus mestres José Ignacio Pertegaz i Nini Hernández. Entre els seus treballs, destaca la rosassa de la catedral d’Albacete o la façana principal de l’estació de Renfe de Gandía.

A més, juntament amb Derix Glasstudios Taunusstein va ser comissària de l’exposició ‘L’Art de les Vidrieres’, celebrada en el monestir Santa María de la Valldigna el 2003 i que va reunir a 40 artistes internacionals. Des del 1971, ha realitzat 104 exposicions, nacionals i internacionals en museus, institucions i galeries (València, Albacete, Madrid, Londres, Venècia, París, Nova York, Alemanya i Holanda).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.