La pintora Pilar Belmonte omple el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRES)

La pintora Pilar Belmonte ha omplert el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’, la mostra que des d’aquest dijous exhibeix els treballs d’aquesta artista albaceteña, establida a València des del 1968, relacionats amb vidrieres contemporànies i dissenys de projectes en els quals es concilia l’art tradicional i la tecnologia actual, amb pintures, vidrieres i cèl·lules fotovoltaiques per a un món més net i sostenible.

En l’exposició es podran contemplar fins al 8 de setembre els dissenys, a escala natural, d’un projecte de sies finestres amb cèl·lules fotovoltaiques, que està en procés, i els dissenys, a escala natural, de la rosassa de la catedral d’Albacete que es van utilitzar en la seua construcció.

Belmonte, llicenciada i doctora en Belles arts, és especialista en vidrieres contemporànies i actualment treballa en dos tallers professionals d’aquest sector a Alemanya com són Derix Glasstudio, Taunusstein i Peters Glasmalerei.

El 1988 va començar a treballar en vidrieres contemporànies, gràcies als seus mestres José Ignacio Pertegaz i Nini Hernández. Entre els seus treballs, destaca la rosassa de la catedral d’Albacete o la façana principal de l’estació de Renfe de Gandía.

A més, juntament amb Derix Glasstudios Taunusstein va ser comissària de l’exposició ‘L’Art de les Vidrieres’, celebrada en el monestir Santa María de la Valldigna el 2003 i que va reunir a 40 artistes internacionals. Des del 1971, ha realitzat 104 exposicions, nacionals i internacionals en museus, institucions i galeries (València, Albacete, Madrid, Londres, Venècia, París, Nova York, Alemanya i Holanda).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.