La pintora Pilar Belmonte omple el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRES)

La pintora Pilar Belmonte ha omplert el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’, la mostra que des d’aquest dijous exhibeix els treballs d’aquesta artista albaceteña, establida a València des del 1968, relacionats amb vidrieres contemporànies i dissenys de projectes en els quals es concilia l’art tradicional i la tecnologia actual, amb pintures, vidrieres i cèl·lules fotovoltaiques per a un món més net i sostenible.

En l’exposició es podran contemplar fins al 8 de setembre els dissenys, a escala natural, d’un projecte de sies finestres amb cèl·lules fotovoltaiques, que està en procés, i els dissenys, a escala natural, de la rosassa de la catedral d’Albacete que es van utilitzar en la seua construcció.

Belmonte, llicenciada i doctora en Belles arts, és especialista en vidrieres contemporànies i actualment treballa en dos tallers professionals d’aquest sector a Alemanya com són Derix Glasstudio, Taunusstein i Peters Glasmalerei.

El 1988 va començar a treballar en vidrieres contemporànies, gràcies als seus mestres José Ignacio Pertegaz i Nini Hernández. Entre els seus treballs, destaca la rosassa de la catedral d’Albacete o la façana principal de l’estació de Renfe de Gandía.

A més, juntament amb Derix Glasstudios Taunusstein va ser comissària de l’exposició ‘L’Art de les Vidrieres’, celebrada en el monestir Santa María de la Valldigna el 2003 i que va reunir a 40 artistes internacionals. Des del 1971, ha realitzat 104 exposicions, nacionals i internacionals en museus, institucions i galeries (València, Albacete, Madrid, Londres, Venècia, París, Nova York, Alemanya i Holanda).

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.