La pintora Pilar Belmonte omple el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRES)

La pintora Pilar Belmonte ha omplert el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’, la mostra que des d’aquest dijous exhibeix els treballs d’aquesta artista albaceteña, establida a València des del 1968, relacionats amb vidrieres contemporànies i dissenys de projectes en els quals es concilia l’art tradicional i la tecnologia actual, amb pintures, vidrieres i cèl·lules fotovoltaiques per a un món més net i sostenible.

En l’exposició es podran contemplar fins al 8 de setembre els dissenys, a escala natural, d’un projecte de sies finestres amb cèl·lules fotovoltaiques, que està en procés, i els dissenys, a escala natural, de la rosassa de la catedral d’Albacete que es van utilitzar en la seua construcció.

Belmonte, llicenciada i doctora en Belles arts, és especialista en vidrieres contemporànies i actualment treballa en dos tallers professionals d’aquest sector a Alemanya com són Derix Glasstudio, Taunusstein i Peters Glasmalerei.

El 1988 va començar a treballar en vidrieres contemporànies, gràcies als seus mestres José Ignacio Pertegaz i Nini Hernández. Entre els seus treballs, destaca la rosassa de la catedral d’Albacete o la façana principal de l’estació de Renfe de Gandía.

A més, juntament amb Derix Glasstudios Taunusstein va ser comissària de l’exposició ‘L’Art de les Vidrieres’, celebrada en el monestir Santa María de la Valldigna el 2003 i que va reunir a 40 artistes internacionals. Des del 1971, ha realitzat 104 exposicions, nacionals i internacionals en museus, institucions i galeries (València, Albacete, Madrid, Londres, Venècia, París, Nova York, Alemanya i Holanda).

Últimes notícies

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.

La inflació a l’agost puja al 4,1 % en la Comunitat Valenciana

L’IPC d’agost s’ha situat en el 4,1 % en la Comunitat Valenciana, dos dècimes per davall de la mitjana estatal del 4,3 %, impulsat per l’encariment dels carburants.

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.