La pintora Pilar Belmonte omple el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRES)

La pintora Pilar Belmonte ha omplert el Museu de la Ciutat de ‘Color i energia del sol’, la mostra que des d’aquest dijous exhibeix els treballs d’aquesta artista albaceteña, establida a València des del 1968, relacionats amb vidrieres contemporànies i dissenys de projectes en els quals es concilia l’art tradicional i la tecnologia actual, amb pintures, vidrieres i cèl·lules fotovoltaiques per a un món més net i sostenible.

En l’exposició es podran contemplar fins al 8 de setembre els dissenys, a escala natural, d’un projecte de sies finestres amb cèl·lules fotovoltaiques, que està en procés, i els dissenys, a escala natural, de la rosassa de la catedral d’Albacete que es van utilitzar en la seua construcció.

Belmonte, llicenciada i doctora en Belles arts, és especialista en vidrieres contemporànies i actualment treballa en dos tallers professionals d’aquest sector a Alemanya com són Derix Glasstudio, Taunusstein i Peters Glasmalerei.

El 1988 va començar a treballar en vidrieres contemporànies, gràcies als seus mestres José Ignacio Pertegaz i Nini Hernández. Entre els seus treballs, destaca la rosassa de la catedral d’Albacete o la façana principal de l’estació de Renfe de Gandía.

A més, juntament amb Derix Glasstudios Taunusstein va ser comissària de l’exposició ‘L’Art de les Vidrieres’, celebrada en el monestir Santa María de la Valldigna el 2003 i que va reunir a 40 artistes internacionals. Des del 1971, ha realitzat 104 exposicions, nacionals i internacionals en museus, institucions i galeries (València, Albacete, Madrid, Londres, Venècia, París, Nova York, Alemanya i Holanda).

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.