La Policia Local decomissa en el rastre ferramentes robades en empreses afectades per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Policies Locals de la USAP (Unitat de Seguretat, Suport i Prevenció) de València van localitzar este diumenge en el rastre un lloc en el qual estaven venent ferramentes i material d’obra amb restes de fang sostretes en empreses afectades per la dana.

Segons ha informat la Policia Local en un comunicat, es tractava de serres, generadors elèctrics, i altres objectes com a maletins de trepants. Alguns d’ells tenien encara el precinte de seguretat antirrobament.

Davant de la possibilitat que es tractara d’objectes procedents de saquejos en comerços o empreses afectades per la dana, els agents es van acostar al lloc i van sol·licitar als venedors la documentació de la procedència dels articles.

Atès que els venedors no aporten cap contracte o factura de la procedència del material, els policies van procedir a confiscar el material i a realitzar diligències a l’autoritat judicial.

Entre altres eines, s’han confiscat d’11 martells perforadores, 14 trepants en maletí amb bateries i tres compressors, així com nombroses serres, elevadors elèctrics, compressors. En total, 54 productes amb un preu de venda al públic de quasi 10.000 euros. També van alçar una sanció administrativa per exercir la venda una persona diferent a la recollida en l’autorització del lloc.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.