La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

Ejemplo de shortcode con estilo
L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’advocada Mamen Peris, de l’acusació popular que exercix Ciutadans en la causa de la DANA, ha explicat que la policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja assumirà les gestions per a esbrinar com recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Carlos Mazón en Presidència de la Generalitat, José Manuel Cuenca. L’objectiu ha sigut delimitar quines comunicacions va intercanviar durant aquella jornada per a incorporar-les a la investigació.

La diligència d’acarament practicada este divendres en el telèfon que manejava Cuenca el dia de la DANA ha conclòs sense èxit: no ha sigut possible accedir als missatges enviats i rebuts. Davant eixe resultat, el testimoni ha accedit al fet que la instructora sol·licite a Meta Platforms, propietària de l’aplicació de missatgeria WhatsApp, la informació necessària per a intentar reconstruir-los.

Petició a Meta i paper de la policia judicial

Segons ha detallat Peris, la instructora, d’acord amb el Ministeri Fiscal, ha acordat que siga la policia judicial qui curse la petició a Meta. Amb això s’ha pretés centralitzar les gestions i mantindre el control del procés des del jutjat, mentres s’exploren les vies disponibles per a recuperar el contingut.

La jutgessa havia citat per quarta vegada a Conca perquè aportara la targeta SIM del telèfon que utilitza actualment, amb la finalitat d’inserir-la en el terminal que va usar durant la DANA i comprovar si era possible accedir i acarar els missatges d’eixa jornada. En esta pericial han participat tres tècnics de la Direcció General de Tecnologia de la Generalitat, que han aportat el dispositiu que Cuenca va emprar llavors i que ell mateix va retornar reinicialitzat després de deixar el càrrec. Eixe reinicialitze ha esborrat les dades i ha impedit l’accés directe a les converses, de manera que la comprovació amb la SIM no ha permés recuperar els xats sense un suport extern.

La lletrada Mamen Peris ha explicat que en altres ocasions ‘sí ha sigut possible’. A més, ha assenyalat que ha vist a Conca ‘col·laboratiu, amb ganes que s’esbrine la veritat‘ i ha subratllat que, en la seua opinió, ‘els wasaps estan ajudant molt a la causa, igual que les imatges gravades per la premsa aquella jornada’.

Últimes notícies

Vent fort de matinada al nord interior de Castelló este dissabte

La Comunitat Valenciana tindrà cel poc nuvolós i núvols alts. A més, poden bufar ratxes molt fortes de matinada al nord interior de Castelló.

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.