La presidenta de Les Corts assegura que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzarà el que decidisca Abascal

Massó culpa a direcció del PP de «inestabilitat» i assenyala que Mazón «ha seguit les directrius del seu partit» en repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà «lleial» als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal.

En qualsevol cas, ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà «totalment» el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el vicepresident segon i conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre aquest tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir «res» fins a esta reunió, Massó ha insistit que Vox es «deu» als seus votants i recolza «totalment» a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: «Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional».

Dit això, ha assenyalat que «no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat», ja que ha recordat que «hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i aquest efecte anomenada». «I eixa és la línia que es va a seguir», ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat «convençuda» que la decisió que es prenga en l’òrgan serà «meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana» i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a aquesta situació o amb si podria deixar la Presidència dels Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques «és una decisió del president de la Generalitat».

DECISIÓ «UNILATERAL» DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que «hi ha molts Partits Populars» i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres «unilateralment» per la decisió ‘popular’ de Gènova: «Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi».

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president «va plantejar la sobrecàrrega de ‘menes'» a la Comunitat i «ha seguit les directrius del seu partit». «I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox», ha resolt.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.