La presidenta de Les Corts assegura que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzarà el que decidisca Abascal

Ejemplo de shortcode con estilo
Llanos Massó, presidenta de Les Corts per Vox, assegura que el partit recolzarà "totalment" les decisions d'Abascal respecte als pactes de govern en la Comunitat Valenciana. Massó declara que Vox és "lleial" als seus votants i espera les conclusions de l'executiva de Vox per decidir accions futures.

Massó culpa a direcció del PP de «inestabilitat» i assenyala que Mazón «ha seguit les directrius del seu partit» en repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà «lleial» als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal.

En qualsevol cas, ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà «totalment» el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el vicepresident segon i conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre aquest tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir «res» fins a esta reunió, Massó ha insistit que Vox es «deu» als seus votants i recolza «totalment» a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: «Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional».

Dit això, ha assenyalat que «no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat», ja que ha recordat que «hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i aquest efecte anomenada». «I eixa és la línia que es va a seguir», ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat «convençuda» que la decisió que es prenga en l’òrgan serà «meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana» i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a aquesta situació o amb si podria deixar la Presidència dels Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques «és una decisió del president de la Generalitat».

DECISIÓ «UNILATERAL» DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que «hi ha molts Partits Populars» i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres «unilateralment» per la decisió ‘popular’ de Gènova: «Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi».

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president «va plantejar la sobrecàrrega de ‘menes'» a la Comunitat i «ha seguit les directrius del seu partit». «I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox», ha resolt.

Últimes notícies

Gandia suspén les classes dilluns per l’episodi de pluges intenses

L’Ajuntament de Gandia ha suspés les classes d’este dilluns i ha ordenat el tancament d’instal·lacions municipals per l’episodi de pluges i l’alerta roja al litoral sud de la província de València.

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

Emergències de la Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert als municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant per pluges persistents i risc d’inundacions.

Les pluges deixen més de 200 litres a la Safor en un cap de setmana passat per aigua

Les pluges persistents han descarregat amb molta intensitat a la Safor, on diversos municipis han superat ja els 200 litres per metre quadrat. Emergències ha gestionat 135 incidents a la Comunitat Valenciana, sobretot per danys en via pública i problemes en carreteres.

Renfe carrega contra Semaf per parar trens de Rodalia per la pluja extrema

Renfe ha criticat que el sindicat de maquinistes Semaf haja demanat no circular en les línies C1 i C2 de Rodalia, en zona amb avís roig per pluges torrencials, i defensa que la informació tècnica permet fer-ho amb seguretat.

Emergències alerta que el pitjor de la tempesta encara està per arribar

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, alerta que el tram més advers de la tempesta arribarà este diumenge de vesprada al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb avís roig per pluges intenses i fortes ratxes de vent.

Pluges torrencials a la Safor amb 166 l/m² en el Real de Gandia

La Safor està patint este diumenge pluges torrencials, amb 166 l/m² acumulats en el Real de Gandia i valors molt elevats en altres municipis de la comarca, segons Avamet i Aemet.

Proposen limitar de manera temporal la pujada del lloguer per a frenar la crisi d’habitatge

La catedràtica de la Universitat d’Alacant Paloma Taltavull defensa contindre de manera temporal la pujada dels lloguers com a mesura puntual per a mitigar la crisi d’habitatge, marcada per una forta pressió de la demanda i una oferta insuficient. L’experta adverteix que la falta de vivenda en lloguer és un problema endèmic des de la crisi financera de 2008.

Arrestada a Alacant una parella per vendre gorres falses a les xarxes

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.