La presidenta de Les Corts assegura que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzarà el que decidisca Abascal

Massó culpa a direcció del PP de «inestabilitat» i assenyala que Mazón «ha seguit les directrius del seu partit» en repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà «lleial» als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal.

En qualsevol cas, ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà «totalment» el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el vicepresident segon i conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre aquest tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir «res» fins a esta reunió, Massó ha insistit que Vox es «deu» als seus votants i recolza «totalment» a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: «Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional».

Dit això, ha assenyalat que «no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat», ja que ha recordat que «hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i aquest efecte anomenada». «I eixa és la línia que es va a seguir», ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat «convençuda» que la decisió que es prenga en l’òrgan serà «meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana» i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a aquesta situació o amb si podria deixar la Presidència dels Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques «és una decisió del president de la Generalitat».

DECISIÓ «UNILATERAL» DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que «hi ha molts Partits Populars» i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres «unilateralment» per la decisió ‘popular’ de Gènova: «Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi».

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president «va plantejar la sobrecàrrega de ‘menes'» a la Comunitat i «ha seguit les directrius del seu partit». «I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox», ha resolt.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.