La societat de la neu triomfa en la 38 edició dels Goya

La societat de la neu, el drama basat en la història real dels supervivents de l’accident aeri dels Andes de 1972 rodat per J.A. Baiona i que optarà a l’Oscar en les categories de Millor Pel·lícula Internacional i Millor Maquillatge i Perruqueria, va ser aquest dissabte la cinta triomfadora en la 38 edició dels Goya celebrada en la Fira de Valladolid, en aconseguir 12 dels 13 premis als quals optava, entre ells millor pel·lícula, direcció i fotografia. La gala, conduïda per Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo, va tenir un record especial per a Concha Velasco, morta el passat 2 de desembre a Madrid als 84 anys. El president de l’Acadèmia, Fernando Méndez-Leite, va expressar la condemna de la institució a «qualsevol abús o violència que s’exerceixi contra les dones», com també van fer les dones de la junta directiva de l’Acadèmia per veu de la seva vicepresidenta, Susi Sánchez. «Que la igualtat sigui la norma i no l’excepció», va dir.

J.A. Baiona va ser el clar guanyador de la nit. La seva pel·lícula, La societat de la neu, va aconseguir un total de 12 dels 13 premis als quals optava, dos dels quals van ser per al realitzador català (direcció i pel·lícula). El llargmetratge es va quedar a dos del rècord que posseeix Mar endins, d’Alejandro Amenábar (14) i un menys dels 13 d’Ai Carmela!, de Carlos Saura.

20.000 espècies d’abelles, de la debutant Estibaliz Urresola, que partia en el primer lloc del rànquing amb 15 nominacions, es va quedar amb tres d’elles (direcció novella, guió original i actriu de repartiment), mentre que Tanca els ulls, de Víctor Erice, que optava a 11 premis, va obtenir un, igual que Saben Aquell, de David Trueba, que tenia les mateixes candidatures. Un amor, d’Isabel Coixet, amb set nominacions, se’n va anar de buit.

Palmarès 38 Premis Goya

-Millor pel·lícula: La societat de la neu

-Millor adreça: Juan Antonio Baiona, per la societat de la neu

-Millor actor protagonista: David Verdaguer, per Saben aquell

-Millor actriu protagonista: Malena Alterio, per Que ningú dormi

-Millor pel·lícula europea: la pel·lícula francesa Anatomia d’una caiguda

-Millor pel·lícula iberoamericana: La memòria infinita, de Maite Alberdi (Xile)

-Millor actor de repartiment: Jose Coronado, per Tancar els ulls

-Millor actriu de repartiment: Ane Gabarain, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor pel·lícula d’animació: Robot Dreams, de Pablo Berger

-Millor pel·lícula documental: Mentre siguis tu, l’aquí i ara de Carme Elias, de Claudia Pinto

-Millor guió adaptat: Pablo Berger, per Robot Dreams

-Millor guió original: Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor direcció d’art: Alain Bainée, per la societat de la neu

-Millor muntatge: Andrés Gil i Jaume Martí, per la societat de la neu

Últimes notícies

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.