La societat de la neu triomfa en la 38 edició dels Goya

La societat de la neu, el drama basat en la història real dels supervivents de l’accident aeri dels Andes de 1972 rodat per J.A. Baiona i que optarà a l’Oscar en les categories de Millor Pel·lícula Internacional i Millor Maquillatge i Perruqueria, va ser aquest dissabte la cinta triomfadora en la 38 edició dels Goya celebrada en la Fira de Valladolid, en aconseguir 12 dels 13 premis als quals optava, entre ells millor pel·lícula, direcció i fotografia. La gala, conduïda per Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo, va tenir un record especial per a Concha Velasco, morta el passat 2 de desembre a Madrid als 84 anys. El president de l’Acadèmia, Fernando Méndez-Leite, va expressar la condemna de la institució a «qualsevol abús o violència que s’exerceixi contra les dones», com també van fer les dones de la junta directiva de l’Acadèmia per veu de la seva vicepresidenta, Susi Sánchez. «Que la igualtat sigui la norma i no l’excepció», va dir.

J.A. Baiona va ser el clar guanyador de la nit. La seva pel·lícula, La societat de la neu, va aconseguir un total de 12 dels 13 premis als quals optava, dos dels quals van ser per al realitzador català (direcció i pel·lícula). El llargmetratge es va quedar a dos del rècord que posseeix Mar endins, d’Alejandro Amenábar (14) i un menys dels 13 d’Ai Carmela!, de Carlos Saura.

20.000 espècies d’abelles, de la debutant Estibaliz Urresola, que partia en el primer lloc del rànquing amb 15 nominacions, es va quedar amb tres d’elles (direcció novella, guió original i actriu de repartiment), mentre que Tanca els ulls, de Víctor Erice, que optava a 11 premis, va obtenir un, igual que Saben Aquell, de David Trueba, que tenia les mateixes candidatures. Un amor, d’Isabel Coixet, amb set nominacions, se’n va anar de buit.

Palmarès 38 Premis Goya

-Millor pel·lícula: La societat de la neu

-Millor adreça: Juan Antonio Baiona, per la societat de la neu

-Millor actor protagonista: David Verdaguer, per Saben aquell

-Millor actriu protagonista: Malena Alterio, per Que ningú dormi

-Millor pel·lícula europea: la pel·lícula francesa Anatomia d’una caiguda

-Millor pel·lícula iberoamericana: La memòria infinita, de Maite Alberdi (Xile)

-Millor actor de repartiment: Jose Coronado, per Tancar els ulls

-Millor actriu de repartiment: Ane Gabarain, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor pel·lícula d’animació: Robot Dreams, de Pablo Berger

-Millor pel·lícula documental: Mentre siguis tu, l’aquí i ara de Carme Elias, de Claudia Pinto

-Millor guió adaptat: Pablo Berger, per Robot Dreams

-Millor guió original: Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor direcció d’art: Alain Bainée, per la societat de la neu

-Millor muntatge: Andrés Gil i Jaume Martí, per la societat de la neu

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.