17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La societat de la neu triomfa en la 38 edició dels Goya

La societat de la neu, el drama basat en la història real dels supervivents de l’accident aeri dels Andes de 1972 rodat per J.A. Baiona i que optarà a l’Oscar en les categories de Millor Pel·lícula Internacional i Millor Maquillatge i Perruqueria, va ser aquest dissabte la cinta triomfadora en la 38 edició dels Goya celebrada en la Fira de Valladolid, en aconseguir 12 dels 13 premis als quals optava, entre ells millor pel·lícula, direcció i fotografia. La gala, conduïda per Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo, va tenir un record especial per a Concha Velasco, morta el passat 2 de desembre a Madrid als 84 anys. El president de l’Acadèmia, Fernando Méndez-Leite, va expressar la condemna de la institució a “qualsevol abús o violència que s’exerceixi contra les dones”, com també van fer les dones de la junta directiva de l’Acadèmia per veu de la seva vicepresidenta, Susi Sánchez. “Que la igualtat sigui la norma i no l’excepció”, va dir.

J.A. Baiona va ser el clar guanyador de la nit. La seva pel·lícula, La societat de la neu, va aconseguir un total de 12 dels 13 premis als quals optava, dos dels quals van ser per al realitzador català (direcció i pel·lícula). El llargmetratge es va quedar a dos del rècord que posseeix Mar endins, d’Alejandro Amenábar (14) i un menys dels 13 d’Ai Carmela!, de Carlos Saura.

20.000 espècies d’abelles, de la debutant Estibaliz Urresola, que partia en el primer lloc del rànquing amb 15 nominacions, es va quedar amb tres d’elles (direcció novella, guió original i actriu de repartiment), mentre que Tanca els ulls, de Víctor Erice, que optava a 11 premis, va obtenir un, igual que Saben Aquell, de David Trueba, que tenia les mateixes candidatures. Un amor, d’Isabel Coixet, amb set nominacions, se’n va anar de buit.

Palmarès 38 Premis Goya

-Millor pel·lícula: La societat de la neu

-Millor adreça: Juan Antonio Baiona, per la societat de la neu

-Millor actor protagonista: David Verdaguer, per Saben aquell

-Millor actriu protagonista: Malena Alterio, per Que ningú dormi

-Millor pel·lícula europea: la pel·lícula francesa Anatomia d’una caiguda

-Millor pel·lícula iberoamericana: La memòria infinita, de Maite Alberdi (Xile)

-Millor actor de repartiment: Jose Coronado, per Tancar els ulls

-Millor actriu de repartiment: Ane Gabarain, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor pel·lícula d’animació: Robot Dreams, de Pablo Berger

-Millor pel·lícula documental: Mentre siguis tu, l’aquí i ara de Carme Elias, de Claudia Pinto

-Millor guió adaptat: Pablo Berger, per Robot Dreams

-Millor guió original: Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor direcció d’art: Alain Bainée, per la societat de la neu

-Millor muntatge: Andrés Gil i Jaume Martí, per la societat de la neu

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.