La societat de la neu triomfa en la 38 edició dels Goya

La societat de la neu, el drama basat en la història real dels supervivents de l’accident aeri dels Andes de 1972 rodat per J.A. Baiona i que optarà a l’Oscar en les categories de Millor Pel·lícula Internacional i Millor Maquillatge i Perruqueria, va ser aquest dissabte la cinta triomfadora en la 38 edició dels Goya celebrada en la Fira de Valladolid, en aconseguir 12 dels 13 premis als quals optava, entre ells millor pel·lícula, direcció i fotografia. La gala, conduïda per Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo, va tenir un record especial per a Concha Velasco, morta el passat 2 de desembre a Madrid als 84 anys. El president de l’Acadèmia, Fernando Méndez-Leite, va expressar la condemna de la institució a «qualsevol abús o violència que s’exerceixi contra les dones», com també van fer les dones de la junta directiva de l’Acadèmia per veu de la seva vicepresidenta, Susi Sánchez. «Que la igualtat sigui la norma i no l’excepció», va dir.

J.A. Baiona va ser el clar guanyador de la nit. La seva pel·lícula, La societat de la neu, va aconseguir un total de 12 dels 13 premis als quals optava, dos dels quals van ser per al realitzador català (direcció i pel·lícula). El llargmetratge es va quedar a dos del rècord que posseeix Mar endins, d’Alejandro Amenábar (14) i un menys dels 13 d’Ai Carmela!, de Carlos Saura.

20.000 espècies d’abelles, de la debutant Estibaliz Urresola, que partia en el primer lloc del rànquing amb 15 nominacions, es va quedar amb tres d’elles (direcció novella, guió original i actriu de repartiment), mentre que Tanca els ulls, de Víctor Erice, que optava a 11 premis, va obtenir un, igual que Saben Aquell, de David Trueba, que tenia les mateixes candidatures. Un amor, d’Isabel Coixet, amb set nominacions, se’n va anar de buit.

Palmarès 38 Premis Goya

-Millor pel·lícula: La societat de la neu

-Millor adreça: Juan Antonio Baiona, per la societat de la neu

-Millor actor protagonista: David Verdaguer, per Saben aquell

-Millor actriu protagonista: Malena Alterio, per Que ningú dormi

-Millor pel·lícula europea: la pel·lícula francesa Anatomia d’una caiguda

-Millor pel·lícula iberoamericana: La memòria infinita, de Maite Alberdi (Xile)

-Millor actor de repartiment: Jose Coronado, per Tancar els ulls

-Millor actriu de repartiment: Ane Gabarain, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor pel·lícula d’animació: Robot Dreams, de Pablo Berger

-Millor pel·lícula documental: Mentre siguis tu, l’aquí i ara de Carme Elias, de Claudia Pinto

-Millor guió adaptat: Pablo Berger, per Robot Dreams

-Millor guió original: Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles

-Millor direcció d’art: Alain Bainée, per la societat de la neu

-Millor muntatge: Andrés Gil i Jaume Martí, per la societat de la neu

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.