32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

L’Ajuntament de València impulsa la retirada de 3.500 vehicles afectats per la dana i clausura les campes

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS) –

L’Ajuntament de València ha executat la retirada de prop de 3.500 vehicles afectats per la dana que va tenir lloc el passat 29 d’octubre, dels 25 campes habilitats en les tres pedanies més perjudicades: La Torre, Castellar-l’Oliveral i El Forn d’Alcedo.

- Advertisement -Telegram València Diari

Després d’una exhaustiva tasca de neteja, els serveis municipals han confirmat que tots els solars destinats com a dipòsit per als vehicles danyats han estat netejats i, conseqüentment, s’ha procedit a la clausura de les campes. Aquesta mesura s’emmarca dins del pla de retirada que s’ha implementat al llarg dels últims mesos, segons un comunicat oficial del consistori.

L’Ajuntament ha destacat que la velocitat en la retirada dels vehicles ha estat essencial per prevenir riscos mediambientals i de seguretat. Així, es va començar amb un pla específic per a la retirada progressiva dels vehicles danyats, prioritzant la seva retirada dels carrers i acumulant-los en les campes adequades.

El treball de la Policia Local de València ha estat crucial; han coordinat la identificació, catalogació i trasllat dels vehicles a les campes. “Ha estat un esforç molt laboriós, ja que cada vehicle necessitava ser identificat individualment per després enregistrar les dades en una plataforma accessible per als propietaris”, va explicar el consistori.

Una part dels vehicles ha estat recuperada pels seus propietaris després d’informar-los sobre la possibilitat de fer-ho. Els que no han estat reclamats han estat desviats a desballestaments autoritzats mitjançant un dispositiu de grues i camions gestionats per l’Ajuntament de València.

Compromís amb el Medi Ambient i la Comunitat

Jesús Carbonell, regidor d’Àrea de Seguretat i Mobilitat, ha subratllat que el govern municipal ha prioritzat la recuperació de l’espai públic i ha actuat per evitar l’acumulació de vehicles que poguessin degradar l’entorn. “Estem col·laborant amb empreses de tractament de residus per garantir una gestió ecològica i responsable dels materials recollits”, va afegir Carbonell, que ha expressat el seu agraïment als esforços realitzats per la Policia Local, que ha estat treballant des del primer moment post-dana.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.