L’Ajuntament dedica el 8M a dones científiques baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València dedicarà el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, a les dones científiques de la ciutat baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’objectiu és “donar a conèixer i posar en valor l’aportació històrica de les dones als avanços i la investigació científica en totes les seues disciplines”, ha indicat l’administració local, que ha afegit que l’enfocament d’esta campanya s’emmarca en el reconeixement que la Unesco ha donat al 2025 com a Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques.

La Regidoria d’Igualtat ha detallat que la campanya impulsada amb motiu del 8M, dissenyada per l’agència Ladies and Gentleman, “pretén ressaltar la capacitat de les dones per a desenvolupar, innovar i contribuir a l’avanç científic, així com donar a conèixer els seus assoliments en esta matèria”.

A més, ha apuntat, “amb el concepte ‘Talent femení. Científicament comprovat’, es fa referència a dues dates importants: avui, 11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, i el propi 8M, Dia Internacional de la Dona”.

Com a acte central de la campanya impulsada per l’Ajuntament de València, el dissabte 8 de març, se celebrarà al Saló de Cristall de la casa consistori un reconeixement públic a la contribució de la dona en la ciència.

En esta trobada es reconeixerà la labor en matèria de ciència i igualtat d’una científica novella, una associació, una científica de reconeguda trajectòria professional i una empresa, ha anunciat el consistori.

La Regidoria d’Igualtat està treballant en col·laboració amb diverses entitats del sector per a l’organització d’estos reconeixements.

La campanya promoguda per l’Ajuntament es difondrà a partir del dilluns 24 de febrer a través de circuits de mupis, mupis digitals i un autobús vinilado. A més, està prevista la seua difusió en xarxes socials i en mitjans de comunicació, així com la il·luminació de diferents edificis emblemàtics de la ciutat entorn del 8 de Març.

TALLERS

L’administració municipal ha assenyalat que a estes accions de promoció, se suma la programació de tallers educatius en diferents centres escolars de la ciutat programats per la Regidoria d’Igualtat.

Estes sessions es dirigiran, especialment, a l’etapa educativa de Secundària amb l’objectiu de fomentar les disciplines de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (STEM en les seues sigles en anglès) entre les més joves, ha concretat el consistori.

Els tallers seran impartits per dones de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues, entitat membre del Consell Municipal dels Dons i per la Igualtat.

A més, des de la Regidoria d’Igualtat es compartiran amb els centres educatius diferents recursos didàctics sobre la contribució de la dona en la ciència per a “donar a conèixer a dones referents històriques i actuals en aquest camp”.

A les activitats previstes s’afegiran les d’altres delegacions de l’Ajuntament de València, ha afegit el consistori.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.