L’Ajuntament dedica el 8M a dones científiques baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València dedicarà el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, a les dones científiques de la ciutat baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’objectiu és “donar a conèixer i posar en valor l’aportació històrica de les dones als avanços i la investigació científica en totes les seues disciplines”, ha indicat l’administració local, que ha afegit que l’enfocament d’esta campanya s’emmarca en el reconeixement que la Unesco ha donat al 2025 com a Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques.

La Regidoria d’Igualtat ha detallat que la campanya impulsada amb motiu del 8M, dissenyada per l’agència Ladies and Gentleman, “pretén ressaltar la capacitat de les dones per a desenvolupar, innovar i contribuir a l’avanç científic, així com donar a conèixer els seus assoliments en esta matèria”.

A més, ha apuntat, “amb el concepte ‘Talent femení. Científicament comprovat’, es fa referència a dues dates importants: avui, 11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, i el propi 8M, Dia Internacional de la Dona”.

Com a acte central de la campanya impulsada per l’Ajuntament de València, el dissabte 8 de març, se celebrarà al Saló de Cristall de la casa consistori un reconeixement públic a la contribució de la dona en la ciència.

En esta trobada es reconeixerà la labor en matèria de ciència i igualtat d’una científica novella, una associació, una científica de reconeguda trajectòria professional i una empresa, ha anunciat el consistori.

La Regidoria d’Igualtat està treballant en col·laboració amb diverses entitats del sector per a l’organització d’estos reconeixements.

La campanya promoguda per l’Ajuntament es difondrà a partir del dilluns 24 de febrer a través de circuits de mupis, mupis digitals i un autobús vinilado. A més, està prevista la seua difusió en xarxes socials i en mitjans de comunicació, així com la il·luminació de diferents edificis emblemàtics de la ciutat entorn del 8 de Març.

TALLERS

L’administració municipal ha assenyalat que a estes accions de promoció, se suma la programació de tallers educatius en diferents centres escolars de la ciutat programats per la Regidoria d’Igualtat.

Estes sessions es dirigiran, especialment, a l’etapa educativa de Secundària amb l’objectiu de fomentar les disciplines de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (STEM en les seues sigles en anglès) entre les més joves, ha concretat el consistori.

Els tallers seran impartits per dones de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues, entitat membre del Consell Municipal dels Dons i per la Igualtat.

A més, des de la Regidoria d’Igualtat es compartiran amb els centres educatius diferents recursos didàctics sobre la contribució de la dona en la ciència per a “donar a conèixer a dones referents històriques i actuals en aquest camp”.

A les activitats previstes s’afegiran les d’altres delegacions de l’Ajuntament de València, ha afegit el consistori.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.