L’Ajuntament dedica el 8M a dones científiques baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València dedicarà el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, a les dones científiques de la ciutat baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’objectiu és «donar a conèixer i posar en valor l’aportació històrica de les dones als avanços i la investigació científica en totes les seues disciplines», ha indicat l’administració local, que ha afegit que l’enfocament d’esta campanya s’emmarca en el reconeixement que la Unesco ha donat al 2025 com a Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques.

La Regidoria d’Igualtat ha detallat que la campanya impulsada amb motiu del 8M, dissenyada per l’agència Ladies and Gentleman, «pretén ressaltar la capacitat de les dones per a desenvolupar, innovar i contribuir a l’avanç científic, així com donar a conèixer els seus assoliments en esta matèria».

A més, ha apuntat, «amb el concepte ‘Talent femení. Científicament comprovat’, es fa referència a dues dates importants: avui, 11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, i el propi 8M, Dia Internacional de la Dona».

Com a acte central de la campanya impulsada per l’Ajuntament de València, el dissabte 8 de març, se celebrarà al Saló de Cristall de la casa consistori un reconeixement públic a la contribució de la dona en la ciència.

En esta trobada es reconeixerà la labor en matèria de ciència i igualtat d’una científica novella, una associació, una científica de reconeguda trajectòria professional i una empresa, ha anunciat el consistori.

La Regidoria d’Igualtat està treballant en col·laboració amb diverses entitats del sector per a l’organització d’estos reconeixements.

La campanya promoguda per l’Ajuntament es difondrà a partir del dilluns 24 de febrer a través de circuits de mupis, mupis digitals i un autobús vinilado. A més, està prevista la seua difusió en xarxes socials i en mitjans de comunicació, així com la il·luminació de diferents edificis emblemàtics de la ciutat entorn del 8 de Març.

TALLERS

L’administració municipal ha assenyalat que a estes accions de promoció, se suma la programació de tallers educatius en diferents centres escolars de la ciutat programats per la Regidoria d’Igualtat.

Estes sessions es dirigiran, especialment, a l’etapa educativa de Secundària amb l’objectiu de fomentar les disciplines de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (STEM en les seues sigles en anglès) entre les més joves, ha concretat el consistori.

Els tallers seran impartits per dones de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues, entitat membre del Consell Municipal dels Dons i per la Igualtat.

A més, des de la Regidoria d’Igualtat es compartiran amb els centres educatius diferents recursos didàctics sobre la contribució de la dona en la ciència per a «donar a conèixer a dones referents històriques i actuals en aquest camp».

A les activitats previstes s’afegiran les d’altres delegacions de l’Ajuntament de València, ha afegit el consistori.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.