L’Ajuntament dedica el 8M a dones científiques baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València dedicarà el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, a les dones científiques de la ciutat baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’objectiu és “donar a conèixer i posar en valor l’aportació històrica de les dones als avanços i la investigació científica en totes les seues disciplines”, ha indicat l’administració local, que ha afegit que l’enfocament d’esta campanya s’emmarca en el reconeixement que la Unesco ha donat al 2025 com a Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques.

La Regidoria d’Igualtat ha detallat que la campanya impulsada amb motiu del 8M, dissenyada per l’agència Ladies and Gentleman, “pretén ressaltar la capacitat de les dones per a desenvolupar, innovar i contribuir a l’avanç científic, així com donar a conèixer els seus assoliments en esta matèria”.

A més, ha apuntat, “amb el concepte ‘Talent femení. Científicament comprovat’, es fa referència a dues dates importants: avui, 11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, i el propi 8M, Dia Internacional de la Dona”.

Com a acte central de la campanya impulsada per l’Ajuntament de València, el dissabte 8 de març, se celebrarà al Saló de Cristall de la casa consistori un reconeixement públic a la contribució de la dona en la ciència.

En esta trobada es reconeixerà la labor en matèria de ciència i igualtat d’una científica novella, una associació, una científica de reconeguda trajectòria professional i una empresa, ha anunciat el consistori.

La Regidoria d’Igualtat està treballant en col·laboració amb diverses entitats del sector per a l’organització d’estos reconeixements.

La campanya promoguda per l’Ajuntament es difondrà a partir del dilluns 24 de febrer a través de circuits de mupis, mupis digitals i un autobús vinilado. A més, està prevista la seua difusió en xarxes socials i en mitjans de comunicació, així com la il·luminació de diferents edificis emblemàtics de la ciutat entorn del 8 de Març.

TALLERS

L’administració municipal ha assenyalat que a estes accions de promoció, se suma la programació de tallers educatius en diferents centres escolars de la ciutat programats per la Regidoria d’Igualtat.

Estes sessions es dirigiran, especialment, a l’etapa educativa de Secundària amb l’objectiu de fomentar les disciplines de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (STEM en les seues sigles en anglès) entre les més joves, ha concretat el consistori.

Els tallers seran impartits per dones de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues, entitat membre del Consell Municipal dels Dons i per la Igualtat.

A més, des de la Regidoria d’Igualtat es compartiran amb els centres educatius diferents recursos didàctics sobre la contribució de la dona en la ciència per a “donar a conèixer a dones referents històriques i actuals en aquest camp”.

A les activitats previstes s’afegiran les d’altres delegacions de l’Ajuntament de València, ha afegit el consistori.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.