L’Ajuntament dedica el 8M a dones científiques baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València dedicarà el pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, a les dones científiques de la ciutat baix el lema ‘Talent femení: científicament comprovat’, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’objectiu és «donar a conèixer i posar en valor l’aportació històrica de les dones als avanços i la investigació científica en totes les seues disciplines», ha indicat l’administració local, que ha afegit que l’enfocament d’esta campanya s’emmarca en el reconeixement que la Unesco ha donat al 2025 com a Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques.

La Regidoria d’Igualtat ha detallat que la campanya impulsada amb motiu del 8M, dissenyada per l’agència Ladies and Gentleman, «pretén ressaltar la capacitat de les dones per a desenvolupar, innovar i contribuir a l’avanç científic, així com donar a conèixer els seus assoliments en esta matèria».

A més, ha apuntat, «amb el concepte ‘Talent femení. Científicament comprovat’, es fa referència a dues dates importants: avui, 11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, i el propi 8M, Dia Internacional de la Dona».

Com a acte central de la campanya impulsada per l’Ajuntament de València, el dissabte 8 de març, se celebrarà al Saló de Cristall de la casa consistori un reconeixement públic a la contribució de la dona en la ciència.

En esta trobada es reconeixerà la labor en matèria de ciència i igualtat d’una científica novella, una associació, una científica de reconeguda trajectòria professional i una empresa, ha anunciat el consistori.

La Regidoria d’Igualtat està treballant en col·laboració amb diverses entitats del sector per a l’organització d’estos reconeixements.

La campanya promoguda per l’Ajuntament es difondrà a partir del dilluns 24 de febrer a través de circuits de mupis, mupis digitals i un autobús vinilado. A més, està prevista la seua difusió en xarxes socials i en mitjans de comunicació, així com la il·luminació de diferents edificis emblemàtics de la ciutat entorn del 8 de Març.

TALLERS

L’administració municipal ha assenyalat que a estes accions de promoció, se suma la programació de tallers educatius en diferents centres escolars de la ciutat programats per la Regidoria d’Igualtat.

Estes sessions es dirigiran, especialment, a l’etapa educativa de Secundària amb l’objectiu de fomentar les disciplines de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (STEM en les seues sigles en anglès) entre les més joves, ha concretat el consistori.

Els tallers seran impartits per dones de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues, entitat membre del Consell Municipal dels Dons i per la Igualtat.

A més, des de la Regidoria d’Igualtat es compartiran amb els centres educatius diferents recursos didàctics sobre la contribució de la dona en la ciència per a «donar a conèixer a dones referents històriques i actuals en aquest camp».

A les activitats previstes s’afegiran les d’altres delegacions de l’Ajuntament de València, ha afegit el consistori.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.