L’Ajuntament planteja revertir a mixt el carril bus de Pérez Galdós si es col·lapsa el trànsit

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València planteja la possibilitat de revertir a mixt el carril bus de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta si en algun moment es col·lapsa en trànsit en estes vies. Així s’arreplega en un ofici emès per la Regidoria de Mobilitat que s’inclou en l’acord amb el qual este divendres s’ha donat en la Junta de Govern Local del consistori el vistiplau al projecte de regeneració urbana i renaturalización d’esta avinguda.

Esta clàusula s’incorpora a l’expedient “per a deixar la porta oberta a canviar i fer mixt el carril bus de cada sentit” casa de ser necessari per la intensitat del trànsit, segons han indicat fonts municipals.

El projecte de regeneració urbana i renaturalització de Pérez Galdós i Giorgeta suposarà una inversió de 32.736.838,06 euros i cerca “garantir una mobilitat més segura, accessible i sostenible a través de la millora de la infraestructura per a vianants i ciclistes”.

Els carrils de circulació que es projecten són dos per sentit, un per a transport públic –autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i taxis– i un altre per a vehicles privats. Este últim tindrà una amplària de 3 metres i el de taxis i EMT de 3,20 metres. El projecte preveu el desplaçament i la reunificació de les 17 parades d’autobusos municipals actuals a 14 parades a causa de l’ampliació de les voreres.

L’ofici afegit assenyala que “a la vista dels resultats de la simulació de tràfic incorporada a l’expedient per a la solució d’un carril de vehicle privat i un carril reservat per a transport públic, on s’evidencia una insuficient capacitat en diversos punts de la via”, l’Ajuntament “es reserva el dret, una vegada s’executen les obres i es posen en servici, a sol·licitar una modificació d’abast de projecte”.

El consistori precisa en este escrit que això ho farà “en atenció a l’article 21 de l’Ordre TMA/892/2021 per la qual s’aproven les bases reguladores per al Programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i s’aprova i publica la convocatòria corresponent a l’exercici 2021”.

L’actuació està finançada per la UE a través d’estos fons, NextGenerationEU, amb un import de 8 milions d’euros.

L’administració municipal precisa que “si es confirmaren els resultats de funcionament del model de trànsit teòric, la modificació d’abast consistiria a sol·licitar la reconversió dels dos carrils de circulació de l’avinguda per a trànsit compartit” i exposa que en este cas “caldria entendre que s’estaria produint una alteració sobrevinguda de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció –dels esmentats fons europeus– degudament justificada”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.