L’Ajuntament planteja revertir a mixt el carril bus de Pérez Galdós si es col·lapsa el trànsit

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Ajuntament de València estudia convertir en mixt el carril bus de Pérez Galdós si el trànsit es col·lapsa. Aquest canvi es contempla en el marc del projecte de regeneració urbana, que preveu millores per a vianants i ciclistes amb una inversió de 32,7 milions d'euros.

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València planteja la possibilitat de revertir a mixt el carril bus de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta si en algun moment es col·lapsa en trànsit en estes vies. Així s’arreplega en un ofici emès per la Regidoria de Mobilitat que s’inclou en l’acord amb el qual este divendres s’ha donat en la Junta de Govern Local del consistori el vistiplau al projecte de regeneració urbana i renaturalización d’esta avinguda.

Esta clàusula s’incorpora a l’expedient «per a deixar la porta oberta a canviar i fer mixt el carril bus de cada sentit» casa de ser necessari per la intensitat del trànsit, segons han indicat fonts municipals.

El projecte de regeneració urbana i renaturalització de Pérez Galdós i Giorgeta suposarà una inversió de 32.736.838,06 euros i cerca «garantir una mobilitat més segura, accessible i sostenible a través de la millora de la infraestructura per a vianants i ciclistes».

Els carrils de circulació que es projecten són dos per sentit, un per a transport públic –autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i taxis– i un altre per a vehicles privats. Este últim tindrà una amplària de 3 metres i el de taxis i EMT de 3,20 metres. El projecte preveu el desplaçament i la reunificació de les 17 parades d’autobusos municipals actuals a 14 parades a causa de l’ampliació de les voreres.

L’ofici afegit assenyala que «a la vista dels resultats de la simulació de tràfic incorporada a l’expedient per a la solució d’un carril de vehicle privat i un carril reservat per a transport públic, on s’evidencia una insuficient capacitat en diversos punts de la via», l’Ajuntament «es reserva el dret, una vegada s’executen les obres i es posen en servici, a sol·licitar una modificació d’abast de projecte».

El consistori precisa en este escrit que això ho farà «en atenció a l’article 21 de l’Ordre TMA/892/2021 per la qual s’aproven les bases reguladores per al Programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i s’aprova i publica la convocatòria corresponent a l’exercici 2021».

L’actuació està finançada per la UE a través d’estos fons, NextGenerationEU, amb un import de 8 milions d’euros.

L’administració municipal precisa que «si es confirmaren els resultats de funcionament del model de trànsit teòric, la modificació d’abast consistiria a sol·licitar la reconversió dels dos carrils de circulació de l’avinguda per a trànsit compartit» i exposa que en este cas «caldria entendre que s’estaria produint una alteració sobrevinguda de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció –dels esmentats fons europeus– degudament justificada».

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.