16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

L’Ajuntament planteja revertir a mixt el carril bus de Pérez Galdós si es col·lapsa el trànsit

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València planteja la possibilitat de revertir a mixt el carril bus de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta si en algun moment es col·lapsa en trànsit en estes vies. Així s’arreplega en un ofici emès per la Regidoria de Mobilitat que s’inclou en l’acord amb el qual este divendres s’ha donat en la Junta de Govern Local del consistori el vistiplau al projecte de regeneració urbana i renaturalización d’esta avinguda.

Esta clàusula s’incorpora a l’expedient “per a deixar la porta oberta a canviar i fer mixt el carril bus de cada sentit” casa de ser necessari per la intensitat del trànsit, segons han indicat fonts municipals.

El projecte de regeneració urbana i renaturalització de Pérez Galdós i Giorgeta suposarà una inversió de 32.736.838,06 euros i cerca “garantir una mobilitat més segura, accessible i sostenible a través de la millora de la infraestructura per a vianants i ciclistes”.

Els carrils de circulació que es projecten són dos per sentit, un per a transport públic –autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i taxis– i un altre per a vehicles privats. Este últim tindrà una amplària de 3 metres i el de taxis i EMT de 3,20 metres. El projecte preveu el desplaçament i la reunificació de les 17 parades d’autobusos municipals actuals a 14 parades a causa de l’ampliació de les voreres.

L’ofici afegit assenyala que “a la vista dels resultats de la simulació de tràfic incorporada a l’expedient per a la solució d’un carril de vehicle privat i un carril reservat per a transport públic, on s’evidencia una insuficient capacitat en diversos punts de la via”, l’Ajuntament “es reserva el dret, una vegada s’executen les obres i es posen en servici, a sol·licitar una modificació d’abast de projecte”.

El consistori precisa en este escrit que això ho farà “en atenció a l’article 21 de l’Ordre TMA/892/2021 per la qual s’aproven les bases reguladores per al Programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i s’aprova i publica la convocatòria corresponent a l’exercici 2021”.

L’actuació està finançada per la UE a través d’estos fons, NextGenerationEU, amb un import de 8 milions d’euros.

L’administració municipal precisa que “si es confirmaren els resultats de funcionament del model de trànsit teòric, la modificació d’abast consistiria a sol·licitar la reconversió dels dos carrils de circulació de l’avinguda per a trànsit compartit” i exposa que en este cas “caldria entendre que s’estaria produint una alteració sobrevinguda de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció –dels esmentats fons europeus– degudament justificada”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’esquerra municipal d’Alacant exigix la dimissió de Barcala per falta d’exemplaritat

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han tornat a exigir la dimissió de Luis Barcala per falta d'exemplaritat arran de la polèmica per una VPO vinculada a la seua esposa. La pressió s'ha intensificat en plena investigació per irregularitats en vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

Compromís exigix la dimissió de Barcala pel ‘tripijoc’ de les vivendes públiques

Compromís ha exigit la dimissió immediata de l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, per l'escàndol de les vivendes protegides i ha demanat reforçar els controls. Joan Baldoví ha criticat la informació sobre el lloguer d'una VPO per part de la dona de Barcala i ha recordat que 5.000 famílies esperen una vivenda.

El València ha instal·lat la primera peça de l’anell de compressió de la coberta del Nou Mestalla

El club ha col·locat la primera peça de l'anell de compressió de la coberta del Nou Mestalla, una fita que confirma l'avanç en termini cap a 2027. L'estructura, de 4.800 tones sobre 50 pilars d'acer S355, comptarà amb una instal·lació fotovoltaica perimetral amb gestió intel·ligent.

L’atac del València Basket repta a la defensa reforçada del Reial Madrid per un lloc en la final

València Basket i Reial Madrid es mesuraran el dissabte en el Roig Arena en una semifinal marcada pel ritme i el triple local enfront del blindatge blanc. Qui impose el seu pla jugarà la final.

L’alcalde d’Alacant denuncia una cacera i defén la legalitat del lloguer d’una VPO

Barcala ha denunciat ser víctima d'una 'cacera' després d'una informació sobre la VPO de la seua esposa i ha defés que el seu lloguer va complir la norma, mentres manté mesures pels Naus.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a familiars de víctimes i incapacitats per la DANA

El Consell ha aprovat un decret de concessió directa de 80.000 euros per a famílies de morts i persones amb incapacitat absoluta i permanent per la DANA d'octubre de 2024. El tràmit tindrà tres mesos des de la seua publicació en el DOGV i el pagament es realitzarà en un únic abonament.

Dos detinguts després d’una persecució policial amb cotxe per València

Agents de la Policia Local de València van detindre anit a dos hòmens després de sorprendre'ls consumint drogues en un cotxe. Van fugir, van envestir als agents i van acabar xocant amb una furgoneta policial abans de ser arrestats.

Marcelino no perd davant el València com a local des de 2014

El tècnic del Vila-real encadena cinc partits a casa sense perdre davant el València des de 2014, amb marcadors curts. El seu equip rep als de Mestalla este diumenge.