L’Ajuntament planteja revertir a mixt el carril bus de Pérez Galdós si es col·lapsa el trànsit

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València planteja la possibilitat de revertir a mixt el carril bus de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta si en algun moment es col·lapsa en trànsit en estes vies. Així s’arreplega en un ofici emès per la Regidoria de Mobilitat que s’inclou en l’acord amb el qual este divendres s’ha donat en la Junta de Govern Local del consistori el vistiplau al projecte de regeneració urbana i renaturalización d’esta avinguda.

Esta clàusula s’incorpora a l’expedient “per a deixar la porta oberta a canviar i fer mixt el carril bus de cada sentit” casa de ser necessari per la intensitat del trànsit, segons han indicat fonts municipals.

El projecte de regeneració urbana i renaturalització de Pérez Galdós i Giorgeta suposarà una inversió de 32.736.838,06 euros i cerca “garantir una mobilitat més segura, accessible i sostenible a través de la millora de la infraestructura per a vianants i ciclistes”.

Els carrils de circulació que es projecten són dos per sentit, un per a transport públic –autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i taxis– i un altre per a vehicles privats. Este últim tindrà una amplària de 3 metres i el de taxis i EMT de 3,20 metres. El projecte preveu el desplaçament i la reunificació de les 17 parades d’autobusos municipals actuals a 14 parades a causa de l’ampliació de les voreres.

L’ofici afegit assenyala que “a la vista dels resultats de la simulació de tràfic incorporada a l’expedient per a la solució d’un carril de vehicle privat i un carril reservat per a transport públic, on s’evidencia una insuficient capacitat en diversos punts de la via”, l’Ajuntament “es reserva el dret, una vegada s’executen les obres i es posen en servici, a sol·licitar una modificació d’abast de projecte”.

El consistori precisa en este escrit que això ho farà “en atenció a l’article 21 de l’Ordre TMA/892/2021 per la qual s’aproven les bases reguladores per al Programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i s’aprova i publica la convocatòria corresponent a l’exercici 2021”.

L’actuació està finançada per la UE a través d’estos fons, NextGenerationEU, amb un import de 8 milions d’euros.

L’administració municipal precisa que “si es confirmaren els resultats de funcionament del model de trànsit teòric, la modificació d’abast consistiria a sol·licitar la reconversió dels dos carrils de circulació de l’avinguda per a trànsit compartit” i exposa que en este cas “caldria entendre que s’estaria produint una alteració sobrevinguda de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció –dels esmentats fons europeus– degudament justificada”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.