L’Ajuntament planteja revertir a mixt el carril bus de Pérez Galdós si es col·lapsa el trànsit

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València planteja la possibilitat de revertir a mixt el carril bus de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta si en algun moment es col·lapsa en trànsit en estes vies. Així s’arreplega en un ofici emès per la Regidoria de Mobilitat que s’inclou en l’acord amb el qual este divendres s’ha donat en la Junta de Govern Local del consistori el vistiplau al projecte de regeneració urbana i renaturalización d’esta avinguda.

Esta clàusula s’incorpora a l’expedient “per a deixar la porta oberta a canviar i fer mixt el carril bus de cada sentit” casa de ser necessari per la intensitat del trànsit, segons han indicat fonts municipals.

El projecte de regeneració urbana i renaturalització de Pérez Galdós i Giorgeta suposarà una inversió de 32.736.838,06 euros i cerca “garantir una mobilitat més segura, accessible i sostenible a través de la millora de la infraestructura per a vianants i ciclistes”.

Els carrils de circulació que es projecten són dos per sentit, un per a transport públic –autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i taxis– i un altre per a vehicles privats. Este últim tindrà una amplària de 3 metres i el de taxis i EMT de 3,20 metres. El projecte preveu el desplaçament i la reunificació de les 17 parades d’autobusos municipals actuals a 14 parades a causa de l’ampliació de les voreres.

L’ofici afegit assenyala que “a la vista dels resultats de la simulació de tràfic incorporada a l’expedient per a la solució d’un carril de vehicle privat i un carril reservat per a transport públic, on s’evidencia una insuficient capacitat en diversos punts de la via”, l’Ajuntament “es reserva el dret, una vegada s’executen les obres i es posen en servici, a sol·licitar una modificació d’abast de projecte”.

El consistori precisa en este escrit que això ho farà “en atenció a l’article 21 de l’Ordre TMA/892/2021 per la qual s’aproven les bases reguladores per al Programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i s’aprova i publica la convocatòria corresponent a l’exercici 2021”.

L’actuació està finançada per la UE a través d’estos fons, NextGenerationEU, amb un import de 8 milions d’euros.

L’administració municipal precisa que “si es confirmaren els resultats de funcionament del model de trànsit teòric, la modificació d’abast consistiria a sol·licitar la reconversió dels dos carrils de circulació de l’avinguda per a trànsit compartit” i exposa que en este cas “caldria entendre que s’estaria produint una alteració sobrevinguda de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció –dels esmentats fons europeus– degudament justificada”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.