5.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

LaLiga i els clubs es bolquen en la lluita contra el bullying amb una campanya sobre l’esperit col.lectiu

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

LaLiga VS, plataforma que lluita per a erradicar l’odi dins i fora dels estadis i que la temporada passada es va centrar en el racisme, obri ara una nova línia d’actuació contra el bullying coincidint amb l’inici del curs escolar i amb la campanya ‘Un equip no deixa ningú a soles’, segons un comunicat.

La iniciativa fa una crida als valors essencials del futbol: l’esperit de l’esport col·lectiu, la unió, la força del conjunt o l’esportivitat i apel·la als xiquets perquè no siguen observadors passius davant de l’assetjament, sinó que s’unisquen i enfronten el problema demostrant que el poder de l’equip pot reduir els casos d’assetjament recolzant les víctimes.

La campanya se centra a “visibilitzar un problema existent en la societat i la capacitat que té el futbol de poder canviar les regles”, destacar el comunicat de LaLiga.

La peça central de la campanya representa el bullying a través d’un monstre que apareix en una pista de futbol d’un col·legi i mostra com, gràcies a la unió de l’equip i per força de tots, aconseguixen aplacar-ho.

A més, LaLiga durà a terme diferents accions, especialment recolzada en la seua Fundació i el seu projecte Futura Afició, que “promou i fomenta els valors positius de l’esport”, havent arribat ja a més de 85.000 alumnes de tot Espanya des de la seua engegada el 2015, segons l’entitat.

El bullying és un problema contra el qual ja lluiten els clubs de manera individual. Per exemple, el València CF organitza el programa ‘Tots contra l’assetjament escolar’ en col·laboració amb la Policia Nacional, entre altres quasi 20 equips en Primera i Segona Divisió.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.