LaLiga i els clubs es bolquen en la lluita contra el bullying amb una campanya sobre l’esperit col.lectiu

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

LaLiga VS, plataforma que lluita per a erradicar l’odi dins i fora dels estadis i que la temporada passada es va centrar en el racisme, obri ara una nova línia d’actuació contra el bullying coincidint amb l’inici del curs escolar i amb la campanya ‘Un equip no deixa ningú a soles’, segons un comunicat.

La iniciativa fa una crida als valors essencials del futbol: l’esperit de l’esport col·lectiu, la unió, la força del conjunt o l’esportivitat i apel·la als xiquets perquè no siguen observadors passius davant de l’assetjament, sinó que s’unisquen i enfronten el problema demostrant que el poder de l’equip pot reduir els casos d’assetjament recolzant les víctimes.

La campanya se centra a «visibilitzar un problema existent en la societat i la capacitat que té el futbol de poder canviar les regles», destacar el comunicat de LaLiga.

La peça central de la campanya representa el bullying a través d’un monstre que apareix en una pista de futbol d’un col·legi i mostra com, gràcies a la unió de l’equip i per força de tots, aconseguixen aplacar-ho.

A més, LaLiga durà a terme diferents accions, especialment recolzada en la seua Fundació i el seu projecte Futura Afició, que «promou i fomenta els valors positius de l’esport», havent arribat ja a més de 85.000 alumnes de tot Espanya des de la seua engegada el 2015, segons l’entitat.

El bullying és un problema contra el qual ja lluiten els clubs de manera individual. Per exemple, el València CF organitza el programa ‘Tots contra l’assetjament escolar’ en col·laboració amb la Policia Nacional, entre altres quasi 20 equips en Primera i Segona Divisió.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.