22.1 C
València
Dijous, 16 octubre, 2025

LaLiga i els clubs es bolquen en la lluita contra el bullying amb una campanya sobre l’esperit col.lectiu

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

LaLiga VS, plataforma que lluita per a erradicar l’odi dins i fora dels estadis i que la temporada passada es va centrar en el racisme, obri ara una nova línia d’actuació contra el bullying coincidint amb l’inici del curs escolar i amb la campanya ‘Un equip no deixa ningú a soles’, segons un comunicat.

La iniciativa fa una crida als valors essencials del futbol: l’esperit de l’esport col·lectiu, la unió, la força del conjunt o l’esportivitat i apel·la als xiquets perquè no siguen observadors passius davant de l’assetjament, sinó que s’unisquen i enfronten el problema demostrant que el poder de l’equip pot reduir els casos d’assetjament recolzant les víctimes.

La campanya se centra a “visibilitzar un problema existent en la societat i la capacitat que té el futbol de poder canviar les regles”, destacar el comunicat de LaLiga.

La peça central de la campanya representa el bullying a través d’un monstre que apareix en una pista de futbol d’un col·legi i mostra com, gràcies a la unió de l’equip i per força de tots, aconseguixen aplacar-ho.

A més, LaLiga durà a terme diferents accions, especialment recolzada en la seua Fundació i el seu projecte Futura Afició, que “promou i fomenta els valors positius de l’esport”, havent arribat ja a més de 85.000 alumnes de tot Espanya des de la seua engegada el 2015, segons l’entitat.

El bullying és un problema contra el qual ja lluiten els clubs de manera individual. Per exemple, el València CF organitza el programa ‘Tots contra l’assetjament escolar’ en col·laboració amb la Policia Nacional, entre altres quasi 20 equips en Primera i Segona Divisió.

Últimes notícies

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de les obres del sostre

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de reparar el fals sostre i obri la temporada amb l'Orquestra de València. Les obres han reforçat ancoratges i panells i mantenen l'acústica.

Presó provisional sense fiança per a tres detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Una jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres jóvens per la pallissa a un xic de 18 anys a les portes d'una discoteca a Alacant. Se'ls investiga per temptativa d'homicidi; un quart detingut, menor, passa a la Fiscalia de Menors.

La Guàrdia Civil aporta la gravació que situa el màxim de pluja rumb a la Regió muntanyenca de Conca el 29-O

La Guàrdia Civil remet al jutjat la crida de les 16.16 del 29-O en la qual Aemet va traslladar a Emergències que el màxim de precipitació es movia cap a la Regió muntanyenca de Conca. La sonorització d'un contingut ja transcrit reaviva la polèmica sobre els avisos d'aquell dia.

La Guàrdia Civil lliurament a la jutgessa la crida que va situar la pluja cap a Conca el 29-O

La Guàrdia Civil aporta al jutjat la gravació de les 16.16 en plena DANA, on es preveu el desplaçament del màxim de precipitació cap a Conca. L'àudio busca aclarir què es va comunicar i en quin moment.

La jutgessa de la DANA retrau la falta de vigilància de barrancs el 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA veu inexplicable que no es desplegaren mitjans per a vigilar barrancs malgrat l'alerta roja i demana explicacions a la CHJ. També cridarà a declarar a familiars de 50 víctimes no sentits.

Quatre detinguts per robatoris en comerços a Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya

Quatre persones van ser detingudes a Fortuna com a presumptes integrants d'un grup amb seu a Madrid vinculat a robatoris en comerços d'Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya. L'operació Inko seguix oberta després de confiscar ferramentes, inhibidors i monedes.

La jutgessa de la DANA veu injustificable la falta de vigilància dels barrancs el 29 d’octubre

La instructora retrau que no hi haguera vigilància presencial de barrancs durant la jornada crítica malgrat l'alerta roja i recorda que el control era autonòmic. Demana a la CHJ aclarir si va desplegar personal i afig noves diligències amb familiars de víctimes.

Quatre informes forenses poden elevar a 233 les víctimes mortals de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana del 29 d'octubre espera quatre pericials que podrien sumar quatre morts i elevar el balanç a 233. Els casos inclouen dos residents d'un geriàtric de Paiporta i dos morts posteriors en hospitals de València.