LaLiga i els clubs es bolquen en la lluita contra el bullying amb una campanya sobre l’esperit col.lectiu

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

LaLiga VS, plataforma que lluita per a erradicar l’odi dins i fora dels estadis i que la temporada passada es va centrar en el racisme, obri ara una nova línia d’actuació contra el bullying coincidint amb l’inici del curs escolar i amb la campanya ‘Un equip no deixa ningú a soles’, segons un comunicat.

La iniciativa fa una crida als valors essencials del futbol: l’esperit de l’esport col·lectiu, la unió, la força del conjunt o l’esportivitat i apel·la als xiquets perquè no siguen observadors passius davant de l’assetjament, sinó que s’unisquen i enfronten el problema demostrant que el poder de l’equip pot reduir els casos d’assetjament recolzant les víctimes.

La campanya se centra a «visibilitzar un problema existent en la societat i la capacitat que té el futbol de poder canviar les regles», destacar el comunicat de LaLiga.

La peça central de la campanya representa el bullying a través d’un monstre que apareix en una pista de futbol d’un col·legi i mostra com, gràcies a la unió de l’equip i per força de tots, aconseguixen aplacar-ho.

A més, LaLiga durà a terme diferents accions, especialment recolzada en la seua Fundació i el seu projecte Futura Afició, que «promou i fomenta els valors positius de l’esport», havent arribat ja a més de 85.000 alumnes de tot Espanya des de la seua engegada el 2015, segons l’entitat.

El bullying és un problema contra el qual ja lluiten els clubs de manera individual. Per exemple, el València CF organitza el programa ‘Tots contra l’assetjament escolar’ en col·laboració amb la Policia Nacional, entre altres quasi 20 equips en Primera i Segona Divisió.

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.