LaLiga i els clubs es bolquen en la lluita contra el bullying amb una campanya sobre l’esperit col.lectiu

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

LaLiga VS, plataforma que lluita per a erradicar l’odi dins i fora dels estadis i que la temporada passada es va centrar en el racisme, obri ara una nova línia d’actuació contra el bullying coincidint amb l’inici del curs escolar i amb la campanya ‘Un equip no deixa ningú a soles’, segons un comunicat.

La iniciativa fa una crida als valors essencials del futbol: l’esperit de l’esport col·lectiu, la unió, la força del conjunt o l’esportivitat i apel·la als xiquets perquè no siguen observadors passius davant de l’assetjament, sinó que s’unisquen i enfronten el problema demostrant que el poder de l’equip pot reduir els casos d’assetjament recolzant les víctimes.

La campanya se centra a «visibilitzar un problema existent en la societat i la capacitat que té el futbol de poder canviar les regles», destacar el comunicat de LaLiga.

La peça central de la campanya representa el bullying a través d’un monstre que apareix en una pista de futbol d’un col·legi i mostra com, gràcies a la unió de l’equip i per força de tots, aconseguixen aplacar-ho.

A més, LaLiga durà a terme diferents accions, especialment recolzada en la seua Fundació i el seu projecte Futura Afició, que «promou i fomenta els valors positius de l’esport», havent arribat ja a més de 85.000 alumnes de tot Espanya des de la seua engegada el 2015, segons l’entitat.

El bullying és un problema contra el qual ja lluiten els clubs de manera individual. Per exemple, el València CF organitza el programa ‘Tots contra l’assetjament escolar’ en col·laboració amb la Policia Nacional, entre altres quasi 20 equips en Primera i Segona Divisió.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.