L’alumnat afectat podrà seguir acollit fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre

Educació estudia opcions com l’habilitació de més unitats amb docents si és necessari davant de l’augment d’estudiants

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha comunicat que l’alumnat afectat per la riuada podrà seguir en modalitat d’acolliment fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre.

La Secretaria Autonòmica d’Educació va comunicar este dijous a través del portal Ítaca esta decisió, assenyala l’administració educativa, que agrega que la possibilitat d’acolliment d’alumnat afectat “es va contemplar des de la primera circular enviada per la Conselleria la mateixa setmana de la riuada com a mecanisme per a facilitar la volta a l’activitat educativa”.

D’esta forma, “es va autoritzar de forma excepcional als centres públics d’Educació Infantil i Primària a acollir a l’alumnat de les zones afectades”, postil·len.

Segons assenyala la Conselleria, es tracta d’una mesura “amb gran acceptació per part de les famílies i dels ajuntaments, la qual cosa ha portat a la Conselleria a prorrogar la seua vigència fins a en dos ocasions”.

SOL·LICITUD DE PLAÇA

Des d’Educació recorden que el següent pas per a l’alumnat que desitge seguir assistint a un centre que no és el seu és formalitzar la matrícula, per al que cal sol·licitar plaça.

La sol·licitud de plaça ha de ser formalitzada davant de l’òrgan d’escolarització de la localitat on radique el centre d’acolliment i s’assignarà preferiblement este centre. Es tracta d’una qüestió formal perquè tot l’alumnat tinga seguretat jurídica.

Així, actualment s’està realitzant ja aquest procés de matrícula per part de les famílies de l’alumnat afectat per la riuada que es troba en situació d’acolliment en diferents centres educatius i des d’Educació es vol reiterar un missatge de tranquil·litat a les famílies.

“Per a facilitar este procés, cap alumne serà remogut del seu lloc escolar on està acollit actualment fins que els assigne plaça, preferentment en el mateix centre”, s’assenyala. Així mateix, des de la Conselleria s’ha sol·licitat als centres que informen a les famílies d’aquesta mesura.

D’altra banda, des de Conselleria avancen que s’estan estudiant ja opcions com l’habilitació de més unitats i el seu corresponent professorat en el cas que siga necessari davant de l’augment d’alumnat en alguns centres amb motiu de la riuada. De fet, en municipis com Picanya ja s’han habilitat més unitats per este motiu, conclouen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.