Anuncios

L’alumnat afectat podrà seguir acollit fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre

Educació estudia opcions com l’habilitació de més unitats amb docents si és necessari davant de l’augment d’estudiants

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha comunicat que l’alumnat afectat per la riuada podrà seguir en modalitat d’acolliment fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre.

La Secretaria Autonòmica d’Educació va comunicar este dijous a través del portal Ítaca esta decisió, assenyala l’administració educativa, que agrega que la possibilitat d’acolliment d’alumnat afectat “es va contemplar des de la primera circular enviada per la Conselleria la mateixa setmana de la riuada com a mecanisme per a facilitar la volta a l’activitat educativa”.

D’esta forma, “es va autoritzar de forma excepcional als centres públics d’Educació Infantil i Primària a acollir a l’alumnat de les zones afectades”, postil·len.

Segons assenyala la Conselleria, es tracta d’una mesura “amb gran acceptació per part de les famílies i dels ajuntaments, la qual cosa ha portat a la Conselleria a prorrogar la seua vigència fins a en dos ocasions”.

SOL·LICITUD DE PLAÇA

Des d’Educació recorden que el següent pas per a l’alumnat que desitge seguir assistint a un centre que no és el seu és formalitzar la matrícula, per al que cal sol·licitar plaça.

La sol·licitud de plaça ha de ser formalitzada davant de l’òrgan d’escolarització de la localitat on radique el centre d’acolliment i s’assignarà preferiblement este centre. Es tracta d’una qüestió formal perquè tot l’alumnat tinga seguretat jurídica.

Així, actualment s’està realitzant ja aquest procés de matrícula per part de les famílies de l’alumnat afectat per la riuada que es troba en situació d’acolliment en diferents centres educatius i des d’Educació es vol reiterar un missatge de tranquil·litat a les famílies.

“Per a facilitar este procés, cap alumne serà remogut del seu lloc escolar on està acollit actualment fins que els assigne plaça, preferentment en el mateix centre”, s’assenyala. Així mateix, des de la Conselleria s’ha sol·licitat als centres que informen a les famílies d’aquesta mesura.

D’altra banda, des de Conselleria avancen que s’estan estudiant ja opcions com l’habilitació de més unitats i el seu corresponent professorat en el cas que siga necessari davant de l’augment d’alumnat en alguns centres amb motiu de la riuada. De fet, en municipis com Picanya ja s’han habilitat més unitats per este motiu, conclouen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.