L’alumnat afectat podrà seguir acollit fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre

Educació estudia opcions com l’habilitació de més unitats amb docents si és necessari davant de l’augment d’estudiants

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha comunicat que l’alumnat afectat per la riuada podrà seguir en modalitat d’acolliment fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre.

La Secretaria Autonòmica d’Educació va comunicar este dijous a través del portal Ítaca esta decisió, assenyala l’administració educativa, que agrega que la possibilitat d’acolliment d’alumnat afectat «es va contemplar des de la primera circular enviada per la Conselleria la mateixa setmana de la riuada com a mecanisme per a facilitar la volta a l’activitat educativa».

D’esta forma, «es va autoritzar de forma excepcional als centres públics d’Educació Infantil i Primària a acollir a l’alumnat de les zones afectades», postil·len.

Segons assenyala la Conselleria, es tracta d’una mesura «amb gran acceptació per part de les famílies i dels ajuntaments, la qual cosa ha portat a la Conselleria a prorrogar la seua vigència fins a en dos ocasions».

SOL·LICITUD DE PLAÇA

Des d’Educació recorden que el següent pas per a l’alumnat que desitge seguir assistint a un centre que no és el seu és formalitzar la matrícula, per al que cal sol·licitar plaça.

La sol·licitud de plaça ha de ser formalitzada davant de l’òrgan d’escolarització de la localitat on radique el centre d’acolliment i s’assignarà preferiblement este centre. Es tracta d’una qüestió formal perquè tot l’alumnat tinga seguretat jurídica.

Així, actualment s’està realitzant ja aquest procés de matrícula per part de les famílies de l’alumnat afectat per la riuada que es troba en situació d’acolliment en diferents centres educatius i des d’Educació es vol reiterar un missatge de tranquil·litat a les famílies.

«Per a facilitar este procés, cap alumne serà remogut del seu lloc escolar on està acollit actualment fins que els assigne plaça, preferentment en el mateix centre», s’assenyala. Així mateix, des de la Conselleria s’ha sol·licitat als centres que informen a les famílies d’aquesta mesura.

D’altra banda, des de Conselleria avancen que s’estan estudiant ja opcions com l’habilitació de més unitats i el seu corresponent professorat en el cas que siga necessari davant de l’augment d’alumnat en alguns centres amb motiu de la riuada. De fet, en municipis com Picanya ja s’han habilitat més unitats per este motiu, conclouen.

Últimes notícies

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.