11.5 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

L’alumnat afectat podrà seguir acollit fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre

Educació estudia opcions com l’habilitació de més unitats amb docents si és necessari davant de l’augment d’estudiants

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha comunicat que l’alumnat afectat per la riuada podrà seguir en modalitat d’acolliment fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre.

La Secretaria Autonòmica d’Educació va comunicar este dijous a través del portal Ítaca esta decisió, assenyala l’administració educativa, que agrega que la possibilitat d’acolliment d’alumnat afectat “es va contemplar des de la primera circular enviada per la Conselleria la mateixa setmana de la riuada com a mecanisme per a facilitar la volta a l’activitat educativa”.

D’esta forma, “es va autoritzar de forma excepcional als centres públics d’Educació Infantil i Primària a acollir a l’alumnat de les zones afectades”, postil·len.

Segons assenyala la Conselleria, es tracta d’una mesura “amb gran acceptació per part de les famílies i dels ajuntaments, la qual cosa ha portat a la Conselleria a prorrogar la seua vigència fins a en dos ocasions”.

SOL·LICITUD DE PLAÇA

Des d’Educació recorden que el següent pas per a l’alumnat que desitge seguir assistint a un centre que no és el seu és formalitzar la matrícula, per al que cal sol·licitar plaça.

La sol·licitud de plaça ha de ser formalitzada davant de l’òrgan d’escolarització de la localitat on radique el centre d’acolliment i s’assignarà preferiblement este centre. Es tracta d’una qüestió formal perquè tot l’alumnat tinga seguretat jurídica.

Així, actualment s’està realitzant ja aquest procés de matrícula per part de les famílies de l’alumnat afectat per la riuada que es troba en situació d’acolliment en diferents centres educatius i des d’Educació es vol reiterar un missatge de tranquil·litat a les famílies.

“Per a facilitar este procés, cap alumne serà remogut del seu lloc escolar on està acollit actualment fins que els assigne plaça, preferentment en el mateix centre”, s’assenyala. Així mateix, des de la Conselleria s’ha sol·licitat als centres que informen a les famílies d’aquesta mesura.

D’altra banda, des de Conselleria avancen que s’estan estudiant ja opcions com l’habilitació de més unitats i el seu corresponent professorat en el cas que siga necessari davant de l’augment d’alumnat en alguns centres amb motiu de la riuada. De fet, en municipis com Picanya ja s’han habilitat més unitats per este motiu, conclouen.

Últimes notícies

El Suprem envia a juí a Ábalos i a Koldo García i manté la presó preventiva

El Suprem ha obert juí oral contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama per presumptes comissions en contractes de màscares. Manté la presó preventiva per als dos primers i imposa una fiança de 60.000 euros.

La IA generativa pot ampliar la bretxa laboral sense polítiques públiques fermes

Un estudi de la UPV i UTAMED alerta que la IA generativa pot intensificar la vulnerabilitat de jóvens i majors i demana formació, transparència i accés equitatiu.

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.

Cel nuvolós a València i Alacant i màximes en descens este dijous en la Comunitat

Jornada amb cel nuvolós a València i Alacant i intervals a Castelló. Descendixen les màximes de forma generalitzada i les mínimes baixen a l'interior nord.

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.