L’alumnat afectat podrà seguir acollit fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre

Educació estudia opcions com l’habilitació de més unitats amb docents si és necessari davant de l’augment d’estudiants

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha comunicat que l’alumnat afectat per la riuada podrà seguir en modalitat d’acolliment fins que se li assigne plaça definitiva en un altre centre.

La Secretaria Autonòmica d’Educació va comunicar este dijous a través del portal Ítaca esta decisió, assenyala l’administració educativa, que agrega que la possibilitat d’acolliment d’alumnat afectat “es va contemplar des de la primera circular enviada per la Conselleria la mateixa setmana de la riuada com a mecanisme per a facilitar la volta a l’activitat educativa”.

D’esta forma, “es va autoritzar de forma excepcional als centres públics d’Educació Infantil i Primària a acollir a l’alumnat de les zones afectades”, postil·len.

Segons assenyala la Conselleria, es tracta d’una mesura “amb gran acceptació per part de les famílies i dels ajuntaments, la qual cosa ha portat a la Conselleria a prorrogar la seua vigència fins a en dos ocasions”.

SOL·LICITUD DE PLAÇA

Des d’Educació recorden que el següent pas per a l’alumnat que desitge seguir assistint a un centre que no és el seu és formalitzar la matrícula, per al que cal sol·licitar plaça.

La sol·licitud de plaça ha de ser formalitzada davant de l’òrgan d’escolarització de la localitat on radique el centre d’acolliment i s’assignarà preferiblement este centre. Es tracta d’una qüestió formal perquè tot l’alumnat tinga seguretat jurídica.

Així, actualment s’està realitzant ja aquest procés de matrícula per part de les famílies de l’alumnat afectat per la riuada que es troba en situació d’acolliment en diferents centres educatius i des d’Educació es vol reiterar un missatge de tranquil·litat a les famílies.

“Per a facilitar este procés, cap alumne serà remogut del seu lloc escolar on està acollit actualment fins que els assigne plaça, preferentment en el mateix centre”, s’assenyala. Així mateix, des de la Conselleria s’ha sol·licitat als centres que informen a les famílies d’aquesta mesura.

D’altra banda, des de Conselleria avancen que s’estan estudiant ja opcions com l’habilitació de més unitats i el seu corresponent professorat en el cas que siga necessari davant de l’augment d’alumnat en alguns centres amb motiu de la riuada. De fet, en municipis com Picanya ja s’han habilitat més unitats per este motiu, conclouen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.