Anuncios

L’artista María Jesús González guanya el premi Senyera d’Arts Visuals 2024

El guardó s’atorga per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, exposada al Museu de la Ciutat des d’este dijous

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’artista María Jesús González ha guanyat el premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, que s’exposa al Museu de la Ciutat de València des d’aquest dijous i fins al 31 de gener pròxim, segons ha informat l’ajuntament d’esta ciutat en un comunicat.

La Junta de Govern Local d’aquesta corporació local ha ratificat la proposta del jurat del premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per a concedir este guardó a María Jesús González per la citada creació, “que posa el focus en la salut mental”, ha destacat el consistori.

La finalitat del premi Senyera, dotat amb 12.000 euros, és “estimular i promoure la trajectòria professional d’artistes de la Comunitat Valenciana”.

El regidor de Cultura en la capital valenciana, José Luis Moreno, ha afirmat que l’obra distingida en esta ocasió “reflexiona sobre la salut mental i l’atenció psiquiàtrica, assumptes de plena vigència, amb una evocació plàstica impactant perquè l’espectador no oblide”.

El jurat d’este premi ha estat integrat per Marta López Ricarte, directora del Museu de la Ciutat; Laura Silvestre García, vicedegana de Cultura de la Facultat de Belles arts; Vicente Samper Embiz, tècnic del departament d’exposicions del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana; Reyes Martínez Fuentes, doctora en Belles arts i directora de la galeria Set Espai d’Art, i Cristina Mulinas Pastor, cap del departament de registre de l’IVAM.

El jurat ha valorat l’originalitat i l’interès de l’obra guanyadora, així com la seua qualitat tècnica i artística, ha precisat l’Ajuntament de València.

María Jesús González Fernández és una artista valenciana que ha dut a terme, en els últims anys, una investigació dedicada a la recuperació de la memòria de llocs immersos en processos de desaparició o abandó a través del registre del temps i la vivència humana conservats en els murs de la seua arquitectura, ha explicat el consistori.

Des del 2008, els seus treballs se centren en llocs de reclusió i aïllament, espais marginals des dels quals posa el focus en la intolerància i l’exclusió, ha afegit la corporació municipal.

Així mateix, ha precisat que a partir del 2017, dirigix la seua atenció cap al col·lectiu de malalts mentals i el model asilar i se centra en l’Hospital Psiquiàtric Pare Jofré de València, situat en la localitat de Bétera. En el seu estudi, l’artista reflexiona “sobre la malaltia mental i el lloc tan apartat que ocupa en les societats actuals” i incidix “en la memòria dels més vulnerables i desfavorits”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.