Anuncios

L’artista María Jesús González guanya el premi Senyera d’Arts Visuals 2024

El guardó s’atorga per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, exposada al Museu de la Ciutat des d’este dijous

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Anuncios

L’artista María Jesús González ha guanyat el premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, que s’exposa al Museu de la Ciutat de València des d’aquest dijous i fins al 31 de gener pròxim, segons ha informat l’ajuntament d’esta ciutat en un comunicat.

La Junta de Govern Local d’aquesta corporació local ha ratificat la proposta del jurat del premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per a concedir este guardó a María Jesús González per la citada creació, “que posa el focus en la salut mental”, ha destacat el consistori.

La finalitat del premi Senyera, dotat amb 12.000 euros, és “estimular i promoure la trajectòria professional d’artistes de la Comunitat Valenciana”.

El regidor de Cultura en la capital valenciana, José Luis Moreno, ha afirmat que l’obra distingida en esta ocasió “reflexiona sobre la salut mental i l’atenció psiquiàtrica, assumptes de plena vigència, amb una evocació plàstica impactant perquè l’espectador no oblide”.

El jurat d’este premi ha estat integrat per Marta López Ricarte, directora del Museu de la Ciutat; Laura Silvestre García, vicedegana de Cultura de la Facultat de Belles arts; Vicente Samper Embiz, tècnic del departament d’exposicions del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana; Reyes Martínez Fuentes, doctora en Belles arts i directora de la galeria Set Espai d’Art, i Cristina Mulinas Pastor, cap del departament de registre de l’IVAM.

El jurat ha valorat l’originalitat i l’interès de l’obra guanyadora, així com la seua qualitat tècnica i artística, ha precisat l’Ajuntament de València.

María Jesús González Fernández és una artista valenciana que ha dut a terme, en els últims anys, una investigació dedicada a la recuperació de la memòria de llocs immersos en processos de desaparició o abandó a través del registre del temps i la vivència humana conservats en els murs de la seua arquitectura, ha explicat el consistori.

Des del 2008, els seus treballs se centren en llocs de reclusió i aïllament, espais marginals des dels quals posa el focus en la intolerància i l’exclusió, ha afegit la corporació municipal.

Així mateix, ha precisat que a partir del 2017, dirigix la seua atenció cap al col·lectiu de malalts mentals i el model asilar i se centra en l’Hospital Psiquiàtric Pare Jofré de València, situat en la localitat de Bétera. En el seu estudi, l’artista reflexiona “sobre la malaltia mental i el lloc tan apartat que ocupa en les societats actuals” i incidix “en la memòria dels més vulnerables i desfavorits”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios