L’artista María Jesús González guanya el premi Senyera d’Arts Visuals 2024

El guardó s’atorga per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, exposada al Museu de la Ciutat des d’este dijous

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’artista María Jesús González ha guanyat el premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, que s’exposa al Museu de la Ciutat de València des d’aquest dijous i fins al 31 de gener pròxim, segons ha informat l’ajuntament d’esta ciutat en un comunicat.

La Junta de Govern Local d’aquesta corporació local ha ratificat la proposta del jurat del premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per a concedir este guardó a María Jesús González per la citada creació, “que posa el focus en la salut mental”, ha destacat el consistori.

La finalitat del premi Senyera, dotat amb 12.000 euros, és “estimular i promoure la trajectòria professional d’artistes de la Comunitat Valenciana”.

El regidor de Cultura en la capital valenciana, José Luis Moreno, ha afirmat que l’obra distingida en esta ocasió “reflexiona sobre la salut mental i l’atenció psiquiàtrica, assumptes de plena vigència, amb una evocació plàstica impactant perquè l’espectador no oblide”.

El jurat d’este premi ha estat integrat per Marta López Ricarte, directora del Museu de la Ciutat; Laura Silvestre García, vicedegana de Cultura de la Facultat de Belles arts; Vicente Samper Embiz, tècnic del departament d’exposicions del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana; Reyes Martínez Fuentes, doctora en Belles arts i directora de la galeria Set Espai d’Art, i Cristina Mulinas Pastor, cap del departament de registre de l’IVAM.

El jurat ha valorat l’originalitat i l’interès de l’obra guanyadora, així com la seua qualitat tècnica i artística, ha precisat l’Ajuntament de València.

María Jesús González Fernández és una artista valenciana que ha dut a terme, en els últims anys, una investigació dedicada a la recuperació de la memòria de llocs immersos en processos de desaparició o abandó a través del registre del temps i la vivència humana conservats en els murs de la seua arquitectura, ha explicat el consistori.

Des del 2008, els seus treballs se centren en llocs de reclusió i aïllament, espais marginals des dels quals posa el focus en la intolerància i l’exclusió, ha afegit la corporació municipal.

Així mateix, ha precisat que a partir del 2017, dirigix la seua atenció cap al col·lectiu de malalts mentals i el model asilar i se centra en l’Hospital Psiquiàtric Pare Jofré de València, situat en la localitat de Bétera. En el seu estudi, l’artista reflexiona “sobre la malaltia mental i el lloc tan apartat que ocupa en les societats actuals” i incidix “en la memòria dels més vulnerables i desfavorits”.

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox reclamen tancar ja la comissió de la dana de Les Corts sense la compareixença de Pradas

PP i Vox proposen donar per conclosa este mes la comissió d'investigació de la dana de 2024 en Les Corts, sense que compareguen la exconsellera Salomé Pradas ni el subdirector d'Emergències Jorge Suárez, la qual cosa ha deslligat les crítiques de l'oposició.

CSIF se suma a la vaga indefinida del professorat després del suport majoritari de les seues bases

CSIF s'incorpora com a convocant a la vaga del professorat en la Comunitat Valenciana després de recolzar-la més del 76% de les seues bases i aposta per un atur indefinit amb inici al maig.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde Luis Barcala i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres d'Alacant durant tot l'any.

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.

Sanitat ordena retirar un lot de colònia per a bebés per una fallada en l’etiquetatge

Sanitat ha ordenat la retirada d'un lot de la colònia de bebés Suavinex Baby Cologne Memories per no advertir en l'etiqueta la presència de tres al·lergògens per damunt del límit legal.

El València afronta un altre final de Lliga pendent de certificar la permanència

El València arriba a les últimes quatre jornades de LaLiga encara sense la permanència assegurada, com ja va ocórrer en les temporades 2022-23 i 2024-25, quan només va sumar cinc i quatre punts en eixe tram.

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.