14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

L’artista María Jesús González guanya el premi Senyera d’Arts Visuals 2024

El guardó s’atorga per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, exposada al Museu de la Ciutat des d’este dijous

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’artista María Jesús González ha guanyat el premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per l’obra ‘Pavelló 6. Hospital psiquiàtric de Bétera. Plec I’, que s’exposa al Museu de la Ciutat de València des d’aquest dijous i fins al 31 de gener pròxim, segons ha informat l’ajuntament d’esta ciutat en un comunicat.

La Junta de Govern Local d’aquesta corporació local ha ratificat la proposta del jurat del premi Senyera d’Arts Visuals 2024 per a concedir este guardó a María Jesús González per la citada creació, “que posa el focus en la salut mental”, ha destacat el consistori.

La finalitat del premi Senyera, dotat amb 12.000 euros, és “estimular i promoure la trajectòria professional d’artistes de la Comunitat Valenciana”.

El regidor de Cultura en la capital valenciana, José Luis Moreno, ha afirmat que l’obra distingida en esta ocasió “reflexiona sobre la salut mental i l’atenció psiquiàtrica, assumptes de plena vigència, amb una evocació plàstica impactant perquè l’espectador no oblide”.

El jurat d’este premi ha estat integrat per Marta López Ricarte, directora del Museu de la Ciutat; Laura Silvestre García, vicedegana de Cultura de la Facultat de Belles arts; Vicente Samper Embiz, tècnic del departament d’exposicions del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana; Reyes Martínez Fuentes, doctora en Belles arts i directora de la galeria Set Espai d’Art, i Cristina Mulinas Pastor, cap del departament de registre de l’IVAM.

El jurat ha valorat l’originalitat i l’interès de l’obra guanyadora, així com la seua qualitat tècnica i artística, ha precisat l’Ajuntament de València.

María Jesús González Fernández és una artista valenciana que ha dut a terme, en els últims anys, una investigació dedicada a la recuperació de la memòria de llocs immersos en processos de desaparició o abandó a través del registre del temps i la vivència humana conservats en els murs de la seua arquitectura, ha explicat el consistori.

Des del 2008, els seus treballs se centren en llocs de reclusió i aïllament, espais marginals des dels quals posa el focus en la intolerància i l’exclusió, ha afegit la corporació municipal.

Així mateix, ha precisat que a partir del 2017, dirigix la seua atenció cap al col·lectiu de malalts mentals i el model asilar i se centra en l’Hospital Psiquiàtric Pare Jofré de València, situat en la localitat de Bétera. En el seu estudi, l’artista reflexiona “sobre la malaltia mental i el lloc tan apartat que ocupa en les societats actuals” i incidix “en la memòria dels més vulnerables i desfavorits”.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.