L’Audiència de Castelló condemna un home a 9 anys de presó per agredir sexualment a una menor vulnerable

L’Audiència de Castelló condemna un home a 9 anys de presó per agredir sexualment a una menor vulnerable.

Un home ha estat condemnat per l’Audiència de Castelló a 9 anys de presó per agredir sexualment a una menor de 15 anys, amb una indemnització de 10.000 euros per danys morals.

L’Audiència Provincial de Castelló ha imposat una pena de nou anys de presó a un home per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor d’edat. Aquesta menor, de només 15 anys, era en particular vulnerable a causa de la seua edat i dels transtorns psíquics que patia, segons s’ha informat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

A més de la pena de presó, la sentència obligarà l’home a pagar una indemnització de 10.000 euros a la víctima com a responsabilitat civil pels danys morals ocasionats. L’acusat, que en el moment dels fets tenia 43 anys, no podrà acostar-se a menys de 500 metres de la menor, ni del seu domicili o lloc de treball durant un període de 10 anys, a més de prohibir-li qualsevol comunicació amb ella.

La relació entre l’acusat i la víctima es va mantenir entre març i abril de 2023, ambdós vivint junts en el municipi de l’Alt Palancia. La sentència ha verificat que durant aquest període, l’acusat va mantenir relacions sexuals amb la menor en diverses ocasions, a pesar de conèixer la seua edat i els seus problemes psicològics.

L’absència de mesures de protecció va portar a que, el 24 d’abril de 2023, la menor quedés embarassada de més de cinc setmanes i sofrís un avortament espontani el 28 d’abril. Aquest cas subratlla la importància de la protecció de les persones vulnerables i la severitat del delicte d’agressió sexual, que pot tenir conseqüències devastadores.

Últimes notícies

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.
FILMOTECA D'ESTIU