15.4 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

L’Audiència de Castelló condemna un home a 9 anys de presó per agredir sexualment a una menor vulnerable

L’Audiència de Castelló condemna un home a 9 anys de presó per agredir sexualment a una menor vulnerable.

Un home ha estat condemnat per l’Audiència de Castelló a 9 anys de presó per agredir sexualment a una menor de 15 anys, amb una indemnització de 10.000 euros per danys morals.

L’Audiència Provincial de Castelló ha imposat una pena de nou anys de presó a un home per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor d’edat. Aquesta menor, de només 15 anys, era en particular vulnerable a causa de la seua edat i dels transtorns psíquics que patia, segons s’ha informat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

A més de la pena de presó, la sentència obligarà l’home a pagar una indemnització de 10.000 euros a la víctima com a responsabilitat civil pels danys morals ocasionats. L’acusat, que en el moment dels fets tenia 43 anys, no podrà acostar-se a menys de 500 metres de la menor, ni del seu domicili o lloc de treball durant un període de 10 anys, a més de prohibir-li qualsevol comunicació amb ella.

La relació entre l’acusat i la víctima es va mantenir entre març i abril de 2023, ambdós vivint junts en el municipi de l’Alt Palancia. La sentència ha verificat que durant aquest període, l’acusat va mantenir relacions sexuals amb la menor en diverses ocasions, a pesar de conèixer la seua edat i els seus problemes psicològics.

L’absència de mesures de protecció va portar a que, el 24 d’abril de 2023, la menor quedés embarassada de més de cinc setmanes i sofrís un avortament espontani el 28 d’abril. Aquest cas subratlla la importància de la protecció de les persones vulnerables i la severitat del delicte d’agressió sexual, que pot tenir conseqüències devastadores.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.