23.2 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

L’edifici de Safranar ja acull a un total de 229 afectats per l’incendi de Campanar

L’edifici de Safranar de València ja acull a un total de 229 persones afectades per l’incendi als dos blocs de cases del barri de Campanar registrat el passat 22 de febrer, segons han informat fonts municipals en un comunicat.

Estes 229 persones s’han instal·lat en 99 habitatges de les 131 disponibles de l’edifici municipal habilitat per a acollir a les famílies afectades per l’incendi. En concret, són 187 persones adultes i 42 menors.

Estos nous veïns i veïnes del barri de Safranar, al districte de Patraix, van començar a traslladar-se a aquest immoble pocs dies després del sinistre. Les famílies amb xiquets, majors, depenents i les que tenen necessitats especials han tingut prioritat a l’hora d’entrar a viure en aquest edifici.

“Dins del context de les ajudes d’emergència, concedides per l’Ajuntament de València als afectats de l’incendi de l’edifici de Campanar, ja s’ha donat per finalitzat el procés de reallotjament de les famílies”, ha destacat el regidor d’Urbanisme, Habitatge i Llicències, Juan Giner.

Pel que fa a les 131 habitatges, 85 tenen dos dormitoris amb una superfície útil de 45-53 metres quadrats, mentre que les 46 habitatges restants tenen tres dormitoris i compten amb una superfície entre 65 i 74 metres quadrats.

L’edifici, que té una superfície de 15.104,05 metres quadrats, dels quals 10.476,04 metres són d’ús residencial, també disposa de 84 places de garatge distribuïts en dos soterranis i 22 cambres trasteres, igualment construïts en els dos soterranis.

A més, té habilitades 131 places de bicicleta en la planta baixa amb accés des del vestíbul. Els treballs d’adequació dels immobles s’han dut a terme per una trentena de persones treballadores de la Regidoria d’Habitatge i Urbanisme que, des de l’endemà a l’incendi, van treballar voluntàriament per a dotar a aquestes llars dels serveis de llum i aigua.

El personal d’esta Regidoria se sumisca a altres centenars de treballadors i treballadores municipals que es van mobilitzar per a atendre les necessitats sorgides, han recordat des del consistori.

Últimes notícies

El funeral d’Estat per les víctimes de la DANA serà el 29 a les 18 hores a València

L'homenatge d'Estat per les víctimes de la DANA se celebrarà el dimecres 29 d'octubre a les 18 hores en el Museu Príncep Felip de València. Es recordarà a 237 morts i assistiran autoritats i famílies amb invitació personal.

Troben un cadàver a la platja del Dosser de Cullera sense signes de violència

Un cos sense identificar ha sigut localitzat a la platja del Dosser, a Cullera, sense signes externs de violència i sense indicis que procedisca d'una pastera. És la segona troballa en una setmana; la Guàrdia Civil investiga.

Rescaten a un home de 67 anys després de diversos dies ferit i inconscient a la seua casa de València

Policia Local i Bombers van localitzar al veí en el bany de la seua vivenda, inconscient i amb signes de colp, després de l'avís d'una familiar. Va ser estabilitzat i traslladat a l'Hospital General.

València aprovarà este mes l’ordenança de la Zona de Baixes Emissions, en vigor l’1 de desembre de 2025

L'Ajuntament donarà llum verda en comissió i en ple el 28 d'octubre a l'ordenança de la ZBE. Entrarà en vigor l'1 de desembre de 2025 amb aplicació gradual.

Compromís denuncia la derivació de mamografies a granges de lectura amb anàlisis dubtoses

Compromís alerta de retards en radiologia i de lectures externes de mamografies en condicions discutibles. Demana la compareixença urgent del conseller de Sanitat.

Compromís denuncia derivacions de mamografies a granges de lectura i alerta de fallades en radiologia pública

Compromís advertix de retards en mamografies i ecografies en la Comunitat Valenciana i de lectures externalitzades en condicions dubtoses. Reclama transparència i la compareixença del conseller de Sanitat.

Les víctimes de la DANA demanen a Mazón que si acudix al funeral d’Estat no s’acoste a saludar

L'associació de víctimes del 29-O reclama a Carlos Mazón que, si assistix a l'acte del primer aniversari a València, mantinga la distància amb les famílies. Defenen que el protagonisme siga de la Casa Reial i els afins de les 229 víctimes.

Marcelino avisa: el Vila-real-Betis no decidix, però sí que importa

Marcelino subratlla que el dol en La Ceràmica no és determinant en la jornada 9, però sí clau davant un rival directe i amb el gol average en joc.