L’empresa del marit d’una diputada de PP renuncia a construir 227 habitatges de lloguer social a València

L’única aspirant en el procés justifica la seua decisió davant de les “repetides insídies” del PSPV que han fet retirar-se als inversors

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’empresa Noves Tecnologies de Finançament S.L., l’única participant en la licitació oberta per l’Ajuntament de València per a la construcció de 227 habitatges de lloguer social en la ciutat i de la qual és administrador Javier Timoner, marit de la diputada del PP Alma Alfonso, s’ha retirat d’este procés, davant de les “repetides insídies” abocades pel grup municipal socialista, segons ha denunciat en un comunicat.

Des del PSPV i el seu portaveu municipal, Borja Sanjuan, s’havia qualificat de “pilotada urbanística” que esta promoció s’adjudique a esta companyia, que era l’única aspirant en el procés. Els socialistes sostenien que el govern municipal de PP i Vox havia oferit “directament” participar en el concurs a esta empresa, l’administrador de la qual és Javier Timoner, que en el seu moment va ser director general de Lubasa Immobiliària, “una de les societats que van finançar il·legalment al Partit Popular”.

No obstant això, des de l’executiu local van subratllar que este era “un concurs públic i de lliure concurrència que compta amb l’aval dels tècnics”, al mateix temps que van acusar als socialistes de “manipular” la realitat “un cop més”.

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ja ha comunicat a l’Ajuntament de València la seua decisió de retirar-se de la licitació, un anunci que ha avançat este dimarts el diari digital València Plaza. Segons explica la signatura en un comunicat, “la causa d’esta renúncia es troba en les repetides insídies abocades profusament contra esta empresa i el seu administrador per part del portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València”, Borja Sanjuan.

L’empresa detalla que “la polèmica i el soroll mediàtic generat han fet que es retiren del projecte els inversors” i ha exposat que, “per tant, l’assegurament de capital i el finançament extern prèviament aparaulats que havien d’aportar-se al projecte pel qual licitem no han pogut aconseguir-se”.

En esta línia, ha lamentat “amb profunda decepció verse obligada a retirar-se de la licitació, malgrat haver posat tota la diligència exigible per a complir amb tots els requisits”. Així, ha assegurat que això “ha sigut impedit per la maledicencia gratuïta”.

Noves Tecnologia de Finançament S.L. explica que la proposta presentada a l’Ajuntament de València “estava vinculada a un procés de negociació del finançament alié complementari que s’haurà de justificar prèviament, si escau, a l’adjudicació i signatura del contracte”, per la qual cosa ha precisat que quedava “la proposta subjecta a este assegurament”.

“ACCIONS CIVILS I PENALS”

Després d’haver-se “frustrat” el suport financer, “prèviament aparaulat”, “a causa de les manifestacions públiques del portaveu del grup municipal socialista”, tant l’empresa com el seu administrador “es reserven quantes accions civils i penals, i molt especialment de rescabalament dels danys i perjuís patits i de protecció del dret a l’honor” li corresponguen.

La companyia lamenta també “el dany social irreparable provocat per aquesta situació” i advertix que el procés de construcció de 227 habitatges a València patirà “un greu retard” per la seua retirada atès que era “l’única empresa que es va presentar al concurs públic per a construir quatre edificis”: tres en el barri de L’Olivereta i un en la pedania de la Torre”.

“Este projecte d’habitatge social quedarà ara paralitzat, en un moment d’emergència habitacional en la ciutat de València i d’escassetat d’habitatge social”, ha remarcat l’empresa.

“CONCURS PÚBLIC OBERT”

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ha assegurat que el procés de licitació del que es retira “ha sigut un concurs públic obert a la concurrència d’empreses”. Per a la signatura, les declaracions de Sanjuan són una “difamació abocada per un polític que primer ha manifestat públicament sospites i, després, sense major motiu, les ha convertit en certeses, cercant una repercussió al servici dels seus propòsits polítics personals encara amb perjuí del ben públic”.

La companyia ha afirmat, igualment, que el seu administrador “no ha ocupat cap càrrec directiu en cap empresa condemnada per finançament irregular” i ha manifestat que “no existix cap motiu que impedisca a la seua empresa optar a contractacions de l’administració pública”.

A més, ha indicat que la rendibilitat econòmica d’estos projectes d’habitatge social “suposa entorn del 4 per cent de la inversió, un marge molt limitat que explica la baixa concurrència d’empreses que opten a licitacions d’este tipus”.

Últimes notícies

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.