L’empresa del marit d’una diputada de PP renuncia a construir 227 habitatges de lloguer social a València

L’única aspirant en el procés justifica la seua decisió davant de les «repetides insídies» del PSPV que han fet retirar-se als inversors

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’empresa Noves Tecnologies de Finançament S.L., l’única participant en la licitació oberta per l’Ajuntament de València per a la construcció de 227 habitatges de lloguer social en la ciutat i de la qual és administrador Javier Timoner, marit de la diputada del PP Alma Alfonso, s’ha retirat d’este procés, davant de les «repetides insídies» abocades pel grup municipal socialista, segons ha denunciat en un comunicat.

Des del PSPV i el seu portaveu municipal, Borja Sanjuan, s’havia qualificat de «pilotada urbanística» que esta promoció s’adjudique a esta companyia, que era l’única aspirant en el procés. Els socialistes sostenien que el govern municipal de PP i Vox havia oferit «directament» participar en el concurs a esta empresa, l’administrador de la qual és Javier Timoner, que en el seu moment va ser director general de Lubasa Immobiliària, «una de les societats que van finançar il·legalment al Partit Popular».

No obstant això, des de l’executiu local van subratllar que este era «un concurs públic i de lliure concurrència que compta amb l’aval dels tècnics», al mateix temps que van acusar als socialistes de «manipular» la realitat «un cop més».

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ja ha comunicat a l’Ajuntament de València la seua decisió de retirar-se de la licitació, un anunci que ha avançat este dimarts el diari digital València Plaza. Segons explica la signatura en un comunicat, «la causa d’esta renúncia es troba en les repetides insídies abocades profusament contra esta empresa i el seu administrador per part del portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València», Borja Sanjuan.

L’empresa detalla que «la polèmica i el soroll mediàtic generat han fet que es retiren del projecte els inversors» i ha exposat que, «per tant, l’assegurament de capital i el finançament extern prèviament aparaulats que havien d’aportar-se al projecte pel qual licitem no han pogut aconseguir-se».

En esta línia, ha lamentat «amb profunda decepció verse obligada a retirar-se de la licitació, malgrat haver posat tota la diligència exigible per a complir amb tots els requisits». Així, ha assegurat que això «ha sigut impedit per la maledicencia gratuïta».

Noves Tecnologia de Finançament S.L. explica que la proposta presentada a l’Ajuntament de València «estava vinculada a un procés de negociació del finançament alié complementari que s’haurà de justificar prèviament, si escau, a l’adjudicació i signatura del contracte», per la qual cosa ha precisat que quedava «la proposta subjecta a este assegurament».

«ACCIONS CIVILS I PENALS»

Després d’haver-se «frustrat» el suport financer, «prèviament aparaulat», «a causa de les manifestacions públiques del portaveu del grup municipal socialista», tant l’empresa com el seu administrador «es reserven quantes accions civils i penals, i molt especialment de rescabalament dels danys i perjuís patits i de protecció del dret a l’honor» li corresponguen.

La companyia lamenta també «el dany social irreparable provocat per aquesta situació» i advertix que el procés de construcció de 227 habitatges a València patirà «un greu retard» per la seua retirada atès que era «l’única empresa que es va presentar al concurs públic per a construir quatre edificis»: tres en el barri de L’Olivereta i un en la pedania de la Torre».

«Este projecte d’habitatge social quedarà ara paralitzat, en un moment d’emergència habitacional en la ciutat de València i d’escassetat d’habitatge social», ha remarcat l’empresa.

«CONCURS PÚBLIC OBERT»

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ha assegurat que el procés de licitació del que es retira «ha sigut un concurs públic obert a la concurrència d’empreses». Per a la signatura, les declaracions de Sanjuan són una «difamació abocada per un polític que primer ha manifestat públicament sospites i, després, sense major motiu, les ha convertit en certeses, cercant una repercussió al servici dels seus propòsits polítics personals encara amb perjuí del ben públic».

La companyia ha afirmat, igualment, que el seu administrador «no ha ocupat cap càrrec directiu en cap empresa condemnada per finançament irregular» i ha manifestat que «no existix cap motiu que impedisca a la seua empresa optar a contractacions de l’administració pública».

A més, ha indicat que la rendibilitat econòmica d’estos projectes d’habitatge social «suposa entorn del 4 per cent de la inversió, un marge molt limitat que explica la baixa concurrència d’empreses que opten a licitacions d’este tipus».

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.