14.8 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

L’empresa del marit d’una diputada de PP renuncia a construir 227 habitatges de lloguer social a València

L’única aspirant en el procés justifica la seua decisió davant de les “repetides insídies” del PSPV que han fet retirar-se als inversors

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’empresa Noves Tecnologies de Finançament S.L., l’única participant en la licitació oberta per l’Ajuntament de València per a la construcció de 227 habitatges de lloguer social en la ciutat i de la qual és administrador Javier Timoner, marit de la diputada del PP Alma Alfonso, s’ha retirat d’este procés, davant de les “repetides insídies” abocades pel grup municipal socialista, segons ha denunciat en un comunicat.

Des del PSPV i el seu portaveu municipal, Borja Sanjuan, s’havia qualificat de “pilotada urbanística” que esta promoció s’adjudique a esta companyia, que era l’única aspirant en el procés. Els socialistes sostenien que el govern municipal de PP i Vox havia oferit “directament” participar en el concurs a esta empresa, l’administrador de la qual és Javier Timoner, que en el seu moment va ser director general de Lubasa Immobiliària, “una de les societats que van finançar il·legalment al Partit Popular”.

No obstant això, des de l’executiu local van subratllar que este era “un concurs públic i de lliure concurrència que compta amb l’aval dels tècnics”, al mateix temps que van acusar als socialistes de “manipular” la realitat “un cop més”.

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ja ha comunicat a l’Ajuntament de València la seua decisió de retirar-se de la licitació, un anunci que ha avançat este dimarts el diari digital València Plaza. Segons explica la signatura en un comunicat, “la causa d’esta renúncia es troba en les repetides insídies abocades profusament contra esta empresa i el seu administrador per part del portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València”, Borja Sanjuan.

L’empresa detalla que “la polèmica i el soroll mediàtic generat han fet que es retiren del projecte els inversors” i ha exposat que, “per tant, l’assegurament de capital i el finançament extern prèviament aparaulats que havien d’aportar-se al projecte pel qual licitem no han pogut aconseguir-se”.

En esta línia, ha lamentat “amb profunda decepció verse obligada a retirar-se de la licitació, malgrat haver posat tota la diligència exigible per a complir amb tots els requisits”. Així, ha assegurat que això “ha sigut impedit per la maledicencia gratuïta”.

Noves Tecnologia de Finançament S.L. explica que la proposta presentada a l’Ajuntament de València “estava vinculada a un procés de negociació del finançament alié complementari que s’haurà de justificar prèviament, si escau, a l’adjudicació i signatura del contracte”, per la qual cosa ha precisat que quedava “la proposta subjecta a este assegurament”.

“ACCIONS CIVILS I PENALS”

Després d’haver-se “frustrat” el suport financer, “prèviament aparaulat”, “a causa de les manifestacions públiques del portaveu del grup municipal socialista”, tant l’empresa com el seu administrador “es reserven quantes accions civils i penals, i molt especialment de rescabalament dels danys i perjuís patits i de protecció del dret a l’honor” li corresponguen.

La companyia lamenta també “el dany social irreparable provocat per aquesta situació” i advertix que el procés de construcció de 227 habitatges a València patirà “un greu retard” per la seua retirada atès que era “l’única empresa que es va presentar al concurs públic per a construir quatre edificis”: tres en el barri de L’Olivereta i un en la pedania de la Torre”.

“Este projecte d’habitatge social quedarà ara paralitzat, en un moment d’emergència habitacional en la ciutat de València i d’escassetat d’habitatge social”, ha remarcat l’empresa.

“CONCURS PÚBLIC OBERT”

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ha assegurat que el procés de licitació del que es retira “ha sigut un concurs públic obert a la concurrència d’empreses”. Per a la signatura, les declaracions de Sanjuan són una “difamació abocada per un polític que primer ha manifestat públicament sospites i, després, sense major motiu, les ha convertit en certeses, cercant una repercussió al servici dels seus propòsits polítics personals encara amb perjuí del ben públic”.

La companyia ha afirmat, igualment, que el seu administrador “no ha ocupat cap càrrec directiu en cap empresa condemnada per finançament irregular” i ha manifestat que “no existix cap motiu que impedisca a la seua empresa optar a contractacions de l’administració pública”.

A més, ha indicat que la rendibilitat econòmica d’estos projectes d’habitatge social “suposa entorn del 4 per cent de la inversió, un marge molt limitat que explica la baixa concurrència d’empreses que opten a licitacions d’este tipus”.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.