L’empresa del marit d’una diputada de PP renuncia a construir 227 habitatges de lloguer social a València

L’única aspirant en el procés justifica la seua decisió davant de les «repetides insídies» del PSPV que han fet retirar-se als inversors

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’empresa Noves Tecnologies de Finançament S.L., l’única participant en la licitació oberta per l’Ajuntament de València per a la construcció de 227 habitatges de lloguer social en la ciutat i de la qual és administrador Javier Timoner, marit de la diputada del PP Alma Alfonso, s’ha retirat d’este procés, davant de les «repetides insídies» abocades pel grup municipal socialista, segons ha denunciat en un comunicat.

Des del PSPV i el seu portaveu municipal, Borja Sanjuan, s’havia qualificat de «pilotada urbanística» que esta promoció s’adjudique a esta companyia, que era l’única aspirant en el procés. Els socialistes sostenien que el govern municipal de PP i Vox havia oferit «directament» participar en el concurs a esta empresa, l’administrador de la qual és Javier Timoner, que en el seu moment va ser director general de Lubasa Immobiliària, «una de les societats que van finançar il·legalment al Partit Popular».

No obstant això, des de l’executiu local van subratllar que este era «un concurs públic i de lliure concurrència que compta amb l’aval dels tècnics», al mateix temps que van acusar als socialistes de «manipular» la realitat «un cop més».

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ja ha comunicat a l’Ajuntament de València la seua decisió de retirar-se de la licitació, un anunci que ha avançat este dimarts el diari digital València Plaza. Segons explica la signatura en un comunicat, «la causa d’esta renúncia es troba en les repetides insídies abocades profusament contra esta empresa i el seu administrador per part del portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València», Borja Sanjuan.

L’empresa detalla que «la polèmica i el soroll mediàtic generat han fet que es retiren del projecte els inversors» i ha exposat que, «per tant, l’assegurament de capital i el finançament extern prèviament aparaulats que havien d’aportar-se al projecte pel qual licitem no han pogut aconseguir-se».

En esta línia, ha lamentat «amb profunda decepció verse obligada a retirar-se de la licitació, malgrat haver posat tota la diligència exigible per a complir amb tots els requisits». Així, ha assegurat que això «ha sigut impedit per la maledicencia gratuïta».

Noves Tecnologia de Finançament S.L. explica que la proposta presentada a l’Ajuntament de València «estava vinculada a un procés de negociació del finançament alié complementari que s’haurà de justificar prèviament, si escau, a l’adjudicació i signatura del contracte», per la qual cosa ha precisat que quedava «la proposta subjecta a este assegurament».

«ACCIONS CIVILS I PENALS»

Després d’haver-se «frustrat» el suport financer, «prèviament aparaulat», «a causa de les manifestacions públiques del portaveu del grup municipal socialista», tant l’empresa com el seu administrador «es reserven quantes accions civils i penals, i molt especialment de rescabalament dels danys i perjuís patits i de protecció del dret a l’honor» li corresponguen.

La companyia lamenta també «el dany social irreparable provocat per aquesta situació» i advertix que el procés de construcció de 227 habitatges a València patirà «un greu retard» per la seua retirada atès que era «l’única empresa que es va presentar al concurs públic per a construir quatre edificis»: tres en el barri de L’Olivereta i un en la pedania de la Torre».

«Este projecte d’habitatge social quedarà ara paralitzat, en un moment d’emergència habitacional en la ciutat de València i d’escassetat d’habitatge social», ha remarcat l’empresa.

«CONCURS PÚBLIC OBERT»

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ha assegurat que el procés de licitació del que es retira «ha sigut un concurs públic obert a la concurrència d’empreses». Per a la signatura, les declaracions de Sanjuan són una «difamació abocada per un polític que primer ha manifestat públicament sospites i, després, sense major motiu, les ha convertit en certeses, cercant una repercussió al servici dels seus propòsits polítics personals encara amb perjuí del ben públic».

La companyia ha afirmat, igualment, que el seu administrador «no ha ocupat cap càrrec directiu en cap empresa condemnada per finançament irregular» i ha manifestat que «no existix cap motiu que impedisca a la seua empresa optar a contractacions de l’administració pública».

A més, ha indicat que la rendibilitat econòmica d’estos projectes d’habitatge social «suposa entorn del 4 per cent de la inversió, un marge molt limitat que explica la baixa concurrència d’empreses que opten a licitacions d’este tipus».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.