14.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

L’empresa del marit d’una diputada de PP renuncia a construir 227 habitatges de lloguer social a València

L’única aspirant en el procés justifica la seua decisió davant de les “repetides insídies” del PSPV que han fet retirar-se als inversors

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’empresa Noves Tecnologies de Finançament S.L., l’única participant en la licitació oberta per l’Ajuntament de València per a la construcció de 227 habitatges de lloguer social en la ciutat i de la qual és administrador Javier Timoner, marit de la diputada del PP Alma Alfonso, s’ha retirat d’este procés, davant de les “repetides insídies” abocades pel grup municipal socialista, segons ha denunciat en un comunicat.

Des del PSPV i el seu portaveu municipal, Borja Sanjuan, s’havia qualificat de “pilotada urbanística” que esta promoció s’adjudique a esta companyia, que era l’única aspirant en el procés. Els socialistes sostenien que el govern municipal de PP i Vox havia oferit “directament” participar en el concurs a esta empresa, l’administrador de la qual és Javier Timoner, que en el seu moment va ser director general de Lubasa Immobiliària, “una de les societats que van finançar il·legalment al Partit Popular”.

No obstant això, des de l’executiu local van subratllar que este era “un concurs públic i de lliure concurrència que compta amb l’aval dels tècnics”, al mateix temps que van acusar als socialistes de “manipular” la realitat “un cop més”.

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ja ha comunicat a l’Ajuntament de València la seua decisió de retirar-se de la licitació, un anunci que ha avançat este dimarts el diari digital València Plaza. Segons explica la signatura en un comunicat, “la causa d’esta renúncia es troba en les repetides insídies abocades profusament contra esta empresa i el seu administrador per part del portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València”, Borja Sanjuan.

L’empresa detalla que “la polèmica i el soroll mediàtic generat han fet que es retiren del projecte els inversors” i ha exposat que, “per tant, l’assegurament de capital i el finançament extern prèviament aparaulats que havien d’aportar-se al projecte pel qual licitem no han pogut aconseguir-se”.

En esta línia, ha lamentat “amb profunda decepció verse obligada a retirar-se de la licitació, malgrat haver posat tota la diligència exigible per a complir amb tots els requisits”. Així, ha assegurat que això “ha sigut impedit per la maledicencia gratuïta”.

Noves Tecnologia de Finançament S.L. explica que la proposta presentada a l’Ajuntament de València “estava vinculada a un procés de negociació del finançament alié complementari que s’haurà de justificar prèviament, si escau, a l’adjudicació i signatura del contracte”, per la qual cosa ha precisat que quedava “la proposta subjecta a este assegurament”.

“ACCIONS CIVILS I PENALS”

Després d’haver-se “frustrat” el suport financer, “prèviament aparaulat”, “a causa de les manifestacions públiques del portaveu del grup municipal socialista”, tant l’empresa com el seu administrador “es reserven quantes accions civils i penals, i molt especialment de rescabalament dels danys i perjuís patits i de protecció del dret a l’honor” li corresponguen.

La companyia lamenta també “el dany social irreparable provocat per aquesta situació” i advertix que el procés de construcció de 227 habitatges a València patirà “un greu retard” per la seua retirada atès que era “l’única empresa que es va presentar al concurs públic per a construir quatre edificis”: tres en el barri de L’Olivereta i un en la pedania de la Torre”.

“Este projecte d’habitatge social quedarà ara paralitzat, en un moment d’emergència habitacional en la ciutat de València i d’escassetat d’habitatge social”, ha remarcat l’empresa.

“CONCURS PÚBLIC OBERT”

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ha assegurat que el procés de licitació del que es retira “ha sigut un concurs públic obert a la concurrència d’empreses”. Per a la signatura, les declaracions de Sanjuan són una “difamació abocada per un polític que primer ha manifestat públicament sospites i, després, sense major motiu, les ha convertit en certeses, cercant una repercussió al servici dels seus propòsits polítics personals encara amb perjuí del ben públic”.

La companyia ha afirmat, igualment, que el seu administrador “no ha ocupat cap càrrec directiu en cap empresa condemnada per finançament irregular” i ha manifestat que “no existix cap motiu que impedisca a la seua empresa optar a contractacions de l’administració pública”.

A més, ha indicat que la rendibilitat econòmica d’estos projectes d’habitatge social “suposa entorn del 4 per cent de la inversió, un marge molt limitat que explica la baixa concurrència d’empreses que opten a licitacions d’este tipus”.

Últimes notícies

Afectats de la dana esperen la dimissió de Mazón un any tard per a tancar un capítol

Col·lectius d'afectats s'han concentrat davant el Palau de la Generalitat i han expressat que la renúncia hauria d'arribar sense condicions. Apunten al funeral d'Estat i a la tensió generada com a detonants del gir, mentres Mazón compareixerà este dilluns.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un valent Elx

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc després d'un inici fulgurant i un segon temps de transicions. Els de Sarabia van competir i van fregar l'empat.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un Elx valent

Un doble colp en 11 minuts i un obús de Rashford van segellar el 3-1 en Montjuïc davant un Elx valent que va discutir la possessió i va estrényer fins al final.

Afectats per la DANA demanen la dimissió de Mazón davant el Palau de la Generalitat

Desenes de persones, moltes d'elles familiars de víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024, s'han concentrat davant el Palau per a demanar la dimissió de Carlos Mazón. La protesta, improvisada, ha coincidit amb la conversa prevista entre Mazón i Alberto Núñez Feijóo en plena discussió interna del PP.

El Barça va recuperar la pegada: 3-1 davant un Elx que va competir fins al final

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc amb dos urpades inicials i una canonada de Rashford després del descans. L'Elx va pressionar alt i va tindre opcions.

Álvaro Núñez defén la identitat de l’Elx malgrat el 3-1 davant el Barcelona

El defensa de l'Elx ha subratllat que l'equip manté la seua idea de joc malgrat la derrota per 3-1 davant el Barcelona i ha valorat la reacció després d'un inici advers.

La pegada del Barça tomba a un gran Elx (3-1)

El Barcelona va véncer 3-1 a l'Elx en l'Estadi Olímpic Lluís Companys gràcies a dos gols primerencs i un tercer a l'hora de joc. L'Elx va competir la possessió i va estrényer fins al final.

Mazón anunciarà demà la seua decisió després de parlar amb Feijóo

El president de la Generalitat informarà este dilluns davant els mitjans del resultat de les seues converses del diumenge amb Alberto Núñez Feijóo sobre el seu futur polític.