L’empresa del marit d’una diputada de PP renuncia a construir 227 habitatges de lloguer social a València

L’única aspirant en el procés justifica la seua decisió davant de les “repetides insídies” del PSPV que han fet retirar-se als inversors

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’empresa Noves Tecnologies de Finançament S.L., l’única participant en la licitació oberta per l’Ajuntament de València per a la construcció de 227 habitatges de lloguer social en la ciutat i de la qual és administrador Javier Timoner, marit de la diputada del PP Alma Alfonso, s’ha retirat d’este procés, davant de les “repetides insídies” abocades pel grup municipal socialista, segons ha denunciat en un comunicat.

Des del PSPV i el seu portaveu municipal, Borja Sanjuan, s’havia qualificat de “pilotada urbanística” que esta promoció s’adjudique a esta companyia, que era l’única aspirant en el procés. Els socialistes sostenien que el govern municipal de PP i Vox havia oferit “directament” participar en el concurs a esta empresa, l’administrador de la qual és Javier Timoner, que en el seu moment va ser director general de Lubasa Immobiliària, “una de les societats que van finançar il·legalment al Partit Popular”.

No obstant això, des de l’executiu local van subratllar que este era “un concurs públic i de lliure concurrència que compta amb l’aval dels tècnics”, al mateix temps que van acusar als socialistes de “manipular” la realitat “un cop més”.

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ja ha comunicat a l’Ajuntament de València la seua decisió de retirar-se de la licitació, un anunci que ha avançat este dimarts el diari digital València Plaza. Segons explica la signatura en un comunicat, “la causa d’esta renúncia es troba en les repetides insídies abocades profusament contra esta empresa i el seu administrador per part del portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València”, Borja Sanjuan.

L’empresa detalla que “la polèmica i el soroll mediàtic generat han fet que es retiren del projecte els inversors” i ha exposat que, “per tant, l’assegurament de capital i el finançament extern prèviament aparaulats que havien d’aportar-se al projecte pel qual licitem no han pogut aconseguir-se”.

En esta línia, ha lamentat “amb profunda decepció verse obligada a retirar-se de la licitació, malgrat haver posat tota la diligència exigible per a complir amb tots els requisits”. Així, ha assegurat que això “ha sigut impedit per la maledicencia gratuïta”.

Noves Tecnologia de Finançament S.L. explica que la proposta presentada a l’Ajuntament de València “estava vinculada a un procés de negociació del finançament alié complementari que s’haurà de justificar prèviament, si escau, a l’adjudicació i signatura del contracte”, per la qual cosa ha precisat que quedava “la proposta subjecta a este assegurament”.

“ACCIONS CIVILS I PENALS”

Després d’haver-se “frustrat” el suport financer, “prèviament aparaulat”, “a causa de les manifestacions públiques del portaveu del grup municipal socialista”, tant l’empresa com el seu administrador “es reserven quantes accions civils i penals, i molt especialment de rescabalament dels danys i perjuís patits i de protecció del dret a l’honor” li corresponguen.

La companyia lamenta també “el dany social irreparable provocat per aquesta situació” i advertix que el procés de construcció de 227 habitatges a València patirà “un greu retard” per la seua retirada atès que era “l’única empresa que es va presentar al concurs públic per a construir quatre edificis”: tres en el barri de L’Olivereta i un en la pedania de la Torre”.

“Este projecte d’habitatge social quedarà ara paralitzat, en un moment d’emergència habitacional en la ciutat de València i d’escassetat d’habitatge social”, ha remarcat l’empresa.

“CONCURS PÚBLIC OBERT”

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ha assegurat que el procés de licitació del que es retira “ha sigut un concurs públic obert a la concurrència d’empreses”. Per a la signatura, les declaracions de Sanjuan són una “difamació abocada per un polític que primer ha manifestat públicament sospites i, després, sense major motiu, les ha convertit en certeses, cercant una repercussió al servici dels seus propòsits polítics personals encara amb perjuí del ben públic”.

La companyia ha afirmat, igualment, que el seu administrador “no ha ocupat cap càrrec directiu en cap empresa condemnada per finançament irregular” i ha manifestat que “no existix cap motiu que impedisca a la seua empresa optar a contractacions de l’administració pública”.

A més, ha indicat que la rendibilitat econòmica d’estos projectes d’habitatge social “suposa entorn del 4 per cent de la inversió, un marge molt limitat que explica la baixa concurrència d’empreses que opten a licitacions d’este tipus”.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.