13.2 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

L’empresa del marit d’una diputada de PP renuncia a construir 227 habitatges de lloguer social a València

L’única aspirant en el procés justifica la seua decisió davant de les “repetides insídies” del PSPV que han fet retirar-se als inversors

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’empresa Noves Tecnologies de Finançament S.L., l’única participant en la licitació oberta per l’Ajuntament de València per a la construcció de 227 habitatges de lloguer social en la ciutat i de la qual és administrador Javier Timoner, marit de la diputada del PP Alma Alfonso, s’ha retirat d’este procés, davant de les “repetides insídies” abocades pel grup municipal socialista, segons ha denunciat en un comunicat.

Des del PSPV i el seu portaveu municipal, Borja Sanjuan, s’havia qualificat de “pilotada urbanística” que esta promoció s’adjudique a esta companyia, que era l’única aspirant en el procés. Els socialistes sostenien que el govern municipal de PP i Vox havia oferit “directament” participar en el concurs a esta empresa, l’administrador de la qual és Javier Timoner, que en el seu moment va ser director general de Lubasa Immobiliària, “una de les societats que van finançar il·legalment al Partit Popular”.

No obstant això, des de l’executiu local van subratllar que este era “un concurs públic i de lliure concurrència que compta amb l’aval dels tècnics”, al mateix temps que van acusar als socialistes de “manipular” la realitat “un cop més”.

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ja ha comunicat a l’Ajuntament de València la seua decisió de retirar-se de la licitació, un anunci que ha avançat este dimarts el diari digital València Plaza. Segons explica la signatura en un comunicat, “la causa d’esta renúncia es troba en les repetides insídies abocades profusament contra esta empresa i el seu administrador per part del portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València”, Borja Sanjuan.

L’empresa detalla que “la polèmica i el soroll mediàtic generat han fet que es retiren del projecte els inversors” i ha exposat que, “per tant, l’assegurament de capital i el finançament extern prèviament aparaulats que havien d’aportar-se al projecte pel qual licitem no han pogut aconseguir-se”.

En esta línia, ha lamentat “amb profunda decepció verse obligada a retirar-se de la licitació, malgrat haver posat tota la diligència exigible per a complir amb tots els requisits”. Així, ha assegurat que això “ha sigut impedit per la maledicencia gratuïta”.

Noves Tecnologia de Finançament S.L. explica que la proposta presentada a l’Ajuntament de València “estava vinculada a un procés de negociació del finançament alié complementari que s’haurà de justificar prèviament, si escau, a l’adjudicació i signatura del contracte”, per la qual cosa ha precisat que quedava “la proposta subjecta a este assegurament”.

“ACCIONS CIVILS I PENALS”

Després d’haver-se “frustrat” el suport financer, “prèviament aparaulat”, “a causa de les manifestacions públiques del portaveu del grup municipal socialista”, tant l’empresa com el seu administrador “es reserven quantes accions civils i penals, i molt especialment de rescabalament dels danys i perjuís patits i de protecció del dret a l’honor” li corresponguen.

La companyia lamenta també “el dany social irreparable provocat per aquesta situació” i advertix que el procés de construcció de 227 habitatges a València patirà “un greu retard” per la seua retirada atès que era “l’única empresa que es va presentar al concurs públic per a construir quatre edificis”: tres en el barri de L’Olivereta i un en la pedania de la Torre”.

“Este projecte d’habitatge social quedarà ara paralitzat, en un moment d’emergència habitacional en la ciutat de València i d’escassetat d’habitatge social”, ha remarcat l’empresa.

“CONCURS PÚBLIC OBERT”

Noves Tecnologies de Finançament S.L. ha assegurat que el procés de licitació del que es retira “ha sigut un concurs públic obert a la concurrència d’empreses”. Per a la signatura, les declaracions de Sanjuan són una “difamació abocada per un polític que primer ha manifestat públicament sospites i, després, sense major motiu, les ha convertit en certeses, cercant una repercussió al servici dels seus propòsits polítics personals encara amb perjuí del ben públic”.

La companyia ha afirmat, igualment, que el seu administrador “no ha ocupat cap càrrec directiu en cap empresa condemnada per finançament irregular” i ha manifestat que “no existix cap motiu que impedisca a la seua empresa optar a contractacions de l’administració pública”.

A més, ha indicat que la rendibilitat econòmica d’estos projectes d’habitatge social “suposa entorn del 4 per cent de la inversió, un marge molt limitat que explica la baixa concurrència d’empreses que opten a licitacions d’este tipus”.

Últimes notícies

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que Alberto Núñez Feijóo estiguera informat en temps real de la DANA després de ser citat com a testimoni. També ha exigit al PP depuració de responsabilitats i ha demanat a Pérez Llorca reclamar l'acta de diputat a Carlos Mazón.

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.

El PSPV ha anunciat que blindarà per llei la gestió pública de la sanitat per a evitar privatitzacions

Diana Morant ha anunciat un blindatge legal per a assegurar la gestió pública de la sanitat i ha promés revertir l'hospital del Vinalopó. També ha criticat la paràlisi de reversions del PP i ha avançat un pla de xoc a Torrevieja.

FGV obri 68 places per a conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM

FGV ha obert una convocatòria per concurs oposició amb 68 places per a servicis de conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM d'Alacant. La inscripció és telemàtica i tanca el 22 de desembre a les 11.59 h.

Compromís reclama un nou pla de treball en la comissió de la dana de Les Corts

Compromís ha registrat en Les Corts una petició per a replantejar la comissió de la dana, recuperar documentació rebutjada i citar ja a les associacions de víctimes. El grup critica el pla aprovat per PP i Vox i alerta d'absències en la pròxima sessió.

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.