L’empresa espanyola amb 200 empleats que treballen quatre dies a la setmana: com ho fan

 

Fa uns mesos, coneixíem la notícia que el govern d’Espanya havia acceptat per fi un projecte pilot sobre la jornada laboral de quatre dies setmanals, per a empreses interessades en la proposta. D’esta manera, Espanya es convertiria en un dels primers països a nivell mundial a assajar la setmana laboral de quatre dies.

Va ser la formació política d’esquerra Más País la que es va ocupar d’anunciar que el govern havia acceptat la seua proposta de provar la idea. La veritat és que fins al moment s’han mantingut converses entre estos dos i s’espera que la pròxima reunió es desenvolupe durant les pròximes setmanes.

La primera empresa d’Espanya a instaurar la jornada laboral de quatre dies

La primera empresa espanyola a instaurar este tipus d’estratègia en la seua plantilla, és Sotfware Delsol, una entitat andalusa dedicada a la fabricació de programari de gestió orientats a xicotetes i mitjanes empreses.

Esta mateixa va néixer l’any 1993, i la seua seu principal se situa a Jaén. Així mateix, compta amb una plantilla composta per un total de 190 treballadors, de diferents edats i amb una mitjana compresa de 41 anys. En estos dies, el seu principal factor diferencial respecte a la resta d’empreses és el de ser el primer organisme a apostar fermament per implantar la jornada laboral de 4 dies setmanals en els seus treballadors.

L’estratègia de 4 dies afecta al 100% de la plantilla

Una fórmula que van començar a posar-la en pràctica al gener de 2020, moments previs a la pandèmia de coronavirus, i que, huí dia, més d’un any després, els mateixos directius afirmen que ha estat tot un encert.

La realitat és que des de l’Estat d’Alarma estan teletreballant i, al seu torn, el cent per cent dels treballadors desenvolupen una jornada laboral que constaria de 4 dies a la setmana. Una filosofia que s’ha convertit en tot un referent per a l’empresa.

En este sentit, l’empresa va formular dos grups de treball. En primer lloc, estarien els grups que no treballen els divendres, i que es corresponen amb els departaments que no tenen contacte directe amb clients. Mentrestant, la resta de treballadors del segon grup fan torns rotatius en el seu moment de descans setmanal. En este últim ho formarien els departaments que tenen contacte directe amb clients.

Esta empresa andalusa ha implantat este nou mètode estratègic de treball i Ana Arroyo, responsable de Recursos Humans, explica les claus de l’èxit de la mesura que «avalen les dades». En esta línia, se situarien dades realment beneficioses com la reducció d’absentisme, un creixement de 5 punts per sobre de la facturació prevista.

Els beneficis de la jornada laboral de quatre dies

En el cas de l’enquesta de clima laboral, s’ha qualificat amb un 8,9 i en l’enquesta de satisfacció del client amb un 8,64. Igualment, també s’ha vist incrementat la companyia, tal com expliquen els treballadors. Hi ha hagut una millora de rendiment, segons la direcció, i un increment de compromís. La retenció de talent amb una rotació del 0% i una millora en la captació de talent.

D’altra banda, i no menys important, s’han establert reunions de 20 minuts com a màxim. Segons la cap de Recursos Humans de Delsol, Ana Arroyo, el treballador d’esta manera aprofita molt més el temps de treball. «Saps que comptes amb un dia menys i t’organitzes per a aprofitar al màxim el temps que tens. Les reunions són més productives i no s’estenen més de 20 minuts», comenta.

Igualment, creu que «ha millorat el rendiment i incrementat el compromís. Ha millorat el clima laboral i descendit la rotació». També subratlla: «Esta mesura ha de ser estudiada per cada empresa. No és café per a tots!»

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.