L’empresa espanyola amb 200 empleats que treballen quatre dies a la setmana: com ho fan

 

Fa uns mesos, coneixíem la notícia que el govern d’Espanya havia acceptat per fi un projecte pilot sobre la jornada laboral de quatre dies setmanals, per a empreses interessades en la proposta. D’esta manera, Espanya es convertiria en un dels primers països a nivell mundial a assajar la setmana laboral de quatre dies.

Va ser la formació política d’esquerra Más País la que es va ocupar d’anunciar que el govern havia acceptat la seua proposta de provar la idea. La veritat és que fins al moment s’han mantingut converses entre estos dos i s’espera que la pròxima reunió es desenvolupe durant les pròximes setmanes.

La primera empresa d’Espanya a instaurar la jornada laboral de quatre dies

La primera empresa espanyola a instaurar este tipus d’estratègia en la seua plantilla, és Sotfware Delsol, una entitat andalusa dedicada a la fabricació de programari de gestió orientats a xicotetes i mitjanes empreses.

Esta mateixa va néixer l’any 1993, i la seua seu principal se situa a Jaén. Així mateix, compta amb una plantilla composta per un total de 190 treballadors, de diferents edats i amb una mitjana compresa de 41 anys. En estos dies, el seu principal factor diferencial respecte a la resta d’empreses és el de ser el primer organisme a apostar fermament per implantar la jornada laboral de 4 dies setmanals en els seus treballadors.

L’estratègia de 4 dies afecta al 100% de la plantilla

Una fórmula que van començar a posar-la en pràctica al gener de 2020, moments previs a la pandèmia de coronavirus, i que, huí dia, més d’un any després, els mateixos directius afirmen que ha estat tot un encert.

La realitat és que des de l’Estat d’Alarma estan teletreballant i, al seu torn, el cent per cent dels treballadors desenvolupen una jornada laboral que constaria de 4 dies a la setmana. Una filosofia que s’ha convertit en tot un referent per a l’empresa.

En este sentit, l’empresa va formular dos grups de treball. En primer lloc, estarien els grups que no treballen els divendres, i que es corresponen amb els departaments que no tenen contacte directe amb clients. Mentrestant, la resta de treballadors del segon grup fan torns rotatius en el seu moment de descans setmanal. En este últim ho formarien els departaments que tenen contacte directe amb clients.

Esta empresa andalusa ha implantat este nou mètode estratègic de treball i Ana Arroyo, responsable de Recursos Humans, explica les claus de l’èxit de la mesura que «avalen les dades». En esta línia, se situarien dades realment beneficioses com la reducció d’absentisme, un creixement de 5 punts per sobre de la facturació prevista.

Els beneficis de la jornada laboral de quatre dies

En el cas de l’enquesta de clima laboral, s’ha qualificat amb un 8,9 i en l’enquesta de satisfacció del client amb un 8,64. Igualment, també s’ha vist incrementat la companyia, tal com expliquen els treballadors. Hi ha hagut una millora de rendiment, segons la direcció, i un increment de compromís. La retenció de talent amb una rotació del 0% i una millora en la captació de talent.

D’altra banda, i no menys important, s’han establert reunions de 20 minuts com a màxim. Segons la cap de Recursos Humans de Delsol, Ana Arroyo, el treballador d’esta manera aprofita molt més el temps de treball. «Saps que comptes amb un dia menys i t’organitzes per a aprofitar al màxim el temps que tens. Les reunions són més productives i no s’estenen més de 20 minuts», comenta.

Igualment, creu que «ha millorat el rendiment i incrementat el compromís. Ha millorat el clima laboral i descendit la rotació». També subratlla: «Esta mesura ha de ser estudiada per cada empresa. No és café per a tots!»

Últimes notícies

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.