L’equip de govern planeja cobrar l’entrada al Castell de Santa Bàrbara i als museus municipals

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant planeja cobrar entrada al Castell de Santa Bàrbara i en tots els museus municipals amb la finalitat de «posar en valor el patrimoni cultural de la ciutat i contribuir al seu manteniment, millora i modernització». Per a això, treballa en l’esborrany de dos ordenances fiscals.

La Regidoria d’Hisenda, que dirigix Toni Gallego, treballa en estes ordenances, que afectarien al Castell de Santa Bàrbara –el monument turístic «més visitat de la Comunitat Valenciana»–, així com a infraestructures culturals com el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), la sala d’exposicions de la Llotja del Peix, el complex cultural de les Cigarreras, el Museu de les Fogueres o el de Pessebres, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

«Són moltes les ciutats d’Espanya i fins i tot de la nostra província que cobren una entrada per a accedir als seus monuments i museus. En esta línia, creiem raonable que Alacant es plantege obrir una línia complementària d’ingressos per a contribuir al sosteniment del patrimoni a més de la qual ja aporten els alacantins amb els seus impostos», ha recalcat.

Esta iniciativa també contempla l’engegada d’una targeta ciutadana digital que inclouria bonificacions que van des de la gratuïtat a preus reduïts o descomptes especials. Esta targeta s’està desenvolupant en paral·lel als esborranys de les ordenances fiscals per part de la Regidoria d’Innovació, Informàtica i Agenda Digital, que dirigix Antonio Peral.

L’objectiu d’esta mesura és posar en valor el patrimoni monumental i l’oferta turística i cultural de la ciutat i, al mateix temps, que els visitants «contribuïsquen al seu manteniment, millora i modernització per al desenvolupament de les noves tecnologies en estos espais i d’experiències personalitzades durant les visites».

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.