L’equip de govern planeja cobrar l’entrada al Castell de Santa Bàrbara i als museus municipals

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant planeja cobrar entrada al Castell de Santa Bàrbara i en tots els museus municipals amb la finalitat de «posar en valor el patrimoni cultural de la ciutat i contribuir al seu manteniment, millora i modernització». Per a això, treballa en l’esborrany de dos ordenances fiscals.

La Regidoria d’Hisenda, que dirigix Toni Gallego, treballa en estes ordenances, que afectarien al Castell de Santa Bàrbara –el monument turístic «més visitat de la Comunitat Valenciana»–, així com a infraestructures culturals com el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), la sala d’exposicions de la Llotja del Peix, el complex cultural de les Cigarreras, el Museu de les Fogueres o el de Pessebres, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

«Són moltes les ciutats d’Espanya i fins i tot de la nostra província que cobren una entrada per a accedir als seus monuments i museus. En esta línia, creiem raonable que Alacant es plantege obrir una línia complementària d’ingressos per a contribuir al sosteniment del patrimoni a més de la qual ja aporten els alacantins amb els seus impostos», ha recalcat.

Esta iniciativa també contempla l’engegada d’una targeta ciutadana digital que inclouria bonificacions que van des de la gratuïtat a preus reduïts o descomptes especials. Esta targeta s’està desenvolupant en paral·lel als esborranys de les ordenances fiscals per part de la Regidoria d’Innovació, Informàtica i Agenda Digital, que dirigix Antonio Peral.

L’objectiu d’esta mesura és posar en valor el patrimoni monumental i l’oferta turística i cultural de la ciutat i, al mateix temps, que els visitants «contribuïsquen al seu manteniment, millora i modernització per al desenvolupament de les noves tecnologies en estos espais i d’experiències personalitzades durant les visites».

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.