L’equip de govern planeja cobrar l’entrada al Castell de Santa Bàrbara i als museus municipals

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant planeja cobrar entrada al Castell de Santa Bàrbara i en tots els museus municipals amb la finalitat de «posar en valor el patrimoni cultural de la ciutat i contribuir al seu manteniment, millora i modernització». Per a això, treballa en l’esborrany de dos ordenances fiscals.

La Regidoria d’Hisenda, que dirigix Toni Gallego, treballa en estes ordenances, que afectarien al Castell de Santa Bàrbara –el monument turístic «més visitat de la Comunitat Valenciana»–, així com a infraestructures culturals com el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), la sala d’exposicions de la Llotja del Peix, el complex cultural de les Cigarreras, el Museu de les Fogueres o el de Pessebres, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

«Són moltes les ciutats d’Espanya i fins i tot de la nostra província que cobren una entrada per a accedir als seus monuments i museus. En esta línia, creiem raonable que Alacant es plantege obrir una línia complementària d’ingressos per a contribuir al sosteniment del patrimoni a més de la qual ja aporten els alacantins amb els seus impostos», ha recalcat.

Esta iniciativa també contempla l’engegada d’una targeta ciutadana digital que inclouria bonificacions que van des de la gratuïtat a preus reduïts o descomptes especials. Esta targeta s’està desenvolupant en paral·lel als esborranys de les ordenances fiscals per part de la Regidoria d’Innovació, Informàtica i Agenda Digital, que dirigix Antonio Peral.

L’objectiu d’esta mesura és posar en valor el patrimoni monumental i l’oferta turística i cultural de la ciutat i, al mateix temps, que els visitants «contribuïsquen al seu manteniment, millora i modernització per al desenvolupament de les noves tecnologies en estos espais i d’experiències personalitzades durant les visites».

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.