L’equip de govern planeja cobrar l’entrada al Castell de Santa Bàrbara i als museus municipals

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant planeja cobrar entrada al Castell de Santa Bàrbara i en tots els museus municipals amb la finalitat de «posar en valor el patrimoni cultural de la ciutat i contribuir al seu manteniment, millora i modernització». Per a això, treballa en l’esborrany de dos ordenances fiscals.

La Regidoria d’Hisenda, que dirigix Toni Gallego, treballa en estes ordenances, que afectarien al Castell de Santa Bàrbara –el monument turístic «més visitat de la Comunitat Valenciana»–, així com a infraestructures culturals com el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), la sala d’exposicions de la Llotja del Peix, el complex cultural de les Cigarreras, el Museu de les Fogueres o el de Pessebres, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

«Són moltes les ciutats d’Espanya i fins i tot de la nostra província que cobren una entrada per a accedir als seus monuments i museus. En esta línia, creiem raonable que Alacant es plantege obrir una línia complementària d’ingressos per a contribuir al sosteniment del patrimoni a més de la qual ja aporten els alacantins amb els seus impostos», ha recalcat.

Esta iniciativa també contempla l’engegada d’una targeta ciutadana digital que inclouria bonificacions que van des de la gratuïtat a preus reduïts o descomptes especials. Esta targeta s’està desenvolupant en paral·lel als esborranys de les ordenances fiscals per part de la Regidoria d’Innovació, Informàtica i Agenda Digital, que dirigix Antonio Peral.

L’objectiu d’esta mesura és posar en valor el patrimoni monumental i l’oferta turística i cultural de la ciutat i, al mateix temps, que els visitants «contribuïsquen al seu manteniment, millora i modernització per al desenvolupament de les noves tecnologies en estos espais i d’experiències personalitzades durant les visites».

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.