L’equip de govern planeja cobrar l’entrada al Castell de Santa Bàrbara i als museus municipals

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant planeja cobrar entrada al Castell de Santa Bàrbara i en tots els museus municipals amb la finalitat de «posar en valor el patrimoni cultural de la ciutat i contribuir al seu manteniment, millora i modernització». Per a això, treballa en l’esborrany de dos ordenances fiscals.

La Regidoria d’Hisenda, que dirigix Toni Gallego, treballa en estes ordenances, que afectarien al Castell de Santa Bàrbara –el monument turístic «més visitat de la Comunitat Valenciana»–, així com a infraestructures culturals com el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), la sala d’exposicions de la Llotja del Peix, el complex cultural de les Cigarreras, el Museu de les Fogueres o el de Pessebres, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

«Són moltes les ciutats d’Espanya i fins i tot de la nostra província que cobren una entrada per a accedir als seus monuments i museus. En esta línia, creiem raonable que Alacant es plantege obrir una línia complementària d’ingressos per a contribuir al sosteniment del patrimoni a més de la qual ja aporten els alacantins amb els seus impostos», ha recalcat.

Esta iniciativa també contempla l’engegada d’una targeta ciutadana digital que inclouria bonificacions que van des de la gratuïtat a preus reduïts o descomptes especials. Esta targeta s’està desenvolupant en paral·lel als esborranys de les ordenances fiscals per part de la Regidoria d’Innovació, Informàtica i Agenda Digital, que dirigix Antonio Peral.

L’objectiu d’esta mesura és posar en valor el patrimoni monumental i l’oferta turística i cultural de la ciutat i, al mateix temps, que els visitants «contribuïsquen al seu manteniment, millora i modernització per al desenvolupament de les noves tecnologies en estos espais i d’experiències personalitzades durant les visites».

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.