Les autòpsies confirmen el crim masclista en la caserna de Dolores

Les autòpsies confirmen un crim masclista en Dolores

Les autòpsies practicades als tres cadàvers trobats en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, a la província d’Alacant, han confirmat la principal línia de la investigació i apunten que es tracta d’un crim masclista.

Segons fonts coneixedores del cas, els forenses han ratificat que el guàrdia civil de 55 anys va disparar presumptament contra la seua parella, Marisol, de 51 anys, i contra el fill d’esta, Alberto, de 24 anys, en habitacions diferents de la vivenda. Després de posar fi a la vida dels dos, l’agent s’hauria suïcidat amb un tir al cap en una altra estada del mateix domicili, la qual cosa reforça la hipòtesi d’un cas de violència de gènere amb posterior suïcidi de l’agressor.

Investigació judicial i encaix en violència de gènere

Les autòpsies s’han dut a terme en les instal·lacions de l’Institut de Medicina Legal d’Alacant, on s’han analitzat les ferides de bala i la resta d’indicis físics necessaris per a reconstruir la seqüència dels fets. Estos exàmens resulten clau per a confirmar que les morts es van produir per arma de foc i per a determinar distàncies, trajectòries i temps aproximats, elements que servixen a la investigació per a sostindre la versió que el guàrdia civil va disparar primer a les víctimes i després es va llevar la vida.

Amb estos resultats sobre la taula, es preveu que en els pròxims dies el jutjat de guàrdia que va assumir inicialment el cas, el número 3 d’Orihuela, puga inhibir-se en favor d’un altre òrgan judicial especialitzat en violència de gènere. Este trasllat permetria que el procediment s’ajuste al marc legal específic per als crims masclistes, que contempla protocols concrets d’investigació i una protecció reforçada a les víctimes i al seu entorn, encara que en este cas els tres implicats han mort.

El crim ha provocat una profunda commoció a Dolores, una xicoteta localitat del sud de la província d’Alacant on la família era molt coneguda. La parella residia en el municipi des de 1996 i portava tres dècades integrada en la vida quotidiana del poble, la qual cosa explica l’impacte social que ha tingut el succés. Marisol treballava com a conductora d’autobús escolar, una professió que la posava en contacte diari amb menors i famílies de l’entorn, la qual cosa incrementa encara més la sensació de proximitat i duel entre els veïns.

La confirmació forense de què es tracta d’un crim masclista consolida la principal hipòtesi manejada des de l’inici pels investigadors i situa este cas dins de la llarga llista d’assassinats per violència de gènere que es registren cada any a Espanya, molts d’ells amb un fort efecte traumàtic en les comunitats on es produïxen.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.