Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana disminueixen un 6,5% al març, tot i un històric positiu

Les pernoctacions en establiments hotelers a la Comunitat Valenciana durant el mes de març han caigut un 6,5% respecte al mateix mes de l’any passat, aconseguint un total de 2.274.046 operacions. A pesar d’aquesta disminució, és la segona millor xifra en la sèrie històrica per a un mes de març a la regió.

En els hotels valencians, el nombre de turistes allotjats ha disminuït un 9,44%, arribant a 729.216 viatgers. D’aquests, 377.173 eren residents a Espanya (51,72%) mentre que 352.043 eren estrangers (48,28%). Comparant amb l’any passat, els viatgers espanyols han disminuït un 18,3%, mentre que els turistes estrangers han experimentat un increment del 2,5%.

En relació a les pernoctacions totals, els residents a Espanya han realitzat 1.019.841 pernoctacions (44,85%) i els de l’estranger han contribuït amb 1.254.205 (55,15%). La tarifa mitjana per habitació ha estat de 80,99 euros, una caiguda del 6,7% en comparació al mateix període de l’any anterior. En general, els preus han disminuït un 4,44% a la Comunitat Valenciana.

La taxa d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana se situa en el 54,25% i el sector hoteler ha empleat a 16.693 persones, un lleuger increment del 0,4% respecte a l’any anterior.

En comparació amb altres comunitats autònomes, Canàries ha liderat la taxa d’ocupació amb un 74,85%, seguida de Madrid (57,95%) i Balears (56,76%). D’altra banda, Castella – La Manxa, Galícia i Astúries han registrat les taxes més baixes amb 29,2%, 29,79% i 33,74% respectivament.

Quant al total de pernoctacions a Espanya, Canàries ha estat la comunitat amb el major percentatge de pernoctacions (27,48%) al març, seguida d’Andalusia (16,23%) i Catalunya (14,51%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.