Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana disminueixen un 6,5% al març, tot i un històric positiu

Les pernoctacions en establiments hotelers a la Comunitat Valenciana durant el mes de març han caigut un 6,5% respecte al mateix mes de l’any passat, aconseguint un total de 2.274.046 operacions. A pesar d’aquesta disminució, és la segona millor xifra en la sèrie històrica per a un mes de març a la regió.

En els hotels valencians, el nombre de turistes allotjats ha disminuït un 9,44%, arribant a 729.216 viatgers. D’aquests, 377.173 eren residents a Espanya (51,72%) mentre que 352.043 eren estrangers (48,28%). Comparant amb l’any passat, els viatgers espanyols han disminuït un 18,3%, mentre que els turistes estrangers han experimentat un increment del 2,5%.

En relació a les pernoctacions totals, els residents a Espanya han realitzat 1.019.841 pernoctacions (44,85%) i els de l’estranger han contribuït amb 1.254.205 (55,15%). La tarifa mitjana per habitació ha estat de 80,99 euros, una caiguda del 6,7% en comparació al mateix període de l’any anterior. En general, els preus han disminuït un 4,44% a la Comunitat Valenciana.

La taxa d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana se situa en el 54,25% i el sector hoteler ha empleat a 16.693 persones, un lleuger increment del 0,4% respecte a l’any anterior.

En comparació amb altres comunitats autònomes, Canàries ha liderat la taxa d’ocupació amb un 74,85%, seguida de Madrid (57,95%) i Balears (56,76%). D’altra banda, Castella – La Manxa, Galícia i Astúries han registrat les taxes més baixes amb 29,2%, 29,79% i 33,74% respectivament.

Quant al total de pernoctacions a Espanya, Canàries ha estat la comunitat amb el major percentatge de pernoctacions (27,48%) al març, seguida d’Andalusia (16,23%) i Catalunya (14,51%).

Últimes notícies

Duelos directes entre aspirants al títol en la tercera jornada del grup VI

La tercera jornada del grup VI de Tercera Federació arriba marcada per enfrontaments directes entre candidats a l’ascens com Levante B-Ontinyent 1931 i Atlético Saguntino-Villarreal C, amb el Torrent líder i l’únic ple de punts.

Deting a Castelló després de donar positiu en alcoholemia i xocar amb quatre cotxes

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Castelló després de donar positiu en alcoholemia, col·lidir amb quatre vehicles i amenaçar un agent de la Policia Local.

Detinguts a Barcelona i Gipuzkoa per segrestar un home a Finestrat i robar-li 20.000 euros

Un home i una dona han sigut detinguts acusats de segrestar i agredir violentament un home en un apartament de Finestrat per sostraure-li prop de 20.000 euros en joies, diners i criptomonedes. El presumpte líder ha ingressat a la presó provisional, mentre que ella ha quedat en llibertat amb mesures cautelars.

Dosos d’altura en la tercera jornada del grup VI de Tercera Federació

La tercera jornada del grup VI de Tercera Federació arriba amb dos enfrontaments destacats entre aspirants a l’ascens i diversos partits clau per a confirmar sensacions en este inici de lliga.

La Fiscalia del Suprem demana al TSJCV l’auto que va exonerar Mazón per la gestió de la DANA

La Fiscalia del Tribunal Suprem ha sol·licitat al TSJCV l’auto amb què es va rebutjar investigar Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, dins d’una querella del PSPV-PSOE per presumpte fals testimoni en una comissió del Congrés.

Cap de setmana amb ruixats al sud de la Comunitat i temperatures estables

L’oratge d’este cap de setmana estarà marcat pels núvols i els ruixats forts al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb temperatures sense canvis importants. Diumenge s’espera un ambient més estable i cels poc nuvolosos.

Detingut a Oliva un home de 63 anys per un cultiu de 144 plantes de marihuana en una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Oliva un home de 63 anys acusat de cultivar 144 plantes de marihuana i defraudar llum amb un enganxament il·legal. L'operació s'ha iniciat per uns consums elèctrics anòmals detectats per l'empresa subministradora.

S’esvaïxen les alertes a València però continua el risc de ruixats al sud d’Alacant

Emergències ha alçat totes les alertes meteorològiques i la situació 1 del Pla d’Inundacions a la província de València, però manté l’avís groc per pluja intensa este dimecres al litoral sud d’Alacant.