18.7 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana disminueixen un 6,5% al març, tot i un històric positiu

Les pernoctacions en establiments hotelers a la Comunitat Valenciana durant el mes de març han caigut un 6,5% respecte al mateix mes de l’any passat, aconseguint un total de 2.274.046 operacions. A pesar d’aquesta disminució, és la segona millor xifra en la sèrie històrica per a un mes de març a la regió.

En els hotels valencians, el nombre de turistes allotjats ha disminuït un 9,44%, arribant a 729.216 viatgers. D’aquests, 377.173 eren residents a Espanya (51,72%) mentre que 352.043 eren estrangers (48,28%). Comparant amb l’any passat, els viatgers espanyols han disminuït un 18,3%, mentre que els turistes estrangers han experimentat un increment del 2,5%.

En relació a les pernoctacions totals, els residents a Espanya han realitzat 1.019.841 pernoctacions (44,85%) i els de l’estranger han contribuït amb 1.254.205 (55,15%). La tarifa mitjana per habitació ha estat de 80,99 euros, una caiguda del 6,7% en comparació al mateix període de l’any anterior. En general, els preus han disminuït un 4,44% a la Comunitat Valenciana.

La taxa d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana se situa en el 54,25% i el sector hoteler ha empleat a 16.693 persones, un lleuger increment del 0,4% respecte a l’any anterior.

En comparació amb altres comunitats autònomes, Canàries ha liderat la taxa d’ocupació amb un 74,85%, seguida de Madrid (57,95%) i Balears (56,76%). D’altra banda, Castella – La Manxa, Galícia i Astúries han registrat les taxes més baixes amb 29,2%, 29,79% i 33,74% respectivament.

Quant al total de pernoctacions a Espanya, Canàries ha estat la comunitat amb el major percentatge de pernoctacions (27,48%) al març, seguida d’Andalusia (16,23%) i Catalunya (14,51%).

Últimes notícies

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.