Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana disminueixen un 6,5% al març, tot i un històric positiu

Les pernoctacions en establiments hotelers a la Comunitat Valenciana durant el mes de març han caigut un 6,5% respecte al mateix mes de l’any passat, aconseguint un total de 2.274.046 operacions. A pesar d’aquesta disminució, és la segona millor xifra en la sèrie històrica per a un mes de març a la regió.

En els hotels valencians, el nombre de turistes allotjats ha disminuït un 9,44%, arribant a 729.216 viatgers. D’aquests, 377.173 eren residents a Espanya (51,72%) mentre que 352.043 eren estrangers (48,28%). Comparant amb l’any passat, els viatgers espanyols han disminuït un 18,3%, mentre que els turistes estrangers han experimentat un increment del 2,5%.

En relació a les pernoctacions totals, els residents a Espanya han realitzat 1.019.841 pernoctacions (44,85%) i els de l’estranger han contribuït amb 1.254.205 (55,15%). La tarifa mitjana per habitació ha estat de 80,99 euros, una caiguda del 6,7% en comparació al mateix període de l’any anterior. En general, els preus han disminuït un 4,44% a la Comunitat Valenciana.

La taxa d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana se situa en el 54,25% i el sector hoteler ha empleat a 16.693 persones, un lleuger increment del 0,4% respecte a l’any anterior.

En comparació amb altres comunitats autònomes, Canàries ha liderat la taxa d’ocupació amb un 74,85%, seguida de Madrid (57,95%) i Balears (56,76%). D’altra banda, Castella – La Manxa, Galícia i Astúries han registrat les taxes més baixes amb 29,2%, 29,79% i 33,74% respectivament.

Quant al total de pernoctacions a Espanya, Canàries ha estat la comunitat amb el major percentatge de pernoctacions (27,48%) al març, seguida d’Andalusia (16,23%) i Catalunya (14,51%).

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.