Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana disminueixen un 6,5% al març, tot i un històric positiu

Les pernoctacions en establiments hotelers a la Comunitat Valenciana durant el mes de març han caigut un 6,5% respecte al mateix mes de l’any passat, aconseguint un total de 2.274.046 operacions. A pesar d’aquesta disminució, és la segona millor xifra en la sèrie històrica per a un mes de març a la regió.

En els hotels valencians, el nombre de turistes allotjats ha disminuït un 9,44%, arribant a 729.216 viatgers. D’aquests, 377.173 eren residents a Espanya (51,72%) mentre que 352.043 eren estrangers (48,28%). Comparant amb l’any passat, els viatgers espanyols han disminuït un 18,3%, mentre que els turistes estrangers han experimentat un increment del 2,5%.

En relació a les pernoctacions totals, els residents a Espanya han realitzat 1.019.841 pernoctacions (44,85%) i els de l’estranger han contribuït amb 1.254.205 (55,15%). La tarifa mitjana per habitació ha estat de 80,99 euros, una caiguda del 6,7% en comparació al mateix període de l’any anterior. En general, els preus han disminuït un 4,44% a la Comunitat Valenciana.

La taxa d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana se situa en el 54,25% i el sector hoteler ha empleat a 16.693 persones, un lleuger increment del 0,4% respecte a l’any anterior.

En comparació amb altres comunitats autònomes, Canàries ha liderat la taxa d’ocupació amb un 74,85%, seguida de Madrid (57,95%) i Balears (56,76%). D’altra banda, Castella – La Manxa, Galícia i Astúries han registrat les taxes més baixes amb 29,2%, 29,79% i 33,74% respectivament.

Quant al total de pernoctacions a Espanya, Canàries ha estat la comunitat amb el major percentatge de pernoctacions (27,48%) al març, seguida d’Andalusia (16,23%) i Catalunya (14,51%).

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.