7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Les seqüeles de la dana: 70.000 xiquets afectats i la necessitat d’ajuda immediata

Save the Children adverteix que més de 70.000 xiquets afectats per la dana fa sis mesos no sols pateixen conseqüències materials, sinó també emocionals. Els menors creixen en habitatges insalubres i es veuen afectats per problemes de salut mental, com ara la por a la pluja, que limita les seues activitats quotidianes.

Des de l’organització, el responsable de la resposta a l’emergència, Rodrigo Hernández, destaca que, a pesar de les condicions de vida de moltes famílies es van millorant, encara queda un llarg camí per recórrer. La riuada va provocar danys en més de 75.000 habitatges i moltes famílies continuen vivint en condicions precàries.

Un exemple d’estea situació és Eduvmary, mare de dos menors que denuncia que el seu habitatge ha estat afectat per la floridura i ha provocat malalties respiratòries en els seus fills. “Hem hagut de descartar moltes coses a causa d’estea situació crítica”, explica.

Hernández subratlla la importància d’augmentar les ajudes per a la renovació i rehabilitació d’estes habitatges. “El creixement en ambients no adequats pot impactar negativament tant en la salut física com en la salut mental dels xiquets”, adverteix, destacant que problemes com l’ansietat i la depressió estan augmentant entre els adolescents.

A més de les conseqüències en la salut, l’educació dels xiquets també s’ha vist afectada. Prop de 40.000 xiquets no van poder assistir a l’escola durant les primeres setmanes després de la catàstrofe. Encara hui, molts alumnes no poden accedir als seus centres d’ensenyament normals per la falta de rehabilitació adequada i continuen en ambients temporals.

En este context, Save the Children reclama programes que permeten recuperar el contingut educatiu perdut i que ofereixin un suport emocional i acadèmic a mitjà i llarg termini. Hernández insisteix que és vital garantir que la repetició de curs no siga una opció, ja que això seria una mesura injusta per als xiquets afectats.

En resposta a la situació emergent, l’ONG ha creat set espais segurs per a la infància, on professionals proporcioxiquet suport emocional i activitats recreatives en un entorn segur. “Aquests espais són fonamentals perquè els xiquets pugxiquet recuperar la seua infància”, conclou Hernández.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.