Les seqüeles de la dana: 70.000 xiquets afectats i la necessitat d’ajuda immediata

Save the Children adverteix que més de 70.000 xiquets afectats per la dana fa sis mesos no sols pateixen conseqüències materials, sinó també emocionals. Els menors creixen en habitatges insalubres i es veuen afectats per problemes de salut mental, com ara la por a la pluja, que limita les seues activitats quotidianes.

Des de l’organització, el responsable de la resposta a l’emergència, Rodrigo Hernández, destaca que, a pesar de les condicions de vida de moltes famílies es van millorant, encara queda un llarg camí per recórrer. La riuada va provocar danys en més de 75.000 habitatges i moltes famílies continuen vivint en condicions precàries.

Un exemple d’estea situació és Eduvmary, mare de dos menors que denuncia que el seu habitatge ha estat afectat per la floridura i ha provocat malalties respiratòries en els seus fills. “Hem hagut de descartar moltes coses a causa d’estea situació crítica”, explica.

Hernández subratlla la importància d’augmentar les ajudes per a la renovació i rehabilitació d’estes habitatges. “El creixement en ambients no adequats pot impactar negativament tant en la salut física com en la salut mental dels xiquets”, adverteix, destacant que problemes com l’ansietat i la depressió estan augmentant entre els adolescents.

A més de les conseqüències en la salut, l’educació dels xiquets també s’ha vist afectada. Prop de 40.000 xiquets no van poder assistir a l’escola durant les primeres setmanes després de la catàstrofe. Encara hui, molts alumnes no poden accedir als seus centres d’ensenyament normals per la falta de rehabilitació adequada i continuen en ambients temporals.

En este context, Save the Children reclama programes que permeten recuperar el contingut educatiu perdut i que ofereixin un suport emocional i acadèmic a mitjà i llarg termini. Hernández insisteix que és vital garantir que la repetició de curs no siga una opció, ja que això seria una mesura injusta per als xiquets afectats.

En resposta a la situació emergent, l’ONG ha creat set espais segurs per a la infància, on professionals proporcioxiquet suport emocional i activitats recreatives en un entorn segur. “Aquests espais són fonamentals perquè els xiquets pugxiquet recuperar la seua infància”, conclou Hernández.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.