Les seqüeles de la dana: 70.000 xiquets afectats i la necessitat d’ajuda immediata

Save the Children adverteix que més de 70.000 xiquets afectats per la dana fa sis mesos no sols pateixen conseqüències materials, sinó també emocionals. Els menors creixen en habitatges insalubres i es veuen afectats per problemes de salut mental, com ara la por a la pluja, que limita les seues activitats quotidianes.

Des de l’organització, el responsable de la resposta a l’emergència, Rodrigo Hernández, destaca que, a pesar de les condicions de vida de moltes famílies es van millorant, encara queda un llarg camí per recórrer. La riuada va provocar danys en més de 75.000 habitatges i moltes famílies continuen vivint en condicions precàries.

Un exemple d’estea situació és Eduvmary, mare de dos menors que denuncia que el seu habitatge ha estat afectat per la floridura i ha provocat malalties respiratòries en els seus fills. “Hem hagut de descartar moltes coses a causa d’estea situació crítica”, explica.

Hernández subratlla la importància d’augmentar les ajudes per a la renovació i rehabilitació d’estes habitatges. “El creixement en ambients no adequats pot impactar negativament tant en la salut física com en la salut mental dels xiquets”, adverteix, destacant que problemes com l’ansietat i la depressió estan augmentant entre els adolescents.

A més de les conseqüències en la salut, l’educació dels xiquets també s’ha vist afectada. Prop de 40.000 xiquets no van poder assistir a l’escola durant les primeres setmanes després de la catàstrofe. Encara hui, molts alumnes no poden accedir als seus centres d’ensenyament normals per la falta de rehabilitació adequada i continuen en ambients temporals.

En este context, Save the Children reclama programes que permeten recuperar el contingut educatiu perdut i que ofereixin un suport emocional i acadèmic a mitjà i llarg termini. Hernández insisteix que és vital garantir que la repetició de curs no siga una opció, ja que això seria una mesura injusta per als xiquets afectats.

En resposta a la situació emergent, l’ONG ha creat set espais segurs per a la infància, on professionals proporcioxiquet suport emocional i activitats recreatives en un entorn segur. “Aquests espais són fonamentals perquè els xiquets pugxiquet recuperar la seua infància”, conclou Hernández.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.