Les seqüeles de la dana: 70.000 xiquets afectats i la necessitat d’ajuda immediata

Save the Children adverteix que més de 70.000 xiquets afectats per la dana fa sis mesos no sols pateixen conseqüències materials, sinó també emocionals. Els menors creixen en habitatges insalubres i es veuen afectats per problemes de salut mental, com ara la por a la pluja, que limita les seues activitats quotidianes.

Des de l’organització, el responsable de la resposta a l’emergència, Rodrigo Hernández, destaca que, a pesar de les condicions de vida de moltes famílies es van millorant, encara queda un llarg camí per recórrer. La riuada va provocar danys en més de 75.000 habitatges i moltes famílies continuen vivint en condicions precàries.

Un exemple d’estea situació és Eduvmary, mare de dos menors que denuncia que el seu habitatge ha estat afectat per la floridura i ha provocat malalties respiratòries en els seus fills. “Hem hagut de descartar moltes coses a causa d’estea situació crítica”, explica.

Hernández subratlla la importància d’augmentar les ajudes per a la renovació i rehabilitació d’estes habitatges. “El creixement en ambients no adequats pot impactar negativament tant en la salut física com en la salut mental dels xiquets”, adverteix, destacant que problemes com l’ansietat i la depressió estan augmentant entre els adolescents.

A més de les conseqüències en la salut, l’educació dels xiquets també s’ha vist afectada. Prop de 40.000 xiquets no van poder assistir a l’escola durant les primeres setmanes després de la catàstrofe. Encara hui, molts alumnes no poden accedir als seus centres d’ensenyament normals per la falta de rehabilitació adequada i continuen en ambients temporals.

En este context, Save the Children reclama programes que permeten recuperar el contingut educatiu perdut i que ofereixin un suport emocional i acadèmic a mitjà i llarg termini. Hernández insisteix que és vital garantir que la repetició de curs no siga una opció, ja que això seria una mesura injusta per als xiquets afectats.

En resposta a la situació emergent, l’ONG ha creat set espais segurs per a la infància, on professionals proporcioxiquet suport emocional i activitats recreatives en un entorn segur. “Aquests espais són fonamentals perquè els xiquets pugxiquet recuperar la seua infància”, conclou Hernández.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.