Les seqüeles de la dana: 70.000 xiquets afectats i la necessitat d’ajuda immediata

Save the Children adverteix que més de 70.000 xiquets afectats per la dana fa sis mesos no sols pateixen conseqüències materials, sinó també emocionals. Els menors creixen en habitatges insalubres i es veuen afectats per problemes de salut mental, com ara la por a la pluja, que limita les seues activitats quotidianes.

Des de l’organització, el responsable de la resposta a l’emergència, Rodrigo Hernández, destaca que, a pesar de les condicions de vida de moltes famílies es van millorant, encara queda un llarg camí per recórrer. La riuada va provocar danys en més de 75.000 habitatges i moltes famílies continuen vivint en condicions precàries.

Un exemple d’estea situació és Eduvmary, mare de dos menors que denuncia que el seu habitatge ha estat afectat per la floridura i ha provocat malalties respiratòries en els seus fills. “Hem hagut de descartar moltes coses a causa d’estea situació crítica”, explica.

Hernández subratlla la importància d’augmentar les ajudes per a la renovació i rehabilitació d’estes habitatges. “El creixement en ambients no adequats pot impactar negativament tant en la salut física com en la salut mental dels xiquets”, adverteix, destacant que problemes com l’ansietat i la depressió estan augmentant entre els adolescents.

A més de les conseqüències en la salut, l’educació dels xiquets també s’ha vist afectada. Prop de 40.000 xiquets no van poder assistir a l’escola durant les primeres setmanes després de la catàstrofe. Encara hui, molts alumnes no poden accedir als seus centres d’ensenyament normals per la falta de rehabilitació adequada i continuen en ambients temporals.

En este context, Save the Children reclama programes que permeten recuperar el contingut educatiu perdut i que ofereixin un suport emocional i acadèmic a mitjà i llarg termini. Hernández insisteix que és vital garantir que la repetició de curs no siga una opció, ja que això seria una mesura injusta per als xiquets afectats.

En resposta a la situació emergent, l’ONG ha creat set espais segurs per a la infància, on professionals proporcioxiquet suport emocional i activitats recreatives en un entorn segur. “Aquests espais són fonamentals perquè els xiquets pugxiquet recuperar la seua infància”, conclou Hernández.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.