L’exèrcit d’Israel bombardeja posicions de Hezbollah després de la mort de dos civils als alts del Golan

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit d’Israel ha confirmat nombrosos bombardejos contra posicions de Hezbollah a diferents punts del Líban en resposta al llançament de més de 40 coets per part del partit-milícia xiïta, que han deixat almenys dos civils morts als alts del Golan ocupats.

L’aviació israeliana ha atacat al llarg de dimarts a la nit dos «infraestructures terroristes» dedicades a la defensa aèria de Hezbollah a la regió de Yanta, al centre est del país, i a Rachid, al sud.

Així mateix, els avions de les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han atacat un magatzem d’armes a Kila, també al sud, segons han confirmat a través del seu compte d’X.

Poc abans, les FDI havien anunciat altres atacs contra «infraestructura terrorista» a Qabrikha (sud), des d’on suposadament s’han disparat els 40 coets contra els alts del Golan, i diversos «edificis militars» de Hezbollah a Kfarkela, també a la zona meridional del país.

D’altra banda, en les últimes hores la base militar israeliana de Nafah ha sigut objectiu de bombardejos per part de Hezbollah en resposta a la mort hores abans d’un dels seus homes en un atac dut a terme per un dron israelià als voltants de Damasc.

Últimes notícies

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.