L’homenatge pel bombardeig al Mercat Central serà al juny per a no coincidir amb la campanya electoral

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alacant celebrarà l’acte d’homenatge a les víctimes pel bombardeig al Mercat Central, ocorregut el 25 de maig del 1938, en el mes de juny, en coincidir la data original amb l’arrencada de la campanya electoral per a les eleccions europees, fixada per a la mitjanit del dia 24 de maig.

La Regidoria de Cultura organitzarà aquesta commemoració institucional, en la qual es recorda a les víctimes del bombardeig per part de l’aviació italiana que va afectar de ple al Mercat Central, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Habitualment, l’acte es desenvolupa a la plaça que porta per nom aquesta data històrica i comença a les 11.18 hores del 25 de maig, hora exacta de l’inici del bombardeig. No obstant això, en aquesta ocasió, i com ja va ocórrer l’any passat en coincidir la data amb la campanya per a les eleccions municipals i autonòmiques, es durà a terme en el mes de juny.

En concret, l’homenatge de record del 25M es realitzarà la setmana del 10 de juny, una vegada finalitzats els comicis europeus, que se celebren el diumenge 9 de juny.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.