L’homenatge pel bombardeig al Mercat Central serà al juny per a no coincidir amb la campanya electoral

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alacant celebrarà l’acte d’homenatge a les víctimes pel bombardeig al Mercat Central, ocorregut el 25 de maig del 1938, en el mes de juny, en coincidir la data original amb l’arrencada de la campanya electoral per a les eleccions europees, fixada per a la mitjanit del dia 24 de maig.

La Regidoria de Cultura organitzarà aquesta commemoració institucional, en la qual es recorda a les víctimes del bombardeig per part de l’aviació italiana que va afectar de ple al Mercat Central, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Habitualment, l’acte es desenvolupa a la plaça que porta per nom aquesta data històrica i comença a les 11.18 hores del 25 de maig, hora exacta de l’inici del bombardeig. No obstant això, en aquesta ocasió, i com ja va ocórrer l’any passat en coincidir la data amb la campanya per a les eleccions municipals i autonòmiques, es durà a terme en el mes de juny.

En concret, l’homenatge de record del 25M es realitzarà la setmana del 10 de juny, una vegada finalitzats els comicis europeus, que se celebren el diumenge 9 de juny.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.