Anuncios

L’homenatge pel bombardeig al Mercat Central serà al juny per a no coincidir amb la campanya electoral

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alacant celebrarà l’acte d’homenatge a les víctimes pel bombardeig al Mercat Central, ocorregut el 25 de maig del 1938, en el mes de juny, en coincidir la data original amb l’arrencada de la campanya electoral per a les eleccions europees, fixada per a la mitjanit del dia 24 de maig.

Anuncios

La Regidoria de Cultura organitzarà aquesta commemoració institucional, en la qual es recorda a les víctimes del bombardeig per part de l’aviació italiana que va afectar de ple al Mercat Central, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Habitualment, l’acte es desenvolupa a la plaça que porta per nom aquesta data històrica i comença a les 11.18 hores del 25 de maig, hora exacta de l’inici del bombardeig. No obstant això, en aquesta ocasió, i com ja va ocórrer l’any passat en coincidir la data amb la campanya per a les eleccions municipals i autonòmiques, es durà a terme en el mes de juny.

En concret, l’homenatge de record del 25M es realitzarà la setmana del 10 de juny, una vegada finalitzats els comicis europeus, que se celebren el diumenge 9 de juny.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios