L’Iran diu que ‘ningú no es beneficia d’una altra guerra’ i alerta del risc de ‘propagació del terrorisme’

Teheran reitera el seu suport a Damasc i mostra disposició a defensar una via diplomàtica per a «reduir les tensions»

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El Govern de l’Iran ha destacat que «ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria» i ha alertat del risc de «propagació del terrorisme» a la regió a causa de l’augment de la inestabilitat, després que grups gihadistes i rebels llançaren la setmana passada una nova ofensiva a gran escala al nord-oest del país.

El ministre d’Exteriors iranià, Abbas Araghchi, ha indicat que en les converses amb Síria i Turquia «tothom ha estat d’acord». «Ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria. El conflicte conté un cent per cent de possibilitats de propagació del terrorisme a la zona», ha dit.

Així, ha destacat les «importants converses» durant la seua recent visita a Damasc amb el president sirià, Bashar al-Assad, i el «debat constructiu» amb el ministre d’Exteriors turc, Hakan Fidan, en el posterior desplaçament a Ankara per a abordar la crisi.

«Com sempre, l’Iran està al costat del poble sirià, del govern i l’exèrcit en la lluita contra el terrorisme», ha manifestat a través d’X, on ha destacat que Teheran està «preparat» per a «defensar una reducció de les tensions a la regió a través del diàleg i la diplomàcia».

Teheran, un dels principals suports diplomàtics i militars de Damasc, ja va afirmar dilluns que mantindrà el desplegament d'»assessors militars» al país, després de la mort d’un alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària Islàmica present a la zona en suport a les autoritats sirianes i va vincular esta presència a la voluntat del govern d’Al-Assad.

L’ofensiva de grups rebels i gihadistes és la primera a gran escala des que els presidents de Turquia i Rússia, Recep Tayyip Erdogan i Vladímir Putin, respectivament, van pactar el 2020 un alto el foc després de mesos de combats. Moscou és un dels principals suports internacionals del president sirià i la seva intervenció militar el 2015 va permetre a les forces governamentals repel·lir els avanços rebels.

Últimes notícies

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.