L’Iran diu que ‘ningú no es beneficia d’una altra guerra’ i alerta del risc de ‘propagació del terrorisme’

Teheran reitera el seu suport a Damasc i mostra disposició a defensar una via diplomàtica per a “reduir les tensions”

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El Govern de l’Iran ha destacat que “ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria” i ha alertat del risc de “propagació del terrorisme” a la regió a causa de l’augment de la inestabilitat, després que grups gihadistes i rebels llançaren la setmana passada una nova ofensiva a gran escala al nord-oest del país.

El ministre d’Exteriors iranià, Abbas Araghchi, ha indicat que en les converses amb Síria i Turquia “tothom ha estat d’acord”. “Ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria. El conflicte conté un cent per cent de possibilitats de propagació del terrorisme a la zona”, ha dit.

Així, ha destacat les “importants converses” durant la seua recent visita a Damasc amb el president sirià, Bashar al-Assad, i el “debat constructiu” amb el ministre d’Exteriors turc, Hakan Fidan, en el posterior desplaçament a Ankara per a abordar la crisi.

“Com sempre, l’Iran està al costat del poble sirià, del govern i l’exèrcit en la lluita contra el terrorisme”, ha manifestat a través d’X, on ha destacat que Teheran està “preparat” per a “defensar una reducció de les tensions a la regió a través del diàleg i la diplomàcia”.

Teheran, un dels principals suports diplomàtics i militars de Damasc, ja va afirmar dilluns que mantindrà el desplegament d'”assessors militars” al país, després de la mort d’un alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària Islàmica present a la zona en suport a les autoritats sirianes i va vincular esta presència a la voluntat del govern d’Al-Assad.

L’ofensiva de grups rebels i gihadistes és la primera a gran escala des que els presidents de Turquia i Rússia, Recep Tayyip Erdogan i Vladímir Putin, respectivament, van pactar el 2020 un alto el foc després de mesos de combats. Moscou és un dels principals suports internacionals del president sirià i la seva intervenció militar el 2015 va permetre a les forces governamentals repel·lir els avanços rebels.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.