L’Iran diu que ‘ningú no es beneficia d’una altra guerra’ i alerta del risc de ‘propagació del terrorisme’

Teheran reitera el seu suport a Damasc i mostra disposició a defensar una via diplomàtica per a “reduir les tensions”

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El Govern de l’Iran ha destacat que “ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria” i ha alertat del risc de “propagació del terrorisme” a la regió a causa de l’augment de la inestabilitat, després que grups gihadistes i rebels llançaren la setmana passada una nova ofensiva a gran escala al nord-oest del país.

El ministre d’Exteriors iranià, Abbas Araghchi, ha indicat que en les converses amb Síria i Turquia “tothom ha estat d’acord”. “Ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria. El conflicte conté un cent per cent de possibilitats de propagació del terrorisme a la zona”, ha dit.

Així, ha destacat les “importants converses” durant la seua recent visita a Damasc amb el president sirià, Bashar al-Assad, i el “debat constructiu” amb el ministre d’Exteriors turc, Hakan Fidan, en el posterior desplaçament a Ankara per a abordar la crisi.

“Com sempre, l’Iran està al costat del poble sirià, del govern i l’exèrcit en la lluita contra el terrorisme”, ha manifestat a través d’X, on ha destacat que Teheran està “preparat” per a “defensar una reducció de les tensions a la regió a través del diàleg i la diplomàcia”.

Teheran, un dels principals suports diplomàtics i militars de Damasc, ja va afirmar dilluns que mantindrà el desplegament d'”assessors militars” al país, després de la mort d’un alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària Islàmica present a la zona en suport a les autoritats sirianes i va vincular esta presència a la voluntat del govern d’Al-Assad.

L’ofensiva de grups rebels i gihadistes és la primera a gran escala des que els presidents de Turquia i Rússia, Recep Tayyip Erdogan i Vladímir Putin, respectivament, van pactar el 2020 un alto el foc després de mesos de combats. Moscou és un dels principals suports internacionals del president sirià i la seva intervenció militar el 2015 va permetre a les forces governamentals repel·lir els avanços rebels.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.