L’Iran diu que ‘ningú no es beneficia d’una altra guerra’ i alerta del risc de ‘propagació del terrorisme’

Teheran reitera el seu suport a Damasc i mostra disposició a defensar una via diplomàtica per a «reduir les tensions»

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El Govern de l’Iran ha destacat que «ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria» i ha alertat del risc de «propagació del terrorisme» a la regió a causa de l’augment de la inestabilitat, després que grups gihadistes i rebels llançaren la setmana passada una nova ofensiva a gran escala al nord-oest del país.

El ministre d’Exteriors iranià, Abbas Araghchi, ha indicat que en les converses amb Síria i Turquia «tothom ha estat d’acord». «Ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria. El conflicte conté un cent per cent de possibilitats de propagació del terrorisme a la zona», ha dit.

Així, ha destacat les «importants converses» durant la seua recent visita a Damasc amb el president sirià, Bashar al-Assad, i el «debat constructiu» amb el ministre d’Exteriors turc, Hakan Fidan, en el posterior desplaçament a Ankara per a abordar la crisi.

«Com sempre, l’Iran està al costat del poble sirià, del govern i l’exèrcit en la lluita contra el terrorisme», ha manifestat a través d’X, on ha destacat que Teheran està «preparat» per a «defensar una reducció de les tensions a la regió a través del diàleg i la diplomàcia».

Teheran, un dels principals suports diplomàtics i militars de Damasc, ja va afirmar dilluns que mantindrà el desplegament d'»assessors militars» al país, després de la mort d’un alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària Islàmica present a la zona en suport a les autoritats sirianes i va vincular esta presència a la voluntat del govern d’Al-Assad.

L’ofensiva de grups rebels i gihadistes és la primera a gran escala des que els presidents de Turquia i Rússia, Recep Tayyip Erdogan i Vladímir Putin, respectivament, van pactar el 2020 un alto el foc després de mesos de combats. Moscou és un dels principals suports internacionals del president sirià i la seva intervenció militar el 2015 va permetre a les forces governamentals repel·lir els avanços rebels.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.