L’Iran diu que ‘ningú no es beneficia d’una altra guerra’ i alerta del risc de ‘propagació del terrorisme’

Teheran reitera el seu suport a Damasc i mostra disposició a defensar una via diplomàtica per a “reduir les tensions”

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El Govern de l’Iran ha destacat que “ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria” i ha alertat del risc de “propagació del terrorisme” a la regió a causa de l’augment de la inestabilitat, després que grups gihadistes i rebels llançaren la setmana passada una nova ofensiva a gran escala al nord-oest del país.

El ministre d’Exteriors iranià, Abbas Araghchi, ha indicat que en les converses amb Síria i Turquia “tothom ha estat d’acord”. “Ningú no es beneficia d’una altra guerra a Síria. El conflicte conté un cent per cent de possibilitats de propagació del terrorisme a la zona”, ha dit.

Així, ha destacat les “importants converses” durant la seua recent visita a Damasc amb el president sirià, Bashar al-Assad, i el “debat constructiu” amb el ministre d’Exteriors turc, Hakan Fidan, en el posterior desplaçament a Ankara per a abordar la crisi.

“Com sempre, l’Iran està al costat del poble sirià, del govern i l’exèrcit en la lluita contra el terrorisme”, ha manifestat a través d’X, on ha destacat que Teheran està “preparat” per a “defensar una reducció de les tensions a la regió a través del diàleg i la diplomàcia”.

Teheran, un dels principals suports diplomàtics i militars de Damasc, ja va afirmar dilluns que mantindrà el desplegament d'”assessors militars” al país, després de la mort d’un alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària Islàmica present a la zona en suport a les autoritats sirianes i va vincular esta presència a la voluntat del govern d’Al-Assad.

L’ofensiva de grups rebels i gihadistes és la primera a gran escala des que els presidents de Turquia i Rússia, Recep Tayyip Erdogan i Vladímir Putin, respectivament, van pactar el 2020 un alto el foc després de mesos de combats. Moscou és un dels principals suports internacionals del president sirià i la seva intervenció militar el 2015 va permetre a les forces governamentals repel·lir els avanços rebels.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i un augment del 16,5%

L'aeroport de Castelló aconseguix 40.556 passatgers en el primer trimestre de 2026, un 16,5% més que un any abans, impulsat per l'expansió històrica de rutes i freqüències.

Martínez Mus defén negociar amb taxis i VTC perquè la prioritat són els ciutadans

Vicente Martínez Mus insistix que la Generalitat treballa amb taxis i VTC per a aprovar un decret llei de mobilitat centrat en les necessitats dels ciutadans, malgrat la dificultat de conciliar les demandes dels dos sectors.