Llei Trans: Des dels 18, sense informe mèdic i prohibeix teràpies de conversió

El Consell de Ministres hi ha aprovat hui la llei trans i de drets de les persones LGTBI. El text, que ha sigut aprovat en segona volta, passarà a la fase de tramitació en el Congrés. L’avantprojecte de llei ha generat un fort debat sobre l’autodeterminació de gènere que inclou per a les persones trans i que va generar les desavinences entre els dos partits socis en el Govern. A més, el text genera un gran rebuig en un sector del feminisme que considera que atempta contra els drets de les dones.

El Consell d’Estat va aprovar dijous passat el seu informe de l’avantprojecte, que es farà públic quan a la llei s’envie a les Corts; a més Igualtat compta des de finals d’abril amb el del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), que va demanar elevar a 18 anys la possibilitat de canviar de sexe en el Registre sense aval judicial.

En aquest sentit, l’òrgan de govern dels jutges va considerar lloable la finalitat de la llei, evitar la discriminació dels col·lectius trans i LGTBI, però va alertar que, si no es precisava, les dones podrien eixir perjudicades en uns certs àmbits, com l’esportiu o les proves físiques per a accedir a determinades professions.

També va demanar garanties per a evitar situacions fraudulentes i que ningú es canvie de sexe per a eludir responsabilitats enfront de víctimes de violència de gènere.

El text permet iniciar el canvi de sexe registral des dels 12 anys, però a aquesta edat i fins als 14, es necessita permís d’un jutge.

En concret, el text permet fer un canvi de sexe en el Registre Civil sense que siga necessari que la persona dispose, com s’exigeix ara, d’un informe mèdic o psicològic clínic que acredite “disfòria de gènere”. Bastarà amb sol·licitar el canvi per escrit, sense necessitat de presentar proves ni testimonis, i que es ratifique en un termini de tres mesos.

El text d’Igualtat estableix que aquest canvi de sexe registral es podrà realitzar a partir dels 12 anys: entre 12 i 14 anys es necessitarà aprovació judicial; entre 14 i 16, l’assistència de pares o tutors; i a partir dels 16 no hi haurà cap limitació. L’avantprojecte preveu la “reversibilitat” de la decisió. Passats sis mesos des de la modificació del DNI es podrà recuperar l’esment inicial, però sol·licitant-lo per via judicial.

Així, la voluntat de la persona serà l’únic requisit per al canvi, acabant així amb els informes mèdics i la necessitat de tuteles mèdiques i legals. A més, prohibeix les teràpies de conversió, aversió o contra condicionament destinades a modificar l’orientació, identitat o expressió sexual.

D’altra banda, la llei també modifica el Codi Civil perquè les dones lesbianes i bisexuals puguen procedir a la filiació dels seus fills sense necessitat d’estar casades i, entre altres coses, contempla un règim d’infraccions i sancions que inverteix les regles relatives a la càrrega de la prova quan es tracte de discriminació al col·lectiu LGTBI.

Últimes notícies

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.