Llei Trans: Des dels 18, sense informe mèdic i prohibeix teràpies de conversió

El Consell de Ministres hi ha aprovat hui la llei trans i de drets de les persones LGTBI. El text, que ha sigut aprovat en segona volta, passarà a la fase de tramitació en el Congrés. L’avantprojecte de llei ha generat un fort debat sobre l’autodeterminació de gènere que inclou per a les persones trans i que va generar les desavinences entre els dos partits socis en el Govern. A més, el text genera un gran rebuig en un sector del feminisme que considera que atempta contra els drets de les dones.

El Consell d’Estat va aprovar dijous passat el seu informe de l’avantprojecte, que es farà públic quan a la llei s’envie a les Corts; a més Igualtat compta des de finals d’abril amb el del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), que va demanar elevar a 18 anys la possibilitat de canviar de sexe en el Registre sense aval judicial.

En aquest sentit, l’òrgan de govern dels jutges va considerar lloable la finalitat de la llei, evitar la discriminació dels col·lectius trans i LGTBI, però va alertar que, si no es precisava, les dones podrien eixir perjudicades en uns certs àmbits, com l’esportiu o les proves físiques per a accedir a determinades professions.

També va demanar garanties per a evitar situacions fraudulentes i que ningú es canvie de sexe per a eludir responsabilitats enfront de víctimes de violència de gènere.

El text permet iniciar el canvi de sexe registral des dels 12 anys, però a aquesta edat i fins als 14, es necessita permís d’un jutge.

En concret, el text permet fer un canvi de sexe en el Registre Civil sense que siga necessari que la persona dispose, com s’exigeix ara, d’un informe mèdic o psicològic clínic que acredite “disfòria de gènere”. Bastarà amb sol·licitar el canvi per escrit, sense necessitat de presentar proves ni testimonis, i que es ratifique en un termini de tres mesos.

El text d’Igualtat estableix que aquest canvi de sexe registral es podrà realitzar a partir dels 12 anys: entre 12 i 14 anys es necessitarà aprovació judicial; entre 14 i 16, l’assistència de pares o tutors; i a partir dels 16 no hi haurà cap limitació. L’avantprojecte preveu la “reversibilitat” de la decisió. Passats sis mesos des de la modificació del DNI es podrà recuperar l’esment inicial, però sol·licitant-lo per via judicial.

Així, la voluntat de la persona serà l’únic requisit per al canvi, acabant així amb els informes mèdics i la necessitat de tuteles mèdiques i legals. A més, prohibeix les teràpies de conversió, aversió o contra condicionament destinades a modificar l’orientació, identitat o expressió sexual.

D’altra banda, la llei també modifica el Codi Civil perquè les dones lesbianes i bisexuals puguen procedir a la filiació dels seus fills sense necessitat d’estar casades i, entre altres coses, contempla un règim d’infraccions i sancions que inverteix les regles relatives a la càrrega de la prova quan es tracte de discriminació al col·lectiu LGTBI.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.