La llista de la compra que has de fer per a preparar-te per a la gran apagada a Europa

Ejemplo de shortcode con estilo
El pronòstic d’Àustria sobre l’apagada a Europa és una de les notícies que està provocant debat, tant entre els ciutadans com entre polítics i altres càrrecs públics. Les autoritats austríaques han sigut categòriques en els seus avisos. De fet, la ministra de Defensa Klaudia Tanner va explicar que les qüestions havien de centrar-se entorn de la data de la gran […]

El pronòstic d’Àustria sobre l’apagada a Europa és una de les notícies que està provocant debat, tant entre els ciutadans com entre polítics i altres càrrecs públics. Les autoritats austríaques han sigut categòriques en els seus avisos.

De fet, la ministra de Defensa Klaudia Tanner va explicar que les qüestions havien de centrar-se entorn de la data de la gran apagada, no és qüestionar si succeirà o no. Davant això, cal tindre en compte les coses que has d’incloure en la llista de la compra per a preparar-te.

Pot sonar inversemblant el fet que diversos països puguem perdre l’energia elèctrica en el mateix moment i durant diversos dies, però la veritat és que les autoritats austríaques han sigut les primeres a donar la veu d’alarma i advertir a la població sobre diferents mesures que haurien de tindre en compte per a preparar-se.

Encara que a Espanya els experts insisteixen que el subministrament elèctric està garantit, s’han disparat les cerques en internet davant la possibilitat d’una gran apagada. Les tendes d’articles de muntanya asseguren que ha pujat la venda de fogons i de càmping gas.

 

Prepara la teua llista de la compra davant la gran apagada

 

 Ciris i llanternes no poden faltar en la teua llar, fins i tot des d’ara, ja que en qualsevol moment que es puga anar la llum encara que siga uns minuts convé tindre recursos per a poder il·luminar. També mistos o encenedors per a poder encendre els ciris.

 Les bateries externes li donaran un temps extra als diferents aparells electrònics, ja que en una apagada no podràs carregar-los.

 El combustible també és molt important per a poder circular amb el teu vehicle, ja que en algun moment les gasolineres podrien tancar si es donara una gran apagada. Això sí, tingues molta cura, ja que emmagatzemar combustible pot ser un perill, així que segueix les normes sobre este tema.

 Encara que el que es perda siga l’energia elèctrica, això amb el temps podria afectar altres subministraments, com el de l’aigua, per la qual cosa tindre aigua potable a casa serà imprescindible.

 Sempre és necessari tindre piles de diferents tipus a casa, i davant una possibilitat com una apagada és imprescindible, ja que et permetran utilitzar determinats dispositius i aparells malgrat perdre l’electricitat.

 Per descomptat, caldria fer també un bon apilament de menjar, concretament d’aliments no peribles, en conserva o que tinguen una llarga data de caducitat.

 No pot faltar una farmaciola de primers auxilis amb medicaments i productes de cures bàsiques i articles que pogueren ser necessaris per a bebés, ancians, persones discapacitades, etc.

 Finalment, els productes d’higiene i neteja serien també imprescindibles per a, malgrat l’apagada, no deixar de tindre la casa neta ni perdre tampoc la higiene diària que és tan necessària.

Últimes notícies

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.

Els rescats més difícils ja s’han fet, però la Generalitat demana prudència per les inundacions

Els equips d’emergències han completat els rescats més complicats per les greus inundacions al sud de València i nord d’Alacant, però la Generalitat demana prudència perquè encara hi ha zones incomunicades i tres víctimes mortals.

Bernabé ressalta que la nova dana ha tingut avisos previs i millor coordinació

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha remarcat que la dana actual ha comptat amb anticipació, avisos a la població i coordinació institucional, a diferència de la de 2024, que va provocar 233 morts en la província de València.