L’oposició sud-coreana presentarà una moció de censura contra el president per la polèmica llei marcial

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, presentarà hui dijous una moció de censura contra el president del país, Yoon Suk Yeol, després que este s’haja vist obligat a alçar en qüestió d’hores la polèmica llei marcial que va decretar amb l’objectiu d'»erradicar a les forces afins a Corea del Nord».

L’anunci s’ha produït hores després que els partits de l’oposició amenacaren amb iniciar un ‘impeachment’ contra el mandatari si este no renunciava, després d’acceptar la sol·licitud de l’Assemblea Nacional d’alçava la sorprenent mesura.

«La declaració de la llei marcial per part de Yoon és una clara violació de la Constitució. És un greu acte de rebel·lió i una raó perfecta per a un juí polític», resa una resolució emesa per la formació i recollida per l’agència de notícies estatal Yonhap.

La declaració, que arriba després d’una reunió d’urgència dels diputats del Partit Demòcrata, subratlla que el dirigent sud-coreà «no va complir cap dels requisits» estipulats per la Constitució per declarar la llei marcial.

Per la seua banda, un grup de més de 40 diputats de l’oposició han defensat un ‘impeachment’ contra Yoon per ser «l’autor intel·lectual d’un acte traïdor de mala gestió estatal», ha informat el diari ‘The Korea Herald’.

Últimes notícies

Un gran concert simultani de 1.600 jóvens músics donarà la benvinguda al curs escolar

Un total de 1.600 músics de 70 bandes juvenils oferiran este diumenge a migdia un concert simultani a València, Castelló, Alacant i Elx per a celebrar l’inici del curs escolar i reivindicar la Música obligatòria en l’ESO.

València acollirà la preparació del Mundial de ciclisme en pista de Shangai

La selecció espanyola de ciclisme en pista es concentrarà a València del 28 de setembre al 3 d’octubre per preparar el Mundial de Shangai, que se celebrarà del 14 al 18 d’octubre, amb onze ciclistes convocats.

Empreses aeroespacials valencianes provaran els seus drons amb l’Exèrcit de Terra

Espai Aero CV, la UPV i el Regimiento de Caballería Lusitania han llançat una iniciativa pionera perquè empreses aeroespacials valencianes provin i validen les seues tecnologies amb personal militar en exercicis reals.

Mora Echo, la delfina rescatada de Canadà que vivia a l’Oceanogràfic

L’Oceanogràfic de València ha informat de la mort d’Echo, una delfina rescatada de Marineland (Canadà) en agost, mentre continua la investigació per aclarir-ne les causes.

Investiguen una agressió racista a un jove d’origen àrab a Tavernes de la Valldigna

La Guàrdia Civil investiga una agressió a un jove d’origen àrab durant les festes de Tavernes de la Valldigna, gravada en vídeo i difosa en xarxes. L’Ajuntament condemna els fets i parla d’un cas aïllat que no reflectix la convivència al municipi.

Cámara València descarta falta de combustible a Espanya però alerta pels preus

El president de Cámara València, José Vicente Morata, assegura que no hi ha indicis de desabastiment de carburant a Espanya, tot i que adverteix que els alts preus de l’energia mantindran elevada la inflació en els pròxims mesos.

Javier Aguirre aterra a València i es posa de seguida al capdavant del Valencia CF

Javier Aguirre ha viatjat de Mèxic a València i ha anat directe de Manises a la ciutat esportiva del Valencia CF per a conéixer la plantilla, que dirigirà fins al final de temporada.

La Comunitat Valenciana és la segona que menys gasta per alumne en la concertada

La Comunitat Valenciana destina 3.463 euros per alumne en la xarxa concertada, la segona xifra més baixa d’Espanya i per davall de la mitjana estatal, que se situa en 4.705 euros per alumne.