L’oposició sud-coreana presentarà una moció de censura contra el president per la polèmica llei marcial

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, presentarà hui dijous una moció de censura contra el president del país, Yoon Suk Yeol, després que este s’haja vist obligat a alçar en qüestió d’hores la polèmica llei marcial que va decretar amb l’objectiu d'”erradicar a les forces afins a Corea del Nord”.

L’anunci s’ha produït hores després que els partits de l’oposició amenacaren amb iniciar un ‘impeachment’ contra el mandatari si este no renunciava, després d’acceptar la sol·licitud de l’Assemblea Nacional d’alçava la sorprenent mesura.

“La declaració de la llei marcial per part de Yoon és una clara violació de la Constitució. És un greu acte de rebel·lió i una raó perfecta per a un juí polític”, resa una resolució emesa per la formació i recollida per l’agència de notícies estatal Yonhap.

La declaració, que arriba després d’una reunió d’urgència dels diputats del Partit Demòcrata, subratlla que el dirigent sud-coreà “no va complir cap dels requisits” estipulats per la Constitució per declarar la llei marcial.

Per la seua banda, un grup de més de 40 diputats de l’oposició han defensat un ‘impeachment’ contra Yoon per ser “l’autor intel·lectual d’un acte traïdor de mala gestió estatal”, ha informat el diari ‘The Korea Herald’.

Últimes notícies

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis de la seua parella enfront de les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén en Les Corts la comissió de servicis per la qual la seua parella treballa en la Diputació de València, mentres l'oposició la tatxa de enchufismo i la qualifica de vestit a mida.

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.