15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

L’oposició sud-coreana presentarà una moció de censura contra el president per la polèmica llei marcial

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, presentarà hui dijous una moció de censura contra el president del país, Yoon Suk Yeol, després que este s’haja vist obligat a alçar en qüestió d’hores la polèmica llei marcial que va decretar amb l’objectiu d'”erradicar a les forces afins a Corea del Nord”.

L’anunci s’ha produït hores després que els partits de l’oposició amenacaren amb iniciar un ‘impeachment’ contra el mandatari si este no renunciava, després d’acceptar la sol·licitud de l’Assemblea Nacional d’alçava la sorprenent mesura.

“La declaració de la llei marcial per part de Yoon és una clara violació de la Constitució. És un greu acte de rebel·lió i una raó perfecta per a un juí polític”, resa una resolució emesa per la formació i recollida per l’agència de notícies estatal Yonhap.

La declaració, que arriba després d’una reunió d’urgència dels diputats del Partit Demòcrata, subratlla que el dirigent sud-coreà “no va complir cap dels requisits” estipulats per la Constitució per declarar la llei marcial.

Per la seua banda, un grup de més de 40 diputats de l’oposició han defensat un ‘impeachment’ contra Yoon per ser “l’autor intel·lectual d’un acte traïdor de mala gestió estatal”, ha informat el diari ‘The Korea Herald’.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.