L’oposició sud-coreana presentarà una moció de censura contra el president per la polèmica llei marcial

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, presentarà hui dijous una moció de censura contra el president del país, Yoon Suk Yeol, després que este s’haja vist obligat a alçar en qüestió d’hores la polèmica llei marcial que va decretar amb l’objectiu d'»erradicar a les forces afins a Corea del Nord».

L’anunci s’ha produït hores després que els partits de l’oposició amenacaren amb iniciar un ‘impeachment’ contra el mandatari si este no renunciava, després d’acceptar la sol·licitud de l’Assemblea Nacional d’alçava la sorprenent mesura.

«La declaració de la llei marcial per part de Yoon és una clara violació de la Constitució. És un greu acte de rebel·lió i una raó perfecta per a un juí polític», resa una resolució emesa per la formació i recollida per l’agència de notícies estatal Yonhap.

La declaració, que arriba després d’una reunió d’urgència dels diputats del Partit Demòcrata, subratlla que el dirigent sud-coreà «no va complir cap dels requisits» estipulats per la Constitució per declarar la llei marcial.

Per la seua banda, un grup de més de 40 diputats de l’oposició han defensat un ‘impeachment’ contra Yoon per ser «l’autor intel·lectual d’un acte traïdor de mala gestió estatal», ha informat el diari ‘The Korea Herald’.

Últimes notícies

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.
FILMOTECA D'ESTIU