L’oposició sud-coreana presentarà una moció de censura contra el president per la polèmica llei marcial

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, presentarà hui dijous una moció de censura contra el president del país, Yoon Suk Yeol, després que este s’haja vist obligat a alçar en qüestió d’hores la polèmica llei marcial que va decretar amb l’objectiu d'»erradicar a les forces afins a Corea del Nord».

L’anunci s’ha produït hores després que els partits de l’oposició amenacaren amb iniciar un ‘impeachment’ contra el mandatari si este no renunciava, després d’acceptar la sol·licitud de l’Assemblea Nacional d’alçava la sorprenent mesura.

«La declaració de la llei marcial per part de Yoon és una clara violació de la Constitució. És un greu acte de rebel·lió i una raó perfecta per a un juí polític», resa una resolució emesa per la formació i recollida per l’agència de notícies estatal Yonhap.

La declaració, que arriba després d’una reunió d’urgència dels diputats del Partit Demòcrata, subratlla que el dirigent sud-coreà «no va complir cap dels requisits» estipulats per la Constitució per declarar la llei marcial.

Per la seua banda, un grup de més de 40 diputats de l’oposició han defensat un ‘impeachment’ contra Yoon per ser «l’autor intel·lectual d’un acte traïdor de mala gestió estatal», ha informat el diari ‘The Korea Herald’.

Últimes notícies

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.

Desmantellen una plantació de marihuana en una vivenda d’Alacant i detenen el responsable

Policia Nacional i Policia Local han desmantellat una plantació de marihuana sota sostre en una vivenda de la zona Nord d’Alacant i han detingut un home de 48 anys acusat de tràfic de drogues i frau elèctric.

Setmana de calor extrem a la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió i tempestes seques

Aemet ha alertat que la Comunitat Valenciana afronta una setmana molt adversa a partir de dimecres, amb més de 40 graus, pols en suspensió i tempestes seques a l’interior.

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.