L’oposició sud-coreana presentarà una moció de censura contra el president per la polèmica llei marcial

MADRID/VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, presentarà hui dijous una moció de censura contra el president del país, Yoon Suk Yeol, després que este s’haja vist obligat a alçar en qüestió d’hores la polèmica llei marcial que va decretar amb l’objectiu d'»erradicar a les forces afins a Corea del Nord».

L’anunci s’ha produït hores després que els partits de l’oposició amenacaren amb iniciar un ‘impeachment’ contra el mandatari si este no renunciava, després d’acceptar la sol·licitud de l’Assemblea Nacional d’alçava la sorprenent mesura.

«La declaració de la llei marcial per part de Yoon és una clara violació de la Constitució. És un greu acte de rebel·lió i una raó perfecta per a un juí polític», resa una resolució emesa per la formació i recollida per l’agència de notícies estatal Yonhap.

La declaració, que arriba després d’una reunió d’urgència dels diputats del Partit Demòcrata, subratlla que el dirigent sud-coreà «no va complir cap dels requisits» estipulats per la Constitució per declarar la llei marcial.

Per la seua banda, un grup de més de 40 diputats de l’oposició han defensat un ‘impeachment’ contra Yoon per ser «l’autor intel·lectual d’un acte traïdor de mala gestió estatal», ha informat el diari ‘The Korea Herald’.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.