L’UCO situa Aldama i el seu soci com a ‘ideòlegs’ de la trama del frau de l’IVA

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa l’empresari Víctor d’Aldama i el seu soci Claudio Rivas com a “ideòlegs” i màxims responsables de l’organització criminal que presumptament va defraudar més de 182,5 milions d’euros amb l’IVA el sector dels hidrocarburs.

Així consta en un atestat arreplegat en el sumari de la causa, al qual ha tingut accés a Europa Press, i on els agents deixen clar que, situats en la “cúspide de la direcció”, eren “imprescindibles per al funcionament de l’organització a causa de la seua capacitat econòmica, les seues vinculacions empresarials, contactes i coneixements del sector dels hidrocarburs”.

L’Institut Armat posa en valor el control que Aldama i Rivas exercien “en totes les àrees d’actuació de l’organització criminal: logística, fiscal, bancària i immobiliària”. “Sense ells, l’organització no tindria capacitat operativa ni delictiva en no existir un altre membre amb els contactes necessaris per a substituir-los, per la qual cosa quedaria inoperativa”, assenyala l’informe.

La Guàrdia Civil situa els dos empresaris com “els responsables últims del presumpte frau comès entre novembre del 2022 i febrer de 2024, quantificat per l’Agència Tributària en més de 182,5 milions d’euros”. No obstant açò, els agents deixen clar que és import podria “veure’s incrementat”.

Els agents, “prenent com a referència des de maig del 2022 fins a febrer de l’any 2024”, revelen que l’organització hauria “transferit fons de procedència delictiva a Portugal, Xina i Colòmbia, per un import total de 73.902.852,60 euros”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.