L’UCO situa Aldama i el seu soci com a ‘ideòlegs’ de la trama del frau de l’IVA

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa l’empresari Víctor d’Aldama i el seu soci Claudio Rivas com a «ideòlegs» i màxims responsables de l’organització criminal que presumptament va defraudar més de 182,5 milions d’euros amb l’IVA el sector dels hidrocarburs.

Així consta en un atestat arreplegat en el sumari de la causa, al qual ha tingut accés a Europa Press, i on els agents deixen clar que, situats en la «cúspide de la direcció», eren «imprescindibles per al funcionament de l’organització a causa de la seua capacitat econòmica, les seues vinculacions empresarials, contactes i coneixements del sector dels hidrocarburs».

L’Institut Armat posa en valor el control que Aldama i Rivas exercien «en totes les àrees d’actuació de l’organització criminal: logística, fiscal, bancària i immobiliària». «Sense ells, l’organització no tindria capacitat operativa ni delictiva en no existir un altre membre amb els contactes necessaris per a substituir-los, per la qual cosa quedaria inoperativa», assenyala l’informe.

La Guàrdia Civil situa els dos empresaris com «els responsables últims del presumpte frau comès entre novembre del 2022 i febrer de 2024, quantificat per l’Agència Tributària en més de 182,5 milions d’euros». No obstant açò, els agents deixen clar que és import podria «veure’s incrementat».

Els agents, «prenent com a referència des de maig del 2022 fins a febrer de l’any 2024», revelen que l’organització hauria «transferit fons de procedència delictiva a Portugal, Xina i Colòmbia, per un import total de 73.902.852,60 euros».

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.