L’UCO situa Aldama i el seu soci com a ‘ideòlegs’ de la trama del frau de l’IVA

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa l’empresari Víctor d’Aldama i el seu soci Claudio Rivas com a «ideòlegs» i màxims responsables de l’organització criminal que presumptament va defraudar més de 182,5 milions d’euros amb l’IVA el sector dels hidrocarburs.

Així consta en un atestat arreplegat en el sumari de la causa, al qual ha tingut accés a Europa Press, i on els agents deixen clar que, situats en la «cúspide de la direcció», eren «imprescindibles per al funcionament de l’organització a causa de la seua capacitat econòmica, les seues vinculacions empresarials, contactes i coneixements del sector dels hidrocarburs».

L’Institut Armat posa en valor el control que Aldama i Rivas exercien «en totes les àrees d’actuació de l’organització criminal: logística, fiscal, bancària i immobiliària». «Sense ells, l’organització no tindria capacitat operativa ni delictiva en no existir un altre membre amb els contactes necessaris per a substituir-los, per la qual cosa quedaria inoperativa», assenyala l’informe.

La Guàrdia Civil situa els dos empresaris com «els responsables últims del presumpte frau comès entre novembre del 2022 i febrer de 2024, quantificat per l’Agència Tributària en més de 182,5 milions d’euros». No obstant açò, els agents deixen clar que és import podria «veure’s incrementat».

Els agents, «prenent com a referència des de maig del 2022 fins a febrer de l’any 2024», revelen que l’organització hauria «transferit fons de procedència delictiva a Portugal, Xina i Colòmbia, per un import total de 73.902.852,60 euros».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU