10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’UCO situa Aldama i el seu soci com a ‘ideòlegs’ de la trama del frau de l’IVA

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa l’empresari Víctor d’Aldama i el seu soci Claudio Rivas com a “ideòlegs” i màxims responsables de l’organització criminal que presumptament va defraudar més de 182,5 milions d’euros amb l’IVA el sector dels hidrocarburs.

Així consta en un atestat arreplegat en el sumari de la causa, al qual ha tingut accés a Europa Press, i on els agents deixen clar que, situats en la “cúspide de la direcció”, eren “imprescindibles per al funcionament de l’organització a causa de la seua capacitat econòmica, les seues vinculacions empresarials, contactes i coneixements del sector dels hidrocarburs”.

L’Institut Armat posa en valor el control que Aldama i Rivas exercien “en totes les àrees d’actuació de l’organització criminal: logística, fiscal, bancària i immobiliària”. “Sense ells, l’organització no tindria capacitat operativa ni delictiva en no existir un altre membre amb els contactes necessaris per a substituir-los, per la qual cosa quedaria inoperativa”, assenyala l’informe.

La Guàrdia Civil situa els dos empresaris com “els responsables últims del presumpte frau comès entre novembre del 2022 i febrer de 2024, quantificat per l’Agència Tributària en més de 182,5 milions d’euros”. No obstant açò, els agents deixen clar que és import podria “veure’s incrementat”.

Els agents, “prenent com a referència des de maig del 2022 fins a febrer de l’any 2024”, revelen que l’organització hauria “transferit fons de procedència delictiva a Portugal, Xina i Colòmbia, per un import total de 73.902.852,60 euros”.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.