L’UCO situa Aldama i el seu soci com a ‘ideòlegs’ de la trama del frau de l’IVA

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil situa l’empresari Víctor d’Aldama i el seu soci Claudio Rivas com a “ideòlegs” i màxims responsables de l’organització criminal que presumptament va defraudar més de 182,5 milions d’euros amb l’IVA el sector dels hidrocarburs.

Així consta en un atestat arreplegat en el sumari de la causa, al qual ha tingut accés a Europa Press, i on els agents deixen clar que, situats en la “cúspide de la direcció”, eren “imprescindibles per al funcionament de l’organització a causa de la seua capacitat econòmica, les seues vinculacions empresarials, contactes i coneixements del sector dels hidrocarburs”.

L’Institut Armat posa en valor el control que Aldama i Rivas exercien “en totes les àrees d’actuació de l’organització criminal: logística, fiscal, bancària i immobiliària”. “Sense ells, l’organització no tindria capacitat operativa ni delictiva en no existir un altre membre amb els contactes necessaris per a substituir-los, per la qual cosa quedaria inoperativa”, assenyala l’informe.

La Guàrdia Civil situa els dos empresaris com “els responsables últims del presumpte frau comès entre novembre del 2022 i febrer de 2024, quantificat per l’Agència Tributària en més de 182,5 milions d’euros”. No obstant açò, els agents deixen clar que és import podria “veure’s incrementat”.

Els agents, “prenent com a referència des de maig del 2022 fins a febrer de l’any 2024”, revelen que l’organització hauria “transferit fons de procedència delictiva a Portugal, Xina i Colòmbia, per un import total de 73.902.852,60 euros”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.