La mala sort de Letícia en la seua visita a València: «Està en xoc»

 

Des de fa alguns dies la reina Letícia està bolcada en la seua agenda en solitari, ja que el rei Felip es troba en quarantena preventiva després d’haver estat en contacte amb un positiu per coronavirus. A pesar de què en la seua PCR el monarca ha donat negatiu, des de la Casa Reial han preferit aïllar-ho.

 

En març va ser Letícia qui va haver de confinar-se en la seua habitació pel fet que va estar en contacte amb Irene Montero, que va donar positiu per coronavirus. Ara li ha tocat a ella continuar treballant mentres el seu marit es troba aïllat.

 

Letícia seguix l’agenda mentres Felip es manté en quarantena

En la seua visita d’este dilluns, la dona de Felip s’ha quedat en xoc després de vore un contratemps que podria haver acabat malament. En la seua agenda, la reina Letícia havia d’anar a València. Allí ha presidit la cerimònia dels Premis Rei Jaume I.

 

Durant la visita la reina ha evitat el bany de masses, ja que a causa de les restriccions, poques persones han pogut acudir a vore a Letícia. No obstant això han sigut alguns els que han volgut acostar-se malgrat les recomanacions d’evitar les aglomeracions.

 

Com és habitual en esta classe d’esdeveniments, la monarca ha posat a les portes de la Llotja al costat de les autoritats. El típic posat tradicional que Letícia es fa pràcticament diàriament en els llocs a on va.

 

L’accidentat posat de la reina Letícia

No obstant això, este dilluns ha viscut un posat molt accidentat en València. Mentres es feien les fotos, un dels fotografiats ha començat a perdre l’equilibri fins que finalment ha acabat caient a terra emportant-se un fort colp.

 

Immediatament la reina es va preocupar després de vore la caiguda d’este home, ja que podria haver-se fet molt de mal. No és habitual que estos accidents succeïsquen en els posats, per això el protocol de la reina s’ha trencat, ja que ha anat directament a preocupar-se per l’home.

 

Tot va ser culpa d’un escaló. Letícia advertia als que pujaven este escaló que anteriorment s’havia accidentat un home. Una curiosa anècdota que s’ha quedat precisament en això, una anècdota. La seua cara s’ha pogut comprovar després, ja que estes caigudes solen ser traïdores. Com tot ha quedat en un ensurt, l’acte ha seguit amb la normalitat prevista.

 

 

D’esta manera, la reina Letícia ha arrancat la seua agenda setmanal en solitari. La dona de Felip ha demostrat que abans del protocol és més important la integritat física de tots. Després de l’ensurt, la mare d’Elionor i Sofia ha presidit l’acte, la cerimònia dels Premis Rei Jaume I.

 

Letícia s’atrevix a parlar en valencià

Una altra de les coses que estan sent molt comentades és el discurs de Letícia en valencià, idioma amb el que pareix que es desenvolupa molt bé. En un primer lloc ha volgut recordar que el seu marit tenia moltes ganes d’assistir, però que per culpa del seu aïllament no ha pogut. Mitjans com ‘Lectures’, titulaven que la reina estava ‘en xoc’, visiblement afectada pel que havia succeït prèviament.

 

Durant la seua felicitació als premiats, la reina a part de parlar en castellà s’ha decidit a parlar en valencià. És habitual vore com els membres de la Casa Reial parlen diferents idiomes. Elionor ja va sorprendre a tots parlant en Girona en català, i a demés amb una pronunciació exemplar.

Cal recordar que l’any 2017 la reina va ser criticada per parlar valencià amb un clar accent català, fet pel que molts valencianoparlants van acusar-la d’invisibilitzar esta llengua. Ara, pareix que Letícia ha après la lliçó i ha practicat per a acabar amb un accent que poques queixes ha pogut alçar.

 

El que molts han destacat d’este discurs és que la reina no s’ha recolzat en cap paper, sinó que ho ha fet a través del seu telèfon mòbil, una cosa poc habitual en ella. L’acte ha finalitzat amb aplaudiments a la reina, que després del contratemps inicial ha vist com el lliurament de premis ha transcorregut segons el previst.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.