La mala sort de Letícia en la seua visita a València: «Està en xoc»

 

Des de fa alguns dies la reina Letícia està bolcada en la seua agenda en solitari, ja que el rei Felip es troba en quarantena preventiva després d’haver estat en contacte amb un positiu per coronavirus. A pesar de què en la seua PCR el monarca ha donat negatiu, des de la Casa Reial han preferit aïllar-ho.

 

En març va ser Letícia qui va haver de confinar-se en la seua habitació pel fet que va estar en contacte amb Irene Montero, que va donar positiu per coronavirus. Ara li ha tocat a ella continuar treballant mentres el seu marit es troba aïllat.

 

Letícia seguix l’agenda mentres Felip es manté en quarantena

En la seua visita d’este dilluns, la dona de Felip s’ha quedat en xoc després de vore un contratemps que podria haver acabat malament. En la seua agenda, la reina Letícia havia d’anar a València. Allí ha presidit la cerimònia dels Premis Rei Jaume I.

 

Durant la visita la reina ha evitat el bany de masses, ja que a causa de les restriccions, poques persones han pogut acudir a vore a Letícia. No obstant això han sigut alguns els que han volgut acostar-se malgrat les recomanacions d’evitar les aglomeracions.

 

Com és habitual en esta classe d’esdeveniments, la monarca ha posat a les portes de la Llotja al costat de les autoritats. El típic posat tradicional que Letícia es fa pràcticament diàriament en els llocs a on va.

 

L’accidentat posat de la reina Letícia

No obstant això, este dilluns ha viscut un posat molt accidentat en València. Mentres es feien les fotos, un dels fotografiats ha començat a perdre l’equilibri fins que finalment ha acabat caient a terra emportant-se un fort colp.

 

Immediatament la reina es va preocupar després de vore la caiguda d’este home, ja que podria haver-se fet molt de mal. No és habitual que estos accidents succeïsquen en els posats, per això el protocol de la reina s’ha trencat, ja que ha anat directament a preocupar-se per l’home.

 

Tot va ser culpa d’un escaló. Letícia advertia als que pujaven este escaló que anteriorment s’havia accidentat un home. Una curiosa anècdota que s’ha quedat precisament en això, una anècdota. La seua cara s’ha pogut comprovar després, ja que estes caigudes solen ser traïdores. Com tot ha quedat en un ensurt, l’acte ha seguit amb la normalitat prevista.

 

 

D’esta manera, la reina Letícia ha arrancat la seua agenda setmanal en solitari. La dona de Felip ha demostrat que abans del protocol és més important la integritat física de tots. Després de l’ensurt, la mare d’Elionor i Sofia ha presidit l’acte, la cerimònia dels Premis Rei Jaume I.

 

Letícia s’atrevix a parlar en valencià

Una altra de les coses que estan sent molt comentades és el discurs de Letícia en valencià, idioma amb el que pareix que es desenvolupa molt bé. En un primer lloc ha volgut recordar que el seu marit tenia moltes ganes d’assistir, però que per culpa del seu aïllament no ha pogut. Mitjans com ‘Lectures’, titulaven que la reina estava ‘en xoc’, visiblement afectada pel que havia succeït prèviament.

 

Durant la seua felicitació als premiats, la reina a part de parlar en castellà s’ha decidit a parlar en valencià. És habitual vore com els membres de la Casa Reial parlen diferents idiomes. Elionor ja va sorprendre a tots parlant en Girona en català, i a demés amb una pronunciació exemplar.

Cal recordar que l’any 2017 la reina va ser criticada per parlar valencià amb un clar accent català, fet pel que molts valencianoparlants van acusar-la d’invisibilitzar esta llengua. Ara, pareix que Letícia ha après la lliçó i ha practicat per a acabar amb un accent que poques queixes ha pogut alçar.

 

El que molts han destacat d’este discurs és que la reina no s’ha recolzat en cap paper, sinó que ho ha fet a través del seu telèfon mòbil, una cosa poc habitual en ella. L’acte ha finalitzat amb aplaudiments a la reina, que després del contratemps inicial ha vist com el lliurament de premis ha transcorregut segons el previst.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.