Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Al cor de València, diversos centenars de persones s’han congregat davant de la seu del PSPV-PSOE per expressar el rebuig als acords d’investidura del govern actual, que contemplen una llei d’amnistia per a líders independentistes catalans. Convocats per l’associació Revuelta, vinculada al partit polític Vox, els manifestants han acusat el president del govern en funcions, Pedro Sánchez, de ser un “delinqüent”, i han llançat consignes com a “socialistes, terroristes” i “Espanya no es ven, Espanya es defensa”.

La protesta, que ha transcorregut sense incidents i sota la vigilància de la Policia Nacional, ha comptat amb la presència de destacats dirigents de Vox, incloent-hi el diputat al Congrés, Carlos Flores, i el regidor a l’Ajuntament de València, José Gosálvegada. Estos esdeveniments es van replicar a altres ciutats d’Espanya, amb moments de tensió i fins i tot un arrest a Madrid, evidenciant un descontentament nacional.

En una escalada de la confrontació política, Santiago Abascal, líder de Vox, es va unir a les protestes a Madrid, denunciant els pactes de Pedro Sánchez com un “cop d’Estat” i acusant el president de “vendre la nació” i “trepitjar la Constitució”. Vox ha pres mesures legals, presentant querelles davant del Tribunal Suprem i promovent iniciatives als governs autonòmics en coalició amb el PP, com a part de la seua estratègia per oposar-se als pactes d’investidura.

Les protestes es produeixen en un context en què gairebé el 90% de la militància del PSOE va votar a favor de l’amnistia, cosa que reflecteix una divisió entre les bases del partit i un sector significatiu de la població que es mostra fermament en contra de les concessions als independentistes catalans. Este desacord subratlla les profundes diferències a la societat espanyola sobre com abordar el desafiament secessionista i la integritat territorial del país.

Els socialistes condemnen els atacs a les seus

D’altra banda, des del PSPV-PSOE han condemnat els atacs que estan patint les seus al llarg de tota la geografia nacional. “La coacció, les amenaces i els crits de ‘Viva Franco’ davant de les cases del poble no acovardiran un partit que en més de 140 anys d’història s’ha enfrontat a cops d’Estat, dictadures i al terrorisme. Fem una crida a la serenitat i al respecte, a la línia que ja ha manifestat el nostre secretari general, Ximo Puig” indiquen fonts socialistes.

De la mateixa manera, exigeixen al PP i “als seus aliats de la ultradreta neofeixista” que condemnen estos atacs: “Us demanem que condemneu els crits contra la Constitució, el Cap de l’Estat, el president del Govern i a favor del dictador Franco que es repeteixen en concentracions convocades per grups d’ultradreta, i compten amb la presència, fins i tot, d’expresidentes autonòmiques del Partit Popular”, assenyalen les mateixes fonts.

Mazón i Alberto Núñez Feijóo han entrat en una deriva populista i reaccionària. La política espanyola i valenciana necessita debats que contribuïsquen a millorar la vida dels ciutadans. Més decibels i crits no contribuiran a fer un país millor, encara que potser sí que aconseguisquen l’objectiu personal de Feijóo de resistir al carrer Gènova” conclouen.

El President del Govern d’Espanya ha denunciat els fets en les seves xarxes socials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.

La jutgessa de la DANA cridarà Carlos Mazón a declarar com a testimoni després de quedar descartada la seua imputació

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València cita com a testimoni al expresident Carlos Mazón, després que el TSJCV haja descartat indicis de delicte en la seua actuació.

La Comunitat Valenciana impulsa el seu sector aeroespacial amb un pla estratègic fins a 2030

La Comunitat Valenciana dissenya un pla estratègic 2026-2030 per a consolidar el seu sector aeroespacial, atraure inversió i reforçar la seua posició internacional en tecnologia espacial.

Ben Abdelkader fixa la Copa de la Reina com a gran objectiu del València Basket

Hind Ben Abdelkader subratlla que la Copa de la Reina és un objectiu clar per al València Basket, encara que insistix que l'equip només pensa a superar primer al Ensino Lugo en quarts.

El Síndic de Greuges denúncia una deriva institucional perillosa en Les Corts i alerta d’una regressió democràtica

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts, que qualifica de deriva institucional perillosa i regressió democràtica, i vincula amb el bloqueig a les institucions estatutàries, la pressió política sobre els seus pressupostos i la falta de coordinació després de la dana de 2024.

El sector aeroespacial valencià dissenya la seua expansió internacional fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, que ha crescut un 48% en nombre d'empreses i factura 735 milions anuals, prepara un pla estratègic fins a 2030 per a guanyar presència internacional.

La jutgessa de la DANA cita com a testimoni al expresident Carlos Mazón després de quedar descartada la seua imputació

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València ha acordat citar com a testimoni al expresident Carlos Mazón i demanar-li els missatges i crides del 29 d'octubre de 2024, una vegada siga ferma l'acte del TSJCV que va rebutjar investigar-lo.

El Síndic de Greuges denuncia una greu deterioració en la seua relació amb Les Corts

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, denúncia una greu deterioració en la relació amb Les Corts i alerta d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita el control democràtic.