Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Al cor de València, diversos centenars de persones s’han congregat davant de la seu del PSPV-PSOE per expressar el rebuig als acords d’investidura del govern actual, que contemplen una llei d’amnistia per a líders independentistes catalans. Convocats per l’associació Revuelta, vinculada al partit polític Vox, els manifestants han acusat el president del govern en funcions, Pedro Sánchez, de ser un “delinqüent”, i han llançat consignes com a “socialistes, terroristes” i “Espanya no es ven, Espanya es defensa”.

La protesta, que ha transcorregut sense incidents i sota la vigilància de la Policia Nacional, ha comptat amb la presència de destacats dirigents de Vox, incloent-hi el diputat al Congrés, Carlos Flores, i el regidor a l’Ajuntament de València, José Gosálvegada. Estos esdeveniments es van replicar a altres ciutats d’Espanya, amb moments de tensió i fins i tot un arrest a Madrid, evidenciant un descontentament nacional.

En una escalada de la confrontació política, Santiago Abascal, líder de Vox, es va unir a les protestes a Madrid, denunciant els pactes de Pedro Sánchez com un “cop d’Estat” i acusant el president de “vendre la nació” i “trepitjar la Constitució”. Vox ha pres mesures legals, presentant querelles davant del Tribunal Suprem i promovent iniciatives als governs autonòmics en coalició amb el PP, com a part de la seua estratègia per oposar-se als pactes d’investidura.

Les protestes es produeixen en un context en què gairebé el 90% de la militància del PSOE va votar a favor de l’amnistia, cosa que reflecteix una divisió entre les bases del partit i un sector significatiu de la població que es mostra fermament en contra de les concessions als independentistes catalans. Este desacord subratlla les profundes diferències a la societat espanyola sobre com abordar el desafiament secessionista i la integritat territorial del país.

Els socialistes condemnen els atacs a les seus

D’altra banda, des del PSPV-PSOE han condemnat els atacs que estan patint les seus al llarg de tota la geografia nacional. “La coacció, les amenaces i els crits de ‘Viva Franco’ davant de les cases del poble no acovardiran un partit que en més de 140 anys d’història s’ha enfrontat a cops d’Estat, dictadures i al terrorisme. Fem una crida a la serenitat i al respecte, a la línia que ja ha manifestat el nostre secretari general, Ximo Puig” indiquen fonts socialistes.

De la mateixa manera, exigeixen al PP i “als seus aliats de la ultradreta neofeixista” que condemnen estos atacs: “Us demanem que condemneu els crits contra la Constitució, el Cap de l’Estat, el president del Govern i a favor del dictador Franco que es repeteixen en concentracions convocades per grups d’ultradreta, i compten amb la presència, fins i tot, d’expresidentes autonòmiques del Partit Popular”, assenyalen les mateixes fonts.

«Mazón i Alberto Núñez Feijóo han entrat en una deriva populista i reaccionària. La política espanyola i valenciana necessita debats que contribuïsquen a millorar la vida dels ciutadans. Més decibels i crits no contribuiran a fer un país millor, encara que potser sí que aconseguisquen l’objectiu personal de Feijóo de resistir al carrer Gènova” conclouen.

El President del Govern d’Espanya ha denunciat els fets en les seves xarxes socials.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.