Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Al cor de València, diversos centenars de persones s’han congregat davant de la seu del PSPV-PSOE per expressar el rebuig als acords d’investidura del govern actual, que contemplen una llei d’amnistia per a líders independentistes catalans. Convocats per l’associació Revuelta, vinculada al partit polític Vox, els manifestants han acusat el president del govern en funcions, Pedro Sánchez, de ser un “delinqüent”, i han llançat consignes com a “socialistes, terroristes” i “Espanya no es ven, Espanya es defensa”.

La protesta, que ha transcorregut sense incidents i sota la vigilància de la Policia Nacional, ha comptat amb la presència de destacats dirigents de Vox, incloent-hi el diputat al Congrés, Carlos Flores, i el regidor a l’Ajuntament de València, José Gosálvegada. Estos esdeveniments es van replicar a altres ciutats d’Espanya, amb moments de tensió i fins i tot un arrest a Madrid, evidenciant un descontentament nacional.

En una escalada de la confrontació política, Santiago Abascal, líder de Vox, es va unir a les protestes a Madrid, denunciant els pactes de Pedro Sánchez com un “cop d’Estat” i acusant el president de “vendre la nació” i “trepitjar la Constitució”. Vox ha pres mesures legals, presentant querelles davant del Tribunal Suprem i promovent iniciatives als governs autonòmics en coalició amb el PP, com a part de la seua estratègia per oposar-se als pactes d’investidura.

Les protestes es produeixen en un context en què gairebé el 90% de la militància del PSOE va votar a favor de l’amnistia, cosa que reflecteix una divisió entre les bases del partit i un sector significatiu de la població que es mostra fermament en contra de les concessions als independentistes catalans. Este desacord subratlla les profundes diferències a la societat espanyola sobre com abordar el desafiament secessionista i la integritat territorial del país.

Els socialistes condemnen els atacs a les seus

D’altra banda, des del PSPV-PSOE han condemnat els atacs que estan patint les seus al llarg de tota la geografia nacional. “La coacció, les amenaces i els crits de ‘Viva Franco’ davant de les cases del poble no acovardiran un partit que en més de 140 anys d’història s’ha enfrontat a cops d’Estat, dictadures i al terrorisme. Fem una crida a la serenitat i al respecte, a la línia que ja ha manifestat el nostre secretari general, Ximo Puig” indiquen fonts socialistes.

De la mateixa manera, exigeixen al PP i “als seus aliats de la ultradreta neofeixista” que condemnen estos atacs: “Us demanem que condemneu els crits contra la Constitució, el Cap de l’Estat, el president del Govern i a favor del dictador Franco que es repeteixen en concentracions convocades per grups d’ultradreta, i compten amb la presència, fins i tot, d’expresidentes autonòmiques del Partit Popular”, assenyalen les mateixes fonts.

Mazón i Alberto Núñez Feijóo han entrat en una deriva populista i reaccionària. La política espanyola i valenciana necessita debats que contribuïsquen a millorar la vida dels ciutadans. Més decibels i crits no contribuiran a fer un país millor, encara que potser sí que aconseguisquen l’objectiu personal de Feijóo de resistir al carrer Gènova” conclouen.

El President del Govern d’Espanya ha denunciat els fets en les seves xarxes socials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.