Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Al cor de València, diversos centenars de persones s’han congregat davant de la seu del PSPV-PSOE per expressar el rebuig als acords d’investidura del govern actual, que contemplen una llei d’amnistia per a líders independentistes catalans. Convocats per l’associació Revuelta, vinculada al partit polític Vox, els manifestants han acusat el president del govern en funcions, Pedro Sánchez, de ser un “delinqüent”, i han llançat consignes com a “socialistes, terroristes” i “Espanya no es ven, Espanya es defensa”.

La protesta, que ha transcorregut sense incidents i sota la vigilància de la Policia Nacional, ha comptat amb la presència de destacats dirigents de Vox, incloent-hi el diputat al Congrés, Carlos Flores, i el regidor a l’Ajuntament de València, José Gosálvegada. Estos esdeveniments es van replicar a altres ciutats d’Espanya, amb moments de tensió i fins i tot un arrest a Madrid, evidenciant un descontentament nacional.

En una escalada de la confrontació política, Santiago Abascal, líder de Vox, es va unir a les protestes a Madrid, denunciant els pactes de Pedro Sánchez com un “cop d’Estat” i acusant el president de “vendre la nació” i “trepitjar la Constitució”. Vox ha pres mesures legals, presentant querelles davant del Tribunal Suprem i promovent iniciatives als governs autonòmics en coalició amb el PP, com a part de la seua estratègia per oposar-se als pactes d’investidura.

Les protestes es produeixen en un context en què gairebé el 90% de la militància del PSOE va votar a favor de l’amnistia, cosa que reflecteix una divisió entre les bases del partit i un sector significatiu de la població que es mostra fermament en contra de les concessions als independentistes catalans. Este desacord subratlla les profundes diferències a la societat espanyola sobre com abordar el desafiament secessionista i la integritat territorial del país.

Els socialistes condemnen els atacs a les seus

D’altra banda, des del PSPV-PSOE han condemnat els atacs que estan patint les seus al llarg de tota la geografia nacional. “La coacció, les amenaces i els crits de ‘Viva Franco’ davant de les cases del poble no acovardiran un partit que en més de 140 anys d’història s’ha enfrontat a cops d’Estat, dictadures i al terrorisme. Fem una crida a la serenitat i al respecte, a la línia que ja ha manifestat el nostre secretari general, Ximo Puig” indiquen fonts socialistes.

De la mateixa manera, exigeixen al PP i “als seus aliats de la ultradreta neofeixista” que condemnen estos atacs: “Us demanem que condemneu els crits contra la Constitució, el Cap de l’Estat, el president del Govern i a favor del dictador Franco que es repeteixen en concentracions convocades per grups d’ultradreta, i compten amb la presència, fins i tot, d’expresidentes autonòmiques del Partit Popular”, assenyalen les mateixes fonts.

Mazón i Alberto Núñez Feijóo han entrat en una deriva populista i reaccionària. La política espanyola i valenciana necessita debats que contribuïsquen a millorar la vida dels ciutadans. Més decibels i crits no contribuiran a fer un país millor, encara que potser sí que aconseguisquen l’objectiu personal de Feijóo de resistir al carrer Gènova” conclouen.

El President del Govern d’Espanya ha denunciat els fets en les seves xarxes socials.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.