Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Al cor de València, diversos centenars de persones s’han congregat davant de la seu del PSPV-PSOE per expressar el rebuig als acords d’investidura del govern actual, que contemplen una llei d’amnistia per a líders independentistes catalans. Convocats per l’associació Revuelta, vinculada al partit polític Vox, els manifestants han acusat el president del govern en funcions, Pedro Sánchez, de ser un “delinqüent”, i han llançat consignes com a “socialistes, terroristes” i “Espanya no es ven, Espanya es defensa”.

La protesta, que ha transcorregut sense incidents i sota la vigilància de la Policia Nacional, ha comptat amb la presència de destacats dirigents de Vox, incloent-hi el diputat al Congrés, Carlos Flores, i el regidor a l’Ajuntament de València, José Gosálvegada. Estos esdeveniments es van replicar a altres ciutats d’Espanya, amb moments de tensió i fins i tot un arrest a Madrid, evidenciant un descontentament nacional.

En una escalada de la confrontació política, Santiago Abascal, líder de Vox, es va unir a les protestes a Madrid, denunciant els pactes de Pedro Sánchez com un “cop d’Estat” i acusant el president de “vendre la nació” i “trepitjar la Constitució”. Vox ha pres mesures legals, presentant querelles davant del Tribunal Suprem i promovent iniciatives als governs autonòmics en coalició amb el PP, com a part de la seua estratègia per oposar-se als pactes d’investidura.

Les protestes es produeixen en un context en què gairebé el 90% de la militància del PSOE va votar a favor de l’amnistia, cosa que reflecteix una divisió entre les bases del partit i un sector significatiu de la població que es mostra fermament en contra de les concessions als independentistes catalans. Este desacord subratlla les profundes diferències a la societat espanyola sobre com abordar el desafiament secessionista i la integritat territorial del país.

Els socialistes condemnen els atacs a les seus

D’altra banda, des del PSPV-PSOE han condemnat els atacs que estan patint les seus al llarg de tota la geografia nacional. “La coacció, les amenaces i els crits de ‘Viva Franco’ davant de les cases del poble no acovardiran un partit que en més de 140 anys d’història s’ha enfrontat a cops d’Estat, dictadures i al terrorisme. Fem una crida a la serenitat i al respecte, a la línia que ja ha manifestat el nostre secretari general, Ximo Puig” indiquen fonts socialistes.

De la mateixa manera, exigeixen al PP i “als seus aliats de la ultradreta neofeixista” que condemnen estos atacs: “Us demanem que condemneu els crits contra la Constitució, el Cap de l’Estat, el president del Govern i a favor del dictador Franco que es repeteixen en concentracions convocades per grups d’ultradreta, i compten amb la presència, fins i tot, d’expresidentes autonòmiques del Partit Popular”, assenyalen les mateixes fonts.

«Mazón i Alberto Núñez Feijóo han entrat en una deriva populista i reaccionària. La política espanyola i valenciana necessita debats que contribuïsquen a millorar la vida dels ciutadans. Més decibels i crits no contribuiran a fer un país millor, encara que potser sí que aconseguisquen l’objectiu personal de Feijóo de resistir al carrer Gènova” conclouen.

El President del Govern d’Espanya ha denunciat els fets en les seves xarxes socials.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.