15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El moment en el qual el Marroc obri portes i deixa passar a immigrants a Ceuta

Ceuta està vivint una de les majors crisis migratòries d’Espanya. Fins al moment s’ha notificat l’arribada de més de 6.000 immigrants, milers d’ells menors d’edat. En el vídeo es pot veure com les forces de seguretat que controlen la tanca del Marroc obrin el reixat i permeten el pas de desenes de persones a territori espanyol.
A l’altre costat, els membres de les forces de seguretat d’Espanya intenten que eixa entrada no es produïsca. La tensió augmenta i els marroquins llancen pedres a les forces armades.

 

El ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska assegura que Espanya ja ha posat els mitjans necessaris per a assegurar les fronteres i evitar l’arribada d’immigrants a Ceuta. També afirma que 1.500 dels 6.000 immigrants que han arribat, ja han sigut retornats al Marroc.

L’Exèrcit a la platja del Tarajal

 

L’Exèrcit de Terra s’ha desplegat a la platja del Tarajal de Ceuta amb l’objectiu de controlar l’entrada d’immigrants a Espanya. S’ha acordat reforçar també els espigons i la frontera.

També s’ha creat un comité de coordinació integrat per les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Policia Local i efectius de la Comandància General de Ceuta per a controlar tots els punts “sensibles” de la ciutat i mantindre l’ordre als carrers de Ceuta.

La Delegació del Govern demana “tranquil·litat” i afirma que s’estan duent a terme les “accions necessàries” per a “tornar com més prompte millor a la normalitat”.

Últimes notícies

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.

Pérez Llorca defén que l’estatut d’expresidents valencià és molt similar al d’altres regions

Pérez Llorca ha defés que l'estatut per als expresidents valencians és 'molt similar' al d'altres regions i ha acusat a Compromís de buscar titulars. També ha enlletgit que es condicione la reunió del 27 de gener al fet que reclame l'acta de Carlos Mazón.

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.