Martínez visita els jutjats de Sedaví, Alfafar, Albal, Catarroja i la Ciutat de la Justícia de València

Els de Catarroja s’han reforçat temporalment amb un gestor, dos tramitadores i un auxili

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, junt amb la directora general de Justícia i Autogovern, Mª José Adalid, ha visitat els jutjats d’alguns dels municipis afectats per la riuada, pertanyents al partit judicial de Catarroja, que dona servei a una població superior a més 100.000 habitants.

La titular de Justícia ha pogut conèixer de primera mà les obres d’emergència per a recuperar la seu judicial de Catarroja, les instal·lacions de la qual van quedar parcialment devastades, així com la situació i les necessitats dels Jutjats de Pau d’Alfafar, Albal i Sedaví, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Martínez ha destacat que l’activitat judicial ordinària d’este partit judicial s’ha pogut restablir gràcies al trasllat provisional dels cinc jutjats de primera instància i instrucció a la Ciutat de la Justícia de València, amb les “adequacions espacials pertinents i dotant-les al seu torn de recursos materials”.

“A més, s’ha dotat al Jutjat de Catarroja amb un reforç especial amb la fi donar una resposta a les necessitats d’atenció extra per la suspensió d’activitat durant quasi un mes, i per atendre a alguns dels municipis amb més víctimes. En concret, s’ha reforçat temporalment amb un gestor, dos tramitadores i un auxili”, ha detallat la consellera.

La titular de Justícia i Administració Pública ha explicat que “quatre dels cinc Jutjats de Pau d’este partit judicial també estan oberts, a Benetússer, Massanassa, Alfafar i Sedaví, mentre que el d’Albal està sent atès des de l’Ajuntament, ja que s’estan realitzant els treballs de recuperació de les instal·lacions”.

La consellera ha visitat també la Ciutat de la Justícia de València, l’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses de València i l’Oficina d’Atenció a les Víctimes del Delicte (OAVD). Allí ha volgut mostrar l’agraïment del Consell a la labor “fonamental” realitzada pels funcionaris de cadascun d’estos departaments en tot el relacionat amb la dana.

En este sentit, ha destacat el treball dels tècnics de l’Institut de Medicina Lega (IML) en un moment “tan delicat per a la realització de les autòpsies i la identificació de les víctimes”, així com el d’un equip de 47 treballadors, entre lletrats, treballadors socials i psicòlegs de les OAVD, més cinc persones de suport logístic de la Conselleria de Justícia, que van assistir als familiars de persones mortes o desaparegudes per la dana durant la interposició de denúncies davant de la Guàrdia Civil.

REPARACIÓ DE CATARROJA

Nuria Martínez ha detallat que “s’està avançant en els treballs de reparació de la seu judicial de Catarroja, que ha patit importants danys”. Les obres d’emergència porten un mes en marxa i preveuen la reparació “integral” del soterrani i de les àrees de la planta baixa afectades pel temporal. En estos moments s’estan desmuntat els revestiments i sòls afectats per les aigües. la inversió prevista és de 2.183.000 euros.

La consellera també ha informat que s’han inspeccionat els arxius judicials de Catarroja en resultar “completament negats” i, després de les oportunes reunions de la junta d’expurgue judicial, també s’ha acordat ja l’expurgue de la documentació judicial.

En la seua visita a la Ciutat de la Justícia, la consellera Martínez ha pogut conèixer a l’equip del Jutjat de Catarroja que està treballant des d’este complex judicial i els ha agraït el seu esforç i el gran treball que estan realitzant perquè el seu partit judicial puga recuperar la normalitat.

JUTJATS DE PAU

Així mateix, Nuria Martínez ha visitat el Jutjat de Pau d’Alfafar, que ja ha està obert i ha pogut incorporar al personal funcionari, després de les tasques de neteja realitzades per l’ajuntament. Els llibres i equips no han registrat danys, excepte una màquina impressora multifunció.

La seu del Jutjat de Pau d’Albal, que compta amb una Unitat de Suport Directe formada per un gestor i un auxili judicial, ha quedat devastada, i el mobiliari, els ordinadors i llibres digitalitzats inservibles. Els llibres no digitalitzats que estaven en el més alt no estan danyats, però sí humits, i s’han portat a l’Ajuntament. En estos moments, este Jutjat de Paz està sent atès des de l’Ajuntament per part del Secretari.

També s’ha desplaçat al Jutjat de Pau de Sedaví, la seu de la qual es va veure afectada. L’Ajuntament ha netejat el baix de l’edifici multiús on se situen, ha quedat restablida connexió a internet, i ja es troba en servici.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.