13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Más Madrid dona ‘ànec per llebre’ en mostrar la foto falsa per a ‘embrutar la mascletà’ a la capital

Gir en els esdeveniments. L’ànec mort per la mascletà celebrada en la capital estava mort, sí, però va morir abans de l’esdeveniment pirotècnic. Un madrileny que passejava per Madrid Riu amb la seua filla va gravar el moment. “On està l’ànec?”, li pregunta a la xiqueta, que ho assenyala amb el dit. “Què està fent l’ànec?”, qüestiona a continuació. “Dormint”, contesta ella.

El delegat de Medi Ambient de l’Ajuntament de Madrid, Borja Carabante, havia dit que “cal prendre’s una mica de broma” la fotografia difosa en xarxes per dirigents de Más Madrid d’un ànec presumptament mort per la mascletà del diumenge a Madrid Riu: “Entenc que ara Más Madrid procedirà a fer l’autòpsia i ens donarà compte de quines són les causes“. No ha fet falta. El vídeo sembla suficient prova.

Almeida emplaça a Más Madrid a demanar disculpes

L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, ha exigit aquest dimarts als regidors de Más Madrid que “demanen perdó” per haver difós en xarxes la fotografia d’un ànec presumptament mort per la mascletà del diumenge a Madrid Riu, després que s’haja viralitzat el vídeo que “demostra” que l’animal va morir abans de l’espectacle.

Més lluny va ser la portaveu en l’Assemblea, Manuela Bergerot, que va arribar a escriure: “Aquest és el resultat de la mascletà d’Almeida: una burxada estrepitosa que ha costat 48.000 euros i que ha matat animals en un espai renaturalitzat”. També adjuntava Bergerot la imatge de l’ànec mort.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.