Más Madrid dona ‘ànec per llebre’ en mostrar la foto falsa per a ‘embrutar la mascletà’ a la capital

Gir en els esdeveniments. L’ànec mort per la mascletà celebrada en la capital estava mort, sí, però va morir abans de l’esdeveniment pirotècnic. Un madrileny que passejava per Madrid Riu amb la seua filla va gravar el moment. «On està l’ànec?», li pregunta a la xiqueta, que ho assenyala amb el dit. «Què està fent l’ànec?», qüestiona a continuació. «Dormint», contesta ella.

El delegat de Medi Ambient de l’Ajuntament de Madrid, Borja Carabante, havia dit que «cal prendre’s una mica de broma» la fotografia difosa en xarxes per dirigents de Más Madrid d’un ànec presumptament mort per la mascletà del diumenge a Madrid Riu: «Entenc que ara Más Madrid procedirà a fer l’autòpsia i ens donarà compte de quines són les causes«. No ha fet falta. El vídeo sembla suficient prova.

Almeida emplaça a Más Madrid a demanar disculpes

L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, ha exigit aquest dimarts als regidors de Más Madrid que «demanen perdó» per haver difós en xarxes la fotografia d’un ànec presumptament mort per la mascletà del diumenge a Madrid Riu, després que s’haja viralitzat el vídeo que «demostra» que l’animal va morir abans de l’espectacle.

Més lluny va ser la portaveu en l’Assemblea, Manuela Bergerot, que va arribar a escriure: «Aquest és el resultat de la mascletà d’Almeida: una burxada estrepitosa que ha costat 48.000 euros i que ha matat animals en un espai renaturalitzat». També adjuntava Bergerot la imatge de l’ànec mort.

Últimes notícies

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.