Les existències de les mascaretes KN95 es podran vendre fins a final d’any

 

Les existències de les mascaretes KN95, equivalents al FPP2 europeu, que es troben ja en els establiments podran comercialitzarse fins al pròxim 31 de desembre, i també podran aquelles que encara no han arribat al país però les comandes del que es van fer durant el període permés.

 

D’eixa manera ho establix una resolució de la Secretaria General d’Indústria i de la xicoteta i mitjana empresa, referent als equips de protecció individual en el context de la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, que publica este dijous el Butlletí Oficial del Estado (BOE).

 

En el text, Indústria recorda que davant de l’escassetat d’equips de protecció (EPI) per la pandèmia del coronavirus va permetre la seua comercialització temporal i excepcional, en una ordre del 23 d’abril, mentres s’esperava que l’oferta s’ajustara a la demanda en un curt període de temps, devent els fabricants adaptar els seus processos de producció i la seua oferta d’EPI amb marcatge CE a la demanda del mercat.

 

S’ha ampliat el termini fins a final d’any

En eixe moment, es va establir el 30 de setembre com a data límit per a la comercialització de diferents productes de protecció individual, entre altres les màscares KN95. Indústria ha constatat que el proveïment dels productes de protecció individual ha millorat, però explica que queda pendent determinar què fer amb les últimes unitats de productes en ‘estoc’.

 

Per això, amb la finalitat de permetre que els productes emparats per la resolució del 23 d’abril, que ja estan en Espanya i en estoc, Indústria permet que es comercialitzen fins al 31 de desembre. Ocorre el mateix amb aquelles compres públiques de productes recollits en la resolució d’abril que encara no han sigut recepcionats però la compra del que s’ha fet abans de l’1 d’octubre i en el període autoritzat per Indústria.

Últimes notícies

El PP insta Bernabé a centrar-se en els problemes dels valencians més enllà de tornar a classe

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha instat la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a prioritzar la gestió de col·lapses en la Seguretat Social i el carnet de conduir, més enllà de reprendre els seus estudis universitaris.

Pastor dona per tancada la gestió de la DANA de 2024 i acusa l’esquerra de fer-ne espectacle

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, defensa que la gestió de la DANA de 2024 a la Comunitat Valenciana ja està aclarida i critica l’esquerra per forçar una nova compareixença de Carlos Mazón al Congrés, que atribuíx a un suposat afany de muntar un espectacle polític.

Un excap de la CHJ alerta de falta de personal per vigilar els rius en la DANA

L’excap del servici de Policia d’Aigües de la CHJ ha declarat al jutjat de Catarroja que la vigilància dels rius és molt deficient per falta de personal i que el dia de la DANA només es van fer gestions ordinàries.

Consum eleva un 10 % les seues donacions d’aliments fins a 5.920 tones

La cooperativa Consum ha augmentat un 10 % les donacions d’aliments amb el Programa Profit entre febrer i agost de 2026, fins a 5.920 tones, i ha arribat a més de 59.200 persones vulnerables.

L’Elx arriba al paró en descens però reforçat i amb el Martínez Valero en obres

L’Elx ha arribat al primer paró de LaLiga en zona de descens però amb moral renovada després de guanyar a l’Espanyol i amb el Martínez Valero en plena ressembra de la gespa aprofitant les tres setmanes sense partit com a local.

Pikachu astronauta arribarà al Museu de les Ciències amb un joc especial de Pokémon GO i l’ESA

Els visitants del Museu de les Ciències de València podran gaudir d’una experiència especial de Pokémon GO amb Pikachu astronauta, en una iniciativa impulsada per l’Agència Espacial Europea.

El Levante de Luís Castro iguala la seua pitjor ratxa sense guanyar

El Levante ha encadenat tres partits seguits sense véncer per segona vegada amb Luís Castro a la banqueta, igualant quasi la seua pitjor ratxa des de 2025.

Les víctimes de la DANA a València exigixen presó per a Mazón davant del Congrés

Tres associacions de víctimes i afectats per la DANA que va assolar València han exigit davant del Congrés presó per a l’expresident Carlos Mazón, a qui acusen de negligència en la gestió de l’emergència.