Les mascotes podran pujar al bus amb el seu carnet d’EMT València

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

Els animals de companyia podran viatjar en els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València amb el nou títol ‘EMT Mascota’ i un carnet amb la seua foto. No podran pesar més de 15 quilos, hauran de portar un xip identificatiu i anar en transportí.

 

Es tracta d’una novetat que té previst aprovar la junta de govern local este divendres, 22 de novembre, amb la nova normativa que regula l’obtenció de l’innovador títol ‘EMT Mascota’.

 

A partir del pròxim dilluns 25, el bo permetrà que els animals de companyia viatgen amb autobús sempre que complisquen els tres requisits. La mesura màxima del transportí és de ’45x35x25′, detalla el consistori en un comunicat.

 

5 euros per viatjar durant 2 anys

Si la iniciativa és ratificada, els propietaris podran sol·licitar el nou títol en l’oficina d’atenció a la ciutadania de l’EMT. Per a fer-se amb un, hauran de presentar el document d’identitat, la cartilla de vacunació de l’animal actualitzada i una fotografia tamany carnet de la mascota.

 

Es tracta d’una targeta personalitzada i recarregable de caràcter bianual amb un cost únic de cinc euros, amb la que es podran utilitzar totes les línies d’autobusos públics, sense límit de viatges, que gestiona l’entitat en València.

 

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

No podran ocupar un seient

Segons la normativa, els amos hauran de portar el transportí en la seua falda o en els peus en el cas de què haja d’anar en terra, però mai podrà ocupar un seient. Hauran de buscar una ubicació en el bus que no genere molèsties als altres passatgers, ja que si es crea alguna situació d’incomoditat sempre prevaldrà l’humà.

 

  

No tindran permés l’accés els animals exòtics, verinosos o considerats potencialment perillosos, ja que podrien posar en risc als viatgers. També queden exclosos del títol ‘EMT Mascota’ els gossos guia i animals terapèutics, ja que ja tenen la seua pròpia normativa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.