Les mascotes podran pujar al bus amb el seu carnet d’EMT València

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

Els animals de companyia podran viatjar en els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València amb el nou títol ‘EMT Mascota’ i un carnet amb la seua foto. No podran pesar més de 15 quilos, hauran de portar un xip identificatiu i anar en transportí.

 

Es tracta d’una novetat que té previst aprovar la junta de govern local este divendres, 22 de novembre, amb la nova normativa que regula l’obtenció de l’innovador títol ‘EMT Mascota’.

 

A partir del pròxim dilluns 25, el bo permetrà que els animals de companyia viatgen amb autobús sempre que complisquen els tres requisits. La mesura màxima del transportí és de ’45x35x25′, detalla el consistori en un comunicat.

 

5 euros per viatjar durant 2 anys

Si la iniciativa és ratificada, els propietaris podran sol·licitar el nou títol en l’oficina d’atenció a la ciutadania de l’EMT. Per a fer-se amb un, hauran de presentar el document d’identitat, la cartilla de vacunació de l’animal actualitzada i una fotografia tamany carnet de la mascota.

 

Es tracta d’una targeta personalitzada i recarregable de caràcter bianual amb un cost únic de cinc euros, amb la que es podran utilitzar totes les línies d’autobusos públics, sense límit de viatges, que gestiona l’entitat en València.

 

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

No podran ocupar un seient

Segons la normativa, els amos hauran de portar el transportí en la seua falda o en els peus en el cas de què haja d’anar en terra, però mai podrà ocupar un seient. Hauran de buscar una ubicació en el bus que no genere molèsties als altres passatgers, ja que si es crea alguna situació d’incomoditat sempre prevaldrà l’humà.

 

  

No tindran permés l’accés els animals exòtics, verinosos o considerats potencialment perillosos, ja que podrien posar en risc als viatgers. També queden exclosos del títol ‘EMT Mascota’ els gossos guia i animals terapèutics, ja que ja tenen la seua pròpia normativa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.