Les mascotes podran pujar al bus amb el seu carnet d’EMT València

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

Els animals de companyia podran viatjar en els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València amb el nou títol ‘EMT Mascota’ i un carnet amb la seua foto. No podran pesar més de 15 quilos, hauran de portar un xip identificatiu i anar en transportí.

 

Es tracta d’una novetat que té previst aprovar la junta de govern local este divendres, 22 de novembre, amb la nova normativa que regula l’obtenció de l’innovador títol ‘EMT Mascota’.

 

A partir del pròxim dilluns 25, el bo permetrà que els animals de companyia viatgen amb autobús sempre que complisquen els tres requisits. La mesura màxima del transportí és de ’45x35x25′, detalla el consistori en un comunicat.

 

5 euros per viatjar durant 2 anys

Si la iniciativa és ratificada, els propietaris podran sol·licitar el nou títol en l’oficina d’atenció a la ciutadania de l’EMT. Per a fer-se amb un, hauran de presentar el document d’identitat, la cartilla de vacunació de l’animal actualitzada i una fotografia tamany carnet de la mascota.

 

Es tracta d’una targeta personalitzada i recarregable de caràcter bianual amb un cost únic de cinc euros, amb la que es podran utilitzar totes les línies d’autobusos públics, sense límit de viatges, que gestiona l’entitat en València.

 

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

No podran ocupar un seient

Segons la normativa, els amos hauran de portar el transportí en la seua falda o en els peus en el cas de què haja d’anar en terra, però mai podrà ocupar un seient. Hauran de buscar una ubicació en el bus que no genere molèsties als altres passatgers, ja que si es crea alguna situació d’incomoditat sempre prevaldrà l’humà.

 

  

No tindran permés l’accés els animals exòtics, verinosos o considerats potencialment perillosos, ja que podrien posar en risc als viatgers. També queden exclosos del títol ‘EMT Mascota’ els gossos guia i animals terapèutics, ja que ja tenen la seua pròpia normativa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.