12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Les mascotes podran pujar al bus amb el seu carnet d’EMT València

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

Els animals de companyia podran viatjar en els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València amb el nou títol ‘EMT Mascota’ i un carnet amb la seua foto. No podran pesar més de 15 quilos, hauran de portar un xip identificatiu i anar en transportí.

 

Es tracta d’una novetat que té previst aprovar la junta de govern local este divendres, 22 de novembre, amb la nova normativa que regula l’obtenció de l’innovador títol ‘EMT Mascota’.

 

A partir del pròxim dilluns 25, el bo permetrà que els animals de companyia viatgen amb autobús sempre que complisquen els tres requisits. La mesura màxima del transportí és de ’45x35x25′, detalla el consistori en un comunicat.

 

5 euros per viatjar durant 2 anys

Si la iniciativa és ratificada, els propietaris podran sol·licitar el nou títol en l’oficina d’atenció a la ciutadania de l’EMT. Per a fer-se amb un, hauran de presentar el document d’identitat, la cartilla de vacunació de l’animal actualitzada i una fotografia tamany carnet de la mascota.

 

Es tracta d’una targeta personalitzada i recarregable de caràcter bianual amb un cost únic de cinc euros, amb la que es podran utilitzar totes les línies d’autobusos públics, sense límit de viatges, que gestiona l’entitat en València.

 

EMT VALÈNCIA MASCOTES

Carnet ‘EMT Mascota’ | Ajuntament de València
 

No podran ocupar un seient

Segons la normativa, els amos hauran de portar el transportí en la seua falda o en els peus en el cas de què haja d’anar en terra, però mai podrà ocupar un seient. Hauran de buscar una ubicació en el bus que no genere molèsties als altres passatgers, ja que si es crea alguna situació d’incomoditat sempre prevaldrà l’humà.

 

  

No tindran permés l’accés els animals exòtics, verinosos o considerats potencialment perillosos, ja que podrien posar en risc als viatgers. També queden exclosos del títol ‘EMT Mascota’ els gossos guia i animals terapèutics, ja que ja tenen la seua pròpia normativa.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.