Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, ha manifestat aquest divendres que l’esmena aprovada pel Partit Popular i Vox a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per al 2025 que permet la restauració d’elements de memòria democràtica a la seva ubicació original “aplana el camí” perquè el PP “s’avinga a reposar la creu al parc Ribalta“.

Massó, que ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa, ha recordat que des que la creu va ser retirada “de forma arbitrària”, s’havia compromès a reposar-la. Segons la dirigent de Vox, amb l’aprovació d’aquesta esmena, el PP ja no té excuses, i només queda “una qüestió de voluntat política” per realitzar la reposició.

Controvèrsia sobre la Llei de Concòrdia

En una reacció a aquestes afirmacions, José Luis López, portaveu adjunt del Grup Municipal Socialista a Castelló, ha lamentat el que qualifica com “rendició” del PP davant la ultradreta. López va indicar que les modificacions a la Llei de Concòrdia incloses en la llei d’acompanyament dels pressupostos del govern valencià contribueixen a facilitar que la creu franquista sigui restituïda al parc Ribalta.

El portaveu socialista ha ressaltat la nul·la credibilitat de la regidora Begoña Carrasco, qui ha assegurat anteriorment que la reposició no era prioritària, però que no ha aclarit com actuarà quan Vox li exigeixi la seva reposició. López considera que aquesta és una oportunitat perduda per al PP de demostrar que no es poden acceptar els canvis a la Llei de Concòrdia.

El monument franquista en qüestió, que data de 1940, va ser aprovat per un Ajuntament de Castelló que, en aquell moment, actuava sota les directrius del Ministeri de la Governació, en plena dictadura. López ha aportat detalls sobre la inauguració d’aquest monument el 29 d’octubre del 1944, que va ser un acte d’exaltació patriòtica, i ha recordat la seva lligadura amb actes d’ultradreta al llarg dels anys.

Des del Grup Municipal Socialista continuen defensant la decisió del govern de progrés de l’Acord de Fadrell, liderat pel PSPV, que va aprovar la retirada del monument, remarcant que aquesta acció s’emmarca dins de la legalitat, complint amb l’article 15 de la Llei 52/2007 de 26 de desembre de Memòria Històrica, així com l’article 29 de la Llei 14/2017 del 10 de novembre de Memòria Democràtica. López ha advertit que una actuació contrària a aquesta normativa podria conduir a possibles responsabilitats legals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.

Feijóo acusa el Govern d’ocultar les xifres d’immigrants que es beneficiaran de la regularització

Alberto Núñez Feijóo critica que el Govern no concrete en el Congrés quants immigrants s'acolliran a la regularització extraordinària, mentres la ministra Elma Saiz parla d'unes 500.000 persones com a estimació no oficial.

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.