Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, ha manifestat aquest divendres que l’esmena aprovada pel Partit Popular i Vox a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per al 2025 que permet la restauració d’elements de memòria democràtica a la seva ubicació original “aplana el camí” perquè el PP “s’avinga a reposar la creu al parc Ribalta“.

Massó, que ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa, ha recordat que des que la creu va ser retirada “de forma arbitrària”, s’havia compromès a reposar-la. Segons la dirigent de Vox, amb l’aprovació d’aquesta esmena, el PP ja no té excuses, i només queda “una qüestió de voluntat política” per realitzar la reposició.

Controvèrsia sobre la Llei de Concòrdia

En una reacció a aquestes afirmacions, José Luis López, portaveu adjunt del Grup Municipal Socialista a Castelló, ha lamentat el que qualifica com “rendició” del PP davant la ultradreta. López va indicar que les modificacions a la Llei de Concòrdia incloses en la llei d’acompanyament dels pressupostos del govern valencià contribueixen a facilitar que la creu franquista sigui restituïda al parc Ribalta.

El portaveu socialista ha ressaltat la nul·la credibilitat de la regidora Begoña Carrasco, qui ha assegurat anteriorment que la reposició no era prioritària, però que no ha aclarit com actuarà quan Vox li exigeixi la seva reposició. López considera que aquesta és una oportunitat perduda per al PP de demostrar que no es poden acceptar els canvis a la Llei de Concòrdia.

El monument franquista en qüestió, que data de 1940, va ser aprovat per un Ajuntament de Castelló que, en aquell moment, actuava sota les directrius del Ministeri de la Governació, en plena dictadura. López ha aportat detalls sobre la inauguració d’aquest monument el 29 d’octubre del 1944, que va ser un acte d’exaltació patriòtica, i ha recordat la seva lligadura amb actes d’ultradreta al llarg dels anys.

Des del Grup Municipal Socialista continuen defensant la decisió del govern de progrés de l’Acord de Fadrell, liderat pel PSPV, que va aprovar la retirada del monument, remarcant que aquesta acció s’emmarca dins de la legalitat, complint amb l’article 15 de la Llei 52/2007 de 26 de desembre de Memòria Històrica, així com l’article 29 de la Llei 14/2017 del 10 de novembre de Memòria Democràtica. López ha advertit que una actuació contrària a aquesta normativa podria conduir a possibles responsabilitats legals.

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.