11.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, ha manifestat aquest divendres que l’esmena aprovada pel Partit Popular i Vox a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per al 2025 que permet la restauració d’elements de memòria democràtica a la seva ubicació original “aplana el camí” perquè el PP “s’avinga a reposar la creu al parc Ribalta“.

Massó, que ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa, ha recordat que des que la creu va ser retirada “de forma arbitrària”, s’havia compromès a reposar-la. Segons la dirigent de Vox, amb l’aprovació d’aquesta esmena, el PP ja no té excuses, i només queda “una qüestió de voluntat política” per realitzar la reposició.

Controvèrsia sobre la Llei de Concòrdia

En una reacció a aquestes afirmacions, José Luis López, portaveu adjunt del Grup Municipal Socialista a Castelló, ha lamentat el que qualifica com “rendició” del PP davant la ultradreta. López va indicar que les modificacions a la Llei de Concòrdia incloses en la llei d’acompanyament dels pressupostos del govern valencià contribueixen a facilitar que la creu franquista sigui restituïda al parc Ribalta.

El portaveu socialista ha ressaltat la nul·la credibilitat de la regidora Begoña Carrasco, qui ha assegurat anteriorment que la reposició no era prioritària, però que no ha aclarit com actuarà quan Vox li exigeixi la seva reposició. López considera que aquesta és una oportunitat perduda per al PP de demostrar que no es poden acceptar els canvis a la Llei de Concòrdia.

El monument franquista en qüestió, que data de 1940, va ser aprovat per un Ajuntament de Castelló que, en aquell moment, actuava sota les directrius del Ministeri de la Governació, en plena dictadura. López ha aportat detalls sobre la inauguració d’aquest monument el 29 d’octubre del 1944, que va ser un acte d’exaltació patriòtica, i ha recordat la seva lligadura amb actes d’ultradreta al llarg dels anys.

Des del Grup Municipal Socialista continuen defensant la decisió del govern de progrés de l’Acord de Fadrell, liderat pel PSPV, que va aprovar la retirada del monument, remarcant que aquesta acció s’emmarca dins de la legalitat, complint amb l’article 15 de la Llei 52/2007 de 26 de desembre de Memòria Històrica, així com l’article 29 de la Llei 14/2017 del 10 de novembre de Memòria Democràtica. López ha advertit que una actuació contrària a aquesta normativa podria conduir a possibles responsabilitats legals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.