Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, ha manifestat aquest divendres que l’esmena aprovada pel Partit Popular i Vox a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per al 2025 que permet la restauració d’elements de memòria democràtica a la seva ubicació original “aplana el camí” perquè el PP “s’avinga a reposar la creu al parc Ribalta“.

Massó, que ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa, ha recordat que des que la creu va ser retirada “de forma arbitrària”, s’havia compromès a reposar-la. Segons la dirigent de Vox, amb l’aprovació d’aquesta esmena, el PP ja no té excuses, i només queda “una qüestió de voluntat política” per realitzar la reposició.

Controvèrsia sobre la Llei de Concòrdia

En una reacció a aquestes afirmacions, José Luis López, portaveu adjunt del Grup Municipal Socialista a Castelló, ha lamentat el que qualifica com “rendició” del PP davant la ultradreta. López va indicar que les modificacions a la Llei de Concòrdia incloses en la llei d’acompanyament dels pressupostos del govern valencià contribueixen a facilitar que la creu franquista sigui restituïda al parc Ribalta.

El portaveu socialista ha ressaltat la nul·la credibilitat de la regidora Begoña Carrasco, qui ha assegurat anteriorment que la reposició no era prioritària, però que no ha aclarit com actuarà quan Vox li exigeixi la seva reposició. López considera que aquesta és una oportunitat perduda per al PP de demostrar que no es poden acceptar els canvis a la Llei de Concòrdia.

El monument franquista en qüestió, que data de 1940, va ser aprovat per un Ajuntament de Castelló que, en aquell moment, actuava sota les directrius del Ministeri de la Governació, en plena dictadura. López ha aportat detalls sobre la inauguració d’aquest monument el 29 d’octubre del 1944, que va ser un acte d’exaltació patriòtica, i ha recordat la seva lligadura amb actes d’ultradreta al llarg dels anys.

Des del Grup Municipal Socialista continuen defensant la decisió del govern de progrés de l’Acord de Fadrell, liderat pel PSPV, que va aprovar la retirada del monument, remarcant que aquesta acció s’emmarca dins de la legalitat, complint amb l’article 15 de la Llei 52/2007 de 26 de desembre de Memòria Històrica, així com l’article 29 de la Llei 14/2017 del 10 de novembre de Memòria Democràtica. López ha advertit que una actuació contrària a aquesta normativa podria conduir a possibles responsabilitats legals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.