Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, ha manifestat aquest divendres que l’esmena aprovada pel Partit Popular i Vox a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat per al 2025 que permet la restauració d’elements de memòria democràtica a la seva ubicació original «aplana el camí» perquè el PP «s’avinga a reposar la creu al parc Ribalta«.

Massó, que ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa, ha recordat que des que la creu va ser retirada «de forma arbitrària», s’havia compromès a reposar-la. Segons la dirigent de Vox, amb l’aprovació d’aquesta esmena, el PP ja no té excuses, i només queda «una qüestió de voluntat política» per realitzar la reposició.

Controvèrsia sobre la Llei de Concòrdia

En una reacció a aquestes afirmacions, José Luis López, portaveu adjunt del Grup Municipal Socialista a Castelló, ha lamentat el que qualifica com «rendició» del PP davant la ultradreta. López va indicar que les modificacions a la Llei de Concòrdia incloses en la llei d’acompanyament dels pressupostos del govern valencià contribueixen a facilitar que la creu franquista sigui restituïda al parc Ribalta.

El portaveu socialista ha ressaltat la nul·la credibilitat de la regidora Begoña Carrasco, qui ha assegurat anteriorment que la reposició no era prioritària, però que no ha aclarit com actuarà quan Vox li exigeixi la seva reposició. López considera que aquesta és una oportunitat perduda per al PP de demostrar que no es poden acceptar els canvis a la Llei de Concòrdia.

El monument franquista en qüestió, que data de 1940, va ser aprovat per un Ajuntament de Castelló que, en aquell moment, actuava sota les directrius del Ministeri de la Governació, en plena dictadura. López ha aportat detalls sobre la inauguració d’aquest monument el 29 d’octubre del 1944, que va ser un acte d’exaltació patriòtica, i ha recordat la seva lligadura amb actes d’ultradreta al llarg dels anys.

Des del Grup Municipal Socialista continuen defensant la decisió del govern de progrés de l’Acord de Fadrell, liderat pel PSPV, que va aprovar la retirada del monument, remarcant que aquesta acció s’emmarca dins de la legalitat, complint amb l’article 15 de la Llei 52/2007 de 26 de desembre de Memòria Històrica, així com l’article 29 de la Llei 14/2017 del 10 de novembre de Memòria Democràtica. López ha advertit que una actuació contrària a aquesta normativa podria conduir a possibles responsabilitats legals.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.