‘Soc jo el mateix marieta al qual vau perseguir insultant’: un jove denuncia una altra agressió homòfoba a València

Un jove ha denunciat l’agressió homòfoba que va patir aquest cap de setmana a València i que li ha deixat marques en gran part del cos per les puntades i colps rebuts. Però a més, la víctima ha fet públic també el seu cas en xarxes socials amb l’objectiu de donar visibilitat al succeït, que arribe el missatge als agressors i sobretot “que no li torne a passar a ningú”.

Pel que sembla la denúncia ha sigut posada aquest dilluns davant la comissaria de Patraix i el cas ha passat a la Brigada Policial d’Informació, un grup de la Policia Nacional especialitzat a investigar delictes d’odi.

Uns delictes que en els últims anys han anat en augment com reflecteixen també els informes oficials, i entre ells, a més d’aquells xenòfobs també han cobrat presència i virulència els de caràcter homòfob.

De fet, a València enguany, les agressions tant per portar un simple lema en una dessuadora com per l’aparença, com per referències a la identitat sexual, han ocupat titulars tant per la ruptura del silenci de les víctimes com per l’increment que estan patint.

En aquest últim cas que ha eixit a la llum, la víctima explica com tornava d’una festa amb els seus amics quan va veure a un grup gran de gent molt jove i un d’ells va començar a seguir-li fins a començar a insultar-li.

Els fets es produïen en un pas elevat per les vies del tres, en Malilla. Després dels insults van començar a córrer darrere d’ell i posteriorment va començar l’agressió mentre continuaven proferint frases com a “marieta, bujarra, engendre. No hauries d’haver nascut. Acabarem amb tu i amb els teus. Marieta et matarem, d’ací no sales“, segons ha relatat la víctima a través de diversos mitjans de comunicació i xarxes socials.

Últimes notícies

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.