Mazón assegura desconèixer el sou de Gan Pampols i destaca que el seu salari és ‘un 49% menys’ que el d’Illa

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que no pot «precisar» el sou que cobrarà el nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols, al mateix temps que ha reiterat que ni ell ni «ningú del Consell s’ha pujat el sou» i ha destacat que el seu és «un 49% menys» que el del president autonòmic que més cobra, «que és el de Catalunya», Salvador Illa.

Així ha valorat, a preguntes dels periodistes des d’un camí rural d’Utiel quan es complix un mes de la dana, el salari que cobrarà el tinent general després del decret del Consell aprovat el dimarts que inclou una disposició en la qual se suprimix el topall salarial d’un 15% superior al sou del ‘president’ per a nous càrrecs.

«No ho puc precisar perquè jo tampoc ho sé», ha dit sobre el sou de Gan Pampols.

Segons ha explicat, hi ha un termini marcat per Transparència i per la normativa perquè, quan «qualsevol alt càrrec» és nomenat, puga «establir aquest requisits» retributius.

En qualsevol cas, Mazón ha aprofitat per a subratllar que ni ell ni «ningú del Consell s’ha pujat «cap sou». «I em sembla bastant raonable que un tinent general que torna al servici públic tinga els drets retributius de qualsevol tinent general que torne al servici públic en l’administració de l’Estat perquè tots som Estat», ha afegit.

«Ací ningú s’ha pujat el sou –ha abundat–. Per descomptat jo no i com tothom sap, seguisc cobrant el mateix que cobrava abans i seguisc cobrant el mateix que he cobrat durant tot este temps que, com tothom pot veure, és, per posar-li una comparació, un 49% menys que el president de comunitat que més cobra, que és el de Catalunya».

Este dijous, Gan Pampols va defensar, en eixir del seu primer ple de Les Corts, que ell té «uns drets retributius consolidats» i que «en l’Administració General de l’Estat es respecten sempre».

Últimes notícies

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.