16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Mazón assegura desconèixer el sou de Gan Pampols i destaca que el seu salari és ‘un 49% menys’ que el d’Illa

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que no pot “precisar” el sou que cobrarà el nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols, al mateix temps que ha reiterat que ni ell ni “ningú del Consell s’ha pujat el sou” i ha destacat que el seu és “un 49% menys” que el del president autonòmic que més cobra, “que és el de Catalunya”, Salvador Illa.

Així ha valorat, a preguntes dels periodistes des d’un camí rural d’Utiel quan es complix un mes de la dana, el salari que cobrarà el tinent general després del decret del Consell aprovat el dimarts que inclou una disposició en la qual se suprimix el topall salarial d’un 15% superior al sou del ‘president’ per a nous càrrecs.

“No ho puc precisar perquè jo tampoc ho sé”, ha dit sobre el sou de Gan Pampols.

Segons ha explicat, hi ha un termini marcat per Transparència i per la normativa perquè, quan “qualsevol alt càrrec” és nomenat, puga “establir aquest requisits” retributius.

En qualsevol cas, Mazón ha aprofitat per a subratllar que ni ell ni “ningú del Consell s’ha pujat “cap sou”. “I em sembla bastant raonable que un tinent general que torna al servici públic tinga els drets retributius de qualsevol tinent general que torne al servici públic en l’administració de l’Estat perquè tots som Estat”, ha afegit.

“Ací ningú s’ha pujat el sou –ha abundat–. Per descomptat jo no i com tothom sap, seguisc cobrant el mateix que cobrava abans i seguisc cobrant el mateix que he cobrat durant tot este temps que, com tothom pot veure, és, per posar-li una comparació, un 49% menys que el president de comunitat que més cobra, que és el de Catalunya”.

Este dijous, Gan Pampols va defensar, en eixir del seu primer ple de Les Corts, que ell té “uns drets retributius consolidats” i que “en l’Administració General de l’Estat es respecten sempre”.

Últimes notícies

La Universitat de València destinarà 40 milions a ampliar la Facultat de Ciències Biològiques

La UV invertirà 40 milions en un nou edifici de 17.000 m² i sis plantes a Burjassot per a reordenar Biològiques i respondre a l'alta demanda. La inauguració està prevista per a 2029.

Dos edils de Compromís a Borriana passen a no adscrits per discrepàncies ideològiques

Dos regidors de Compromís a Borriana han sigut baixa del partit i han passat a no adscrits per discrepàncies ideològiques. Critiquen la resposta a la DANA i anuncien vot independent.

Dos detinguts en desmantellar un punt de venda de droga en Carrús

Han sigut detingudes dos persones de 25 i 36 anys després de desmantellar un punt de venda a la menuda en Carrús, a Elx. El registre es va saldar amb droga, material de manipulació i diners en efectiu intervinguts.

Tretze persones rescatades d’un hostal després d’un incendi en El Altet (Alacant)

Un incendi iniciat en la recepció d'un hostal del Altet ha obligat a rescatar a 13 persones. Totes han sigut ateses per inhalació de fum en un centre de salut.

Més de 103.000 casos amb protecció policial per violència masclista després de pujar un 2% en un any

Els casos amb protecció policial per violència de gènere han augmentat un 2,1% fins a 103.461 a 31 de gener de 2026. VioGén detecta més menors en risc i 832 ajuntaments amb policia local estan integrats.

Deu comunitats, Ceuta i Melilla en alerta per pluja, neu, vent i onatge; Andalusia, en roig

Deu comunitats i les ciutats de Ceuta i Melilla estan hui en alerta per un episodi de pluges, neu, vent i onatge. Andalusia activa nivell roig per acumulacions excepcionals a Cadis i Màlaga.

Un 25% de l’alumnat recorre a classes particulars i destina quasi 100 euros al mes

Un de cada quatre estudiants a Espanya acudix a reforços, sobretot d'anglés i matemàtiques, amb un gasto mitjà de 97 euros mensuals i major impacte en secundària.

Avís groc en el litoral d’Alacant per vent de força 7 i ones de tres metres

Aemet ha activat l'avís groc en la costa d'Alacant per vent del sud-oest i onatge de fins a 3 metres. El dijous s'amplien els avisos per vent i mar en diverses zones.