2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Mazón assegura desconèixer el sou de Gan Pampols i destaca que el seu salari és ‘un 49% menys’ que el d’Illa

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que no pot “precisar” el sou que cobrarà el nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols, al mateix temps que ha reiterat que ni ell ni “ningú del Consell s’ha pujat el sou” i ha destacat que el seu és “un 49% menys” que el del president autonòmic que més cobra, “que és el de Catalunya”, Salvador Illa.

Així ha valorat, a preguntes dels periodistes des d’un camí rural d’Utiel quan es complix un mes de la dana, el salari que cobrarà el tinent general després del decret del Consell aprovat el dimarts que inclou una disposició en la qual se suprimix el topall salarial d’un 15% superior al sou del ‘president’ per a nous càrrecs.

“No ho puc precisar perquè jo tampoc ho sé”, ha dit sobre el sou de Gan Pampols.

Segons ha explicat, hi ha un termini marcat per Transparència i per la normativa perquè, quan “qualsevol alt càrrec” és nomenat, puga “establir aquest requisits” retributius.

En qualsevol cas, Mazón ha aprofitat per a subratllar que ni ell ni “ningú del Consell s’ha pujat “cap sou”. “I em sembla bastant raonable que un tinent general que torna al servici públic tinga els drets retributius de qualsevol tinent general que torne al servici públic en l’administració de l’Estat perquè tots som Estat”, ha afegit.

“Ací ningú s’ha pujat el sou –ha abundat–. Per descomptat jo no i com tothom sap, seguisc cobrant el mateix que cobrava abans i seguisc cobrant el mateix que he cobrat durant tot este temps que, com tothom pot veure, és, per posar-li una comparació, un 49% menys que el president de comunitat que més cobra, que és el de Catalunya”.

Este dijous, Gan Pampols va defensar, en eixir del seu primer ple de Les Corts, que ell té “uns drets retributius consolidats” i que “en l’Administració General de l’Estat es respecten sempre”.

Últimes notícies

Torrent obri la passarel·la del CEIP Joan XXIII i avança en la reconstrucció postdana

Torrent ha posat en marxa la nova passarel·la per als vianants que restablix l'accés al CEIP Joan XXIII i la connexió amb el barri del Xenillet després de la DANA.

El cos trobat a Indonèsia és el de Mateo, de 9 anys; continua la busca de Quique

La família confirma que el cos recuperat a Indonèsia correspon a Mateo, de 9 anys. Els equips han représ la busca de Quique, de 10, després del naufragi en Komodo.

El festival Zevra confirma a Anuel AA com a cap de cartell al juliol

L'artista porto-riqueny tornarà a Cullera per a liderar el quint aniversari de Zevra entre el 24 i el 27 de juliol. L'organització planteja el seu retorn com a ocasió de redempció després d'una gira recent marcada per polèmiques.

Les mínimes baixen de zero en la Comunitat Valenciana i toquen -7,1 a Ademuz

Les mínimes han caigut per davall de zero en nombrosos punts, amb un registre de -7,1 a Ademuz. L'interior ha encadenat gelades enfront de valors positius en la costa.

Desarticulada la major xarxa de metamfetamina a Europa amb droga oculta en marbre

La Policia Nacional, amb suport de la DEA, ha desarticulat la major xarxa europea de metamfetamina, que ocultava la droga en roques i escultures de marbre importades de Mèxic. L'operació deixa nou detinguts, un búnquer amb quasi 3 milions d'euros i múltiples confiscacions.

Detingut a San Fulgencio un escapolit del Regne Unit condemnat per agressió sexual

La Policia Nacional ha arrestat a San Fulgencio a un home reclamat pel Regne Unit, condemnat a cadena perpètua per agressió sexual. L'Audiència Nacional assumix els tràmits d'extradició.

La Guàrdia Civil ha detingut a una parella per catorze robatoris amb força a Nàquera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona per 14 robatoris amb força, 12 en vivendes de Nàquera i 2 en establiments. L'operació 'ROSMONT' es va iniciar després de diversos avisos veïnals i el rastreig de vendes en un portal de segona mà i d'un vehicle sospitós

Gelades i pujada de màximes amb vent molt fort a l’interior de Castelló

El dimecres es preveu cel poc nuvolós, gelades locals i ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen i el dijous repuntaran també les mínimes.