Mazón assegura desconèixer el sou de Gan Pampols i destaca que el seu salari és ‘un 49% menys’ que el d’Illa

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que no pot «precisar» el sou que cobrarà el nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols, al mateix temps que ha reiterat que ni ell ni «ningú del Consell s’ha pujat el sou» i ha destacat que el seu és «un 49% menys» que el del president autonòmic que més cobra, «que és el de Catalunya», Salvador Illa.

Així ha valorat, a preguntes dels periodistes des d’un camí rural d’Utiel quan es complix un mes de la dana, el salari que cobrarà el tinent general després del decret del Consell aprovat el dimarts que inclou una disposició en la qual se suprimix el topall salarial d’un 15% superior al sou del ‘president’ per a nous càrrecs.

«No ho puc precisar perquè jo tampoc ho sé», ha dit sobre el sou de Gan Pampols.

Segons ha explicat, hi ha un termini marcat per Transparència i per la normativa perquè, quan «qualsevol alt càrrec» és nomenat, puga «establir aquest requisits» retributius.

En qualsevol cas, Mazón ha aprofitat per a subratllar que ni ell ni «ningú del Consell s’ha pujat «cap sou». «I em sembla bastant raonable que un tinent general que torna al servici públic tinga els drets retributius de qualsevol tinent general que torne al servici públic en l’administració de l’Estat perquè tots som Estat», ha afegit.

«Ací ningú s’ha pujat el sou –ha abundat–. Per descomptat jo no i com tothom sap, seguisc cobrant el mateix que cobrava abans i seguisc cobrant el mateix que he cobrat durant tot este temps que, com tothom pot veure, és, per posar-li una comparació, un 49% menys que el president de comunitat que més cobra, que és el de Catalunya».

Este dijous, Gan Pampols va defensar, en eixir del seu primer ple de Les Corts, que ell té «uns drets retributius consolidats» i que «en l’Administració General de l’Estat es respecten sempre».

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.