Mazón assegura desconèixer el sou de Gan Pampols i destaca que el seu salari és ‘un 49% menys’ que el d’Illa

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que no pot “precisar” el sou que cobrarà el nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols, al mateix temps que ha reiterat que ni ell ni “ningú del Consell s’ha pujat el sou” i ha destacat que el seu és “un 49% menys” que el del president autonòmic que més cobra, “que és el de Catalunya”, Salvador Illa.

Així ha valorat, a preguntes dels periodistes des d’un camí rural d’Utiel quan es complix un mes de la dana, el salari que cobrarà el tinent general després del decret del Consell aprovat el dimarts que inclou una disposició en la qual se suprimix el topall salarial d’un 15% superior al sou del ‘president’ per a nous càrrecs.

“No ho puc precisar perquè jo tampoc ho sé”, ha dit sobre el sou de Gan Pampols.

Segons ha explicat, hi ha un termini marcat per Transparència i per la normativa perquè, quan “qualsevol alt càrrec” és nomenat, puga “establir aquest requisits” retributius.

En qualsevol cas, Mazón ha aprofitat per a subratllar que ni ell ni “ningú del Consell s’ha pujat “cap sou”. “I em sembla bastant raonable que un tinent general que torna al servici públic tinga els drets retributius de qualsevol tinent general que torne al servici públic en l’administració de l’Estat perquè tots som Estat”, ha afegit.

“Ací ningú s’ha pujat el sou –ha abundat–. Per descomptat jo no i com tothom sap, seguisc cobrant el mateix que cobrava abans i seguisc cobrant el mateix que he cobrat durant tot este temps que, com tothom pot veure, és, per posar-li una comparació, un 49% menys que el president de comunitat que més cobra, que és el de Catalunya”.

Este dijous, Gan Pampols va defensar, en eixir del seu primer ple de Les Corts, que ell té “uns drets retributius consolidats” i que “en l’Administració General de l’Estat es respecten sempre”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.