Mazón demanda transparència davant els robatoris durant la dana

Mazón demana a la Delegació del Govern que publique dades sobre detencions per robatoris en la dana

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha sol·licitat de manera formal a la Delegació del Govern que es faça públic el nombre total de persones detingudes per robatoris i pillatge que han ocorregut durant l’emergència de la dana del passat 29 d’octubre. Aquesta petició es fonamenta en la dedicació del govern regional a garantir la seguretat i la transparència davant els ciutadans.

Mazón, durant la seua declaració institucional, ha requerit que es publiquen aquestes dades seguint la resolució adoptada per Les Corts Valencianes en juliol de 2024. Aquesta resolució estipula la inclusió en les estadístiques judicials de la informació relativa a la nacionalitat de les persones condemnades, amb la intenció de facilitar un coneixement més clar sobre la situació.

A més, el president del Consell ha expressat la seua preocupació per aquells que han aprofitat moments de vulnerabilitat per a cometre delictes, afirmant: «No podem permetre que aquells que han perdut tot a causa de la riuada vegen com els autors dels saquejos surten impunes». Aquestes declaracions posen en relleu la necessitat de protegir els més afectats per aquesta emergència.

En el marc de la seua intervenció, Mazón ha carregat contra el Pacte Verd Europeu i ha criticat la política migratòria del Govern Central, insistint que la Comunitat Valenciana «no admetrà més repartiments de la immigració il·legal». Aquesta afirmació reflecteix el seu compromís amb la seguretat i la integritat dels ciutadans valencians, oposant-se a pràctiques que considera perjudicials.

La transparència en les dades relatives a incidents de robatoris és essencial per restablir la confiança pública i garantir que els responsables siguin portats davant la justícia. La Generalitat Valenciana ha de vetllar perquè la informació sigui accessible i reflecteixi la realitat del que ha ocorregut durant aquests moments difícils.

Últimes notícies

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.