18.9 C
València
Dilluns, 5 maig, 2025

Mazón demanda transparència davant els robatoris durant la dana

[the_ad_group id="6669"]

Mazón demana a la Delegació del Govern que publique dades sobre detencions per robatoris en la dana

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha sol·licitat de manera formal a la Delegació del Govern que es faça públic el nombre total de persones detingudes per robatoris i pillatge que han ocorregut durant l’emergència de la dana del passat 29 d’octubre. Aquesta petició es fonamenta en la dedicació del govern regional a garantir la seguretat i la transparència davant els ciutadans.

Mazón, durant la seua declaració institucional, ha requerit que es publiquen aquestes dades seguint la resolució adoptada per Les Corts Valencianes en juliol de 2024. Aquesta resolució estipula la inclusió en les estadístiques judicials de la informació relativa a la nacionalitat de les persones condemnades, amb la intenció de facilitar un coneixement més clar sobre la situació.

- Advertisement -Telegram València Diari

A més, el president del Consell ha expressat la seua preocupació per aquells que han aprofitat moments de vulnerabilitat per a cometre delictes, afirmant: “No podem permetre que aquells que han perdut tot a causa de la riuada vegen com els autors dels saquejos surten impunes”. Aquestes declaracions posen en relleu la necessitat de protegir els més afectats per aquesta emergència.

En el marc de la seua intervenció, Mazón ha carregat contra el Pacte Verd Europeu i ha criticat la política migratòria del Govern Central, insistint que la Comunitat Valenciana “no admetrà més repartiments de la immigració il·legal”. Aquesta afirmació reflecteix el seu compromís amb la seguretat i la integritat dels ciutadans valencians, oposant-se a pràctiques que considera perjudicials.

La transparència en les dades relatives a incidents de robatoris és essencial per restablir la confiança pública i garantir que els responsables siguin portats davant la justícia. La Generalitat Valenciana ha de vetllar perquè la informació sigui accessible i reflecteixi la realitat del que ha ocorregut durant aquests moments difícils.

Últimes notícies

Detinguts quatre hòmens per agredir sexualment en grup una dona en la platja de la Malva-rosa

La detenció s’ha produït a les 7.30 h d’este diumenge prop de la discoteca Akuarela

Qui és qui en la causa judicial sobre la gestió de les inundacions

Una jutgessa, dos investigats, més de 250 testimonis i 40 acusacions en el procés penal per la DANA del 29 d’octubre

Un xiquet de 3 anys, ferit lleu en ser atacat per un gos a Oriola

El menut ha sigut traslladat per una SAMU al centre de salut

Els bombers rescaten tres persones a Benigànim, l’Alcúdia se Crespins i Xulilla

Dos dels tres evacuats són ciclistes i han patit diverses ferides

Mor un motorista de la Vall d’Uixó en col·lidir amb un turisme el conductor del qual ha donat positiu en cocaïna

L’accident ha deixat també una persona ferida greu traslladada en helicòpter a Saragossa

Investigadors valencians creen unes gominoles amb vitamines i minerals per a combatre carències nutricionals

Un equip de la UPV, junt amb universitats d’Itàlia i la Xina, desenvolupa llepolies impreses en 3D

Emergències activa l’alerta groga per tempestes a quasi tota la Comunitat Valenciana

Aemet preveu pluja acumulada de fins a 20 l/m² i possibilitat de granís en diverses comarques

Un jove mort a ganivetades i el seu germà, de 17 anys, ferit greu en una baralla a Natzaret

Més de 100 familiars de les víctimes col·lapsen les urgències de la Fe i clamen venjança