Anuncios

Mazón demanda transparència davant els robatoris durant la dana

Mazón demana a la Delegació del Govern que publique dades sobre detencions per robatoris en la dana

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha sol·licitat de manera formal a la Delegació del Govern que es faça públic el nombre total de persones detingudes per robatoris i pillatge que han ocorregut durant l’emergència de la dana del passat 29 d’octubre. Aquesta petició es fonamenta en la dedicació del govern regional a garantir la seguretat i la transparència davant els ciutadans.

Mazón, durant la seua declaració institucional, ha requerit que es publiquen aquestes dades seguint la resolució adoptada per Les Corts Valencianes en juliol de 2024. Aquesta resolució estipula la inclusió en les estadístiques judicials de la informació relativa a la nacionalitat de les persones condemnades, amb la intenció de facilitar un coneixement més clar sobre la situació.

Anuncios

A més, el president del Consell ha expressat la seua preocupació per aquells que han aprofitat moments de vulnerabilitat per a cometre delictes, afirmant: “No podem permetre que aquells que han perdut tot a causa de la riuada vegen com els autors dels saquejos surten impunes”. Aquestes declaracions posen en relleu la necessitat de protegir els més afectats per aquesta emergència.

En el marc de la seua intervenció, Mazón ha carregat contra el Pacte Verd Europeu i ha criticat la política migratòria del Govern Central, insistint que la Comunitat Valenciana “no admetrà més repartiments de la immigració il·legal”. Aquesta afirmació reflecteix el seu compromís amb la seguretat i la integritat dels ciutadans valencians, oposant-se a pràctiques que considera perjudicials.

La transparència en les dades relatives a incidents de robatoris és essencial per restablir la confiança pública i garantir que els responsables siguin portats davant la justícia. La Generalitat Valenciana ha de vetllar perquè la informació sigui accessible i reflecteixi la realitat del que ha ocorregut durant aquests moments difícils.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios