Mazón demanda transparència davant els robatoris durant la dana

Mazón demana a la Delegació del Govern que publique dades sobre detencions per robatoris en la dana

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha sol·licitat de manera formal a la Delegació del Govern que es faça públic el nombre total de persones detingudes per robatoris i pillatge que han ocorregut durant l’emergència de la dana del passat 29 d’octubre. Aquesta petició es fonamenta en la dedicació del govern regional a garantir la seguretat i la transparència davant els ciutadans.

Mazón, durant la seua declaració institucional, ha requerit que es publiquen aquestes dades seguint la resolució adoptada per Les Corts Valencianes en juliol de 2024. Aquesta resolució estipula la inclusió en les estadístiques judicials de la informació relativa a la nacionalitat de les persones condemnades, amb la intenció de facilitar un coneixement més clar sobre la situació.

A més, el president del Consell ha expressat la seua preocupació per aquells que han aprofitat moments de vulnerabilitat per a cometre delictes, afirmant: «No podem permetre que aquells que han perdut tot a causa de la riuada vegen com els autors dels saquejos surten impunes». Aquestes declaracions posen en relleu la necessitat de protegir els més afectats per aquesta emergència.

En el marc de la seua intervenció, Mazón ha carregat contra el Pacte Verd Europeu i ha criticat la política migratòria del Govern Central, insistint que la Comunitat Valenciana «no admetrà més repartiments de la immigració il·legal». Aquesta afirmació reflecteix el seu compromís amb la seguretat i la integritat dels ciutadans valencians, oposant-se a pràctiques que considera perjudicials.

La transparència en les dades relatives a incidents de robatoris és essencial per restablir la confiança pública i garantir que els responsables siguin portats davant la justícia. La Generalitat Valenciana ha de vetllar perquè la informació sigui accessible i reflecteixi la realitat del que ha ocorregut durant aquests moments difícils.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.