Mazón demanda transparència davant els robatoris durant la dana

Mazón demana a la Delegació del Govern que publique dades sobre detencions per robatoris en la dana

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha sol·licitat de manera formal a la Delegació del Govern que es faça públic el nombre total de persones detingudes per robatoris i pillatge que han ocorregut durant l’emergència de la dana del passat 29 d’octubre. Aquesta petició es fonamenta en la dedicació del govern regional a garantir la seguretat i la transparència davant els ciutadans.

Mazón, durant la seua declaració institucional, ha requerit que es publiquen aquestes dades seguint la resolució adoptada per Les Corts Valencianes en juliol de 2024. Aquesta resolució estipula la inclusió en les estadístiques judicials de la informació relativa a la nacionalitat de les persones condemnades, amb la intenció de facilitar un coneixement més clar sobre la situació.

A més, el president del Consell ha expressat la seua preocupació per aquells que han aprofitat moments de vulnerabilitat per a cometre delictes, afirmant: «No podem permetre que aquells que han perdut tot a causa de la riuada vegen com els autors dels saquejos surten impunes». Aquestes declaracions posen en relleu la necessitat de protegir els més afectats per aquesta emergència.

En el marc de la seua intervenció, Mazón ha carregat contra el Pacte Verd Europeu i ha criticat la política migratòria del Govern Central, insistint que la Comunitat Valenciana «no admetrà més repartiments de la immigració il·legal». Aquesta afirmació reflecteix el seu compromís amb la seguretat i la integritat dels ciutadans valencians, oposant-se a pràctiques que considera perjudicials.

La transparència en les dades relatives a incidents de robatoris és essencial per restablir la confiança pública i garantir que els responsables siguin portats davant la justícia. La Generalitat Valenciana ha de vetllar perquè la informació sigui accessible i reflecteixi la realitat del que ha ocorregut durant aquests moments difícils.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.