Mazón: “Volem que el festival Som de la Terreta es consolide com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha manifestat el compromís del Consell per consolidar el festival ‘Som de la Terreta’ “com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”.

El cap del Consell ha subratllat la participació de més de 50.000 persones a la primera edició d’este certamen, una iniciativa que valorar la diversitat cultural i musical del nostre territori “amb la qual celebrar junts la festivitat del 9 d’octubre”.

Carlos Mazón ha qualificat de “rotund èxit” el festival en esgotar-se les entrades “en molt poc temps”. En este sentit, ha remarcat «la unió de les tres províncies i de tots els públics en un ambient festiu i de convivència per commemorar les nostres senyes d´identitat amb orgull». 

Carlos Mazón ha assenyalat que les persones assistents «han vibrat amb l´oferta musical i ha gaudit d´un complet programa lúdic i d’entreteniment, que ha fusionat la música, la cultura i la tradició de la nostra terra».

Igualment, ha fet referència a l’impacte del festival a l’economia local, «amb què s’ha impulsat el turisme i els sectors de l’hostaleria i el comerç».  

El certamen, que ha tingut lloc de manera simultània a València, Alacant i Vila-real, ha congregat més de 50.000 persones entre les tres províncies. Durant el matí els assistents van poder participar de les activitats gratuïtes, com ara animació infantil, tallers, jocs, espectacles interactius i degustacions de productes gastronòmics locals, que van tindre lloc a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, el Moll XII del Port d’Alacant i al parc de la Mayorazga de Vila-real. 

A partir de la vesprada van arrancar els concerts «amb un gran cartell musical, la recaptació d’entrades del qual s’ha donat íntegrament a una associació benèfica», ha recordat el president.

Així, les persones que es van acostar a Alacant van gaudir d’Abraham Mateu, Colomet, Hey Kid, La Love You, Marlon, Pignoise i Tamboret. A València, les actuacions musicals van anar a càrrec de Funzo and Baby Loud, Iñigo Quintero, Itaca Band, Maleïda Nerea, Marlena i Samurai, mentre que a Vila-real, van estar protagonitzades per Álex Ubago, Belén Aguilera, Beret, Cactus, Chanel, Depol, Jazzwoman i xiqueta Daconte.

Activitats per a tots els públics i les tres províncies

El president ha animat «a continuar participant i gaudint» de l´ampli programa d´activitats «per a tots els públics, les tres províncies i amb oferta per a cada dia» previst al nostre territori amb motiu d’esta festivitat «per enfortir els llaços que ens unixen com a comunitat”. 

Així, ha recordat que de l’1 al 7 d’octubre es podrà visitar el Palau de la Generalitat en horari d’11 a 14 i de 16 a 19 hores, on a més de conéixer la seu del Govern valencià es podrà gaudir d’una experiència immersiva a les obres pictòriques de l’històric edifici: ‘El Tribunal de les Aigües de València’, de Bernardo Ferrándiz, i ‘La Ferida del Rei don Jaume  a la Conquesta de València’, de Salvador Martínez Cubells.

A més, fins hui, diumenge 6 d’octubre, es podran degustar els dolços típics de Sant Donís a la ‘Gastroneta’ que estarà ubicada al carrer Cavallers de València, davant del Palau.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12 hores, de manera simultània a Alacant (passeig de l’Esplanada), València (plaça de la Mare de Déu de València), Castelló de la Plana (plaça de les Aules) i Elx (plaça de Baix d’Elx).

A més a més, el dia 8 es projectarà un videomapping sobre la Torre Vella, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores.

Últimes notícies

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.

La Generalitat afronta la fase final de Salvem els Fotos per a rescatar 800.000 imatges danyades per la dana

La Generalitat reforça la fase final de Salvem els Fotos, projecte de la Universitat de València que busca recuperar 800.000 fotografies i 6.552 objectes danyats per la dana mitjançant un protocol pioner.

Quatre persones investigades per robar 25.000 euros a una dona fent-se passar pel seu banc

La Guàrdia Civil investiga a quatre persones de la província de Cadis per una estafa telemàtica a una dona de València a la qual li van sostraure més de 25.000 euros després de fer-se passar per personal de seguretat del seu banc.

Ricardo Llorca critica l’endarreriment del minimalisme a Espanya i presenta el seu Ofici de Caminantes

El compositor Ricardo Llorca presentarà a Madrid la gravació del seu oratori Ofici de Caminantes, inspirat en el camí de Sant Jaume, i lamenta el menyspreu al minimalisme a Espanya, que considera estancat des de fa dècades.

Desmantellat un punt de venda de droga enfront d’un col·legi a Torrent amb un detingut

La Policia Nacional ha desmantellat a Torrent un punt de venda de marihuana i haixix situat enfront d'un centre escolar i ha detingut a l'habitant del domicili com a presumpte autor d'un delicte contra la salut pública.

José Mourinho registra ‘The Special One’ com a marca per al seu negoci de vi

'The Special One', el sobrenom que acompanya a José Mourinho des dels seus anys en el Chelsea, es convertix també en la marca registrada amb la qual el tècnic portugués impulsa el seu projecte vinícola a la UE.

Un jutjat de Madrid fixa per a novembre el juí per la possible paternitat de Juan Carlos Calderón

Un jutjat de Majadahonda celebrarà el 4 de novembre el juí en el qual un professor de música valencià reclama que es reconega que és fill del compositor Juan Carlos Calderón, després d'onze anys de recopilació de proves.

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.