Mazón: “Volem que el festival Som de la Terreta es consolide com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha manifestat el compromís del Consell per consolidar el festival ‘Som de la Terreta’ “com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”.

El cap del Consell ha subratllat la participació de més de 50.000 persones a la primera edició d’este certamen, una iniciativa que valorar la diversitat cultural i musical del nostre territori “amb la qual celebrar junts la festivitat del 9 d’octubre”.

Carlos Mazón ha qualificat de “rotund èxit” el festival en esgotar-se les entrades “en molt poc temps”. En este sentit, ha remarcat «la unió de les tres províncies i de tots els públics en un ambient festiu i de convivència per commemorar les nostres senyes d´identitat amb orgull». 

Carlos Mazón ha assenyalat que les persones assistents «han vibrat amb l´oferta musical i ha gaudit d´un complet programa lúdic i d’entreteniment, que ha fusionat la música, la cultura i la tradició de la nostra terra».

Igualment, ha fet referència a l’impacte del festival a l’economia local, «amb què s’ha impulsat el turisme i els sectors de l’hostaleria i el comerç».  

El certamen, que ha tingut lloc de manera simultània a València, Alacant i Vila-real, ha congregat més de 50.000 persones entre les tres províncies. Durant el matí els assistents van poder participar de les activitats gratuïtes, com ara animació infantil, tallers, jocs, espectacles interactius i degustacions de productes gastronòmics locals, que van tindre lloc a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, el Moll XII del Port d’Alacant i al parc de la Mayorazga de Vila-real. 

A partir de la vesprada van arrancar els concerts «amb un gran cartell musical, la recaptació d’entrades del qual s’ha donat íntegrament a una associació benèfica», ha recordat el president.

Així, les persones que es van acostar a Alacant van gaudir d’Abraham Mateu, Colomet, Hey Kid, La Love You, Marlon, Pignoise i Tamboret. A València, les actuacions musicals van anar a càrrec de Funzo and Baby Loud, Iñigo Quintero, Itaca Band, Maleïda Nerea, Marlena i Samurai, mentre que a Vila-real, van estar protagonitzades per Álex Ubago, Belén Aguilera, Beret, Cactus, Chanel, Depol, Jazzwoman i xiqueta Daconte.

Activitats per a tots els públics i les tres províncies

El president ha animat «a continuar participant i gaudint» de l´ampli programa d´activitats «per a tots els públics, les tres províncies i amb oferta per a cada dia» previst al nostre territori amb motiu d’esta festivitat «per enfortir els llaços que ens unixen com a comunitat”. 

Així, ha recordat que de l’1 al 7 d’octubre es podrà visitar el Palau de la Generalitat en horari d’11 a 14 i de 16 a 19 hores, on a més de conéixer la seu del Govern valencià es podrà gaudir d’una experiència immersiva a les obres pictòriques de l’històric edifici: ‘El Tribunal de les Aigües de València’, de Bernardo Ferrándiz, i ‘La Ferida del Rei don Jaume  a la Conquesta de València’, de Salvador Martínez Cubells.

A més, fins hui, diumenge 6 d’octubre, es podran degustar els dolços típics de Sant Donís a la ‘Gastroneta’ que estarà ubicada al carrer Cavallers de València, davant del Palau.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12 hores, de manera simultània a Alacant (passeig de l’Esplanada), València (plaça de la Mare de Déu de València), Castelló de la Plana (plaça de les Aules) i Elx (plaça de Baix d’Elx).

A més a més, el dia 8 es projectarà un videomapping sobre la Torre Vella, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.