13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Mazón: “Volem que el festival Som de la Terreta es consolide com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha manifestat el compromís del Consell per consolidar el festival ‘Som de la Terreta’ “com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”.

El cap del Consell ha subratllat la participació de més de 50.000 persones a la primera edició d’este certamen, una iniciativa que valorar la diversitat cultural i musical del nostre territori “amb la qual celebrar junts la festivitat del 9 d’octubre”.

Carlos Mazón ha qualificat de “rotund èxit” el festival en esgotar-se les entrades “en molt poc temps”. En este sentit, ha remarcat “la unió de les tres províncies i de tots els públics en un ambient festiu i de convivència per commemorar les nostres senyes d´identitat amb orgull”. 

Carlos Mazón ha assenyalat que les persones assistents “han vibrat amb l´oferta musical i ha gaudit d´un complet programa lúdic i d’entreteniment, que ha fusionat la música, la cultura i la tradició de la nostra terra”.

Igualment, ha fet referència a l’impacte del festival a l’economia local, “amb què s’ha impulsat el turisme i els sectors de l’hostaleria i el comerç”.  

El certamen, que ha tingut lloc de manera simultània a València, Alacant i Vila-real, ha congregat més de 50.000 persones entre les tres províncies. Durant el matí els assistents van poder participar de les activitats gratuïtes, com ara animació infantil, tallers, jocs, espectacles interactius i degustacions de productes gastronòmics locals, que van tindre lloc a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, el Moll XII del Port d’Alacant i al parc de la Mayorazga de Vila-real. 

A partir de la vesprada van arrancar els concerts “amb un gran cartell musical, la recaptació d’entrades del qual s’ha donat íntegrament a una associació benèfica”, ha recordat el president.

Així, les persones que es van acostar a Alacant van gaudir d’Abraham Mateu, Colomet, Hey Kid, La Love You, Marlon, Pignoise i Tamboret. A València, les actuacions musicals van anar a càrrec de Funzo and Baby Loud, Iñigo Quintero, Itaca Band, Maleïda Nerea, Marlena i Samurai, mentre que a Vila-real, van estar protagonitzades per Álex Ubago, Belén Aguilera, Beret, Cactus, Chanel, Depol, Jazzwoman i xiqueta Daconte.

Activitats per a tots els públics i les tres províncies

El president ha animat “a continuar participant i gaudint” de l´ampli programa d´activitats “per a tots els públics, les tres províncies i amb oferta per a cada dia” previst al nostre territori amb motiu d’esta festivitat “per enfortir els llaços que ens unixen com a comunitat”. 

Així, ha recordat que de l’1 al 7 d’octubre es podrà visitar el Palau de la Generalitat en horari d’11 a 14 i de 16 a 19 hores, on a més de conéixer la seu del Govern valencià es podrà gaudir d’una experiència immersiva a les obres pictòriques de l’històric edifici: ‘El Tribunal de les Aigües de València’, de Bernardo Ferrándiz, i ‘La Ferida del Rei don Jaume  a la Conquesta de València’, de Salvador Martínez Cubells.

A més, fins hui, diumenge 6 d’octubre, es podran degustar els dolços típics de Sant Donís a la ‘Gastroneta’ que estarà ubicada al carrer Cavallers de València, davant del Palau.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12 hores, de manera simultània a Alacant (passeig de l’Esplanada), València (plaça de la Mare de Déu de València), Castelló de la Plana (plaça de les Aules) i Elx (plaça de Baix d’Elx).

A més a més, el dia 8 es projectarà un videomapping sobre la Torre Vella, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores.

Últimes notícies

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.