Mazón: “Volem que el festival Som de la Terreta es consolide com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha manifestat el compromís del Consell per consolidar el festival ‘Som de la Terreta’ “com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”.

El cap del Consell ha subratllat la participació de més de 50.000 persones a la primera edició d’este certamen, una iniciativa que valorar la diversitat cultural i musical del nostre territori “amb la qual celebrar junts la festivitat del 9 d’octubre”.

Carlos Mazón ha qualificat de “rotund èxit” el festival en esgotar-se les entrades “en molt poc temps”. En este sentit, ha remarcat “la unió de les tres províncies i de tots els públics en un ambient festiu i de convivència per commemorar les nostres senyes d´identitat amb orgull”. 

Carlos Mazón ha assenyalat que les persones assistents “han vibrat amb l´oferta musical i ha gaudit d´un complet programa lúdic i d’entreteniment, que ha fusionat la música, la cultura i la tradició de la nostra terra”.

Igualment, ha fet referència a l’impacte del festival a l’economia local, “amb què s’ha impulsat el turisme i els sectors de l’hostaleria i el comerç”.  

El certamen, que ha tingut lloc de manera simultània a València, Alacant i Vila-real, ha congregat més de 50.000 persones entre les tres províncies. Durant el matí els assistents van poder participar de les activitats gratuïtes, com ara animació infantil, tallers, jocs, espectacles interactius i degustacions de productes gastronòmics locals, que van tindre lloc a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, el Moll XII del Port d’Alacant i al parc de la Mayorazga de Vila-real. 

A partir de la vesprada van arrancar els concerts “amb un gran cartell musical, la recaptació d’entrades del qual s’ha donat íntegrament a una associació benèfica”, ha recordat el president.

Així, les persones que es van acostar a Alacant van gaudir d’Abraham Mateu, Colomet, Hey Kid, La Love You, Marlon, Pignoise i Tamboret. A València, les actuacions musicals van anar a càrrec de Funzo and Baby Loud, Iñigo Quintero, Itaca Band, Maleïda Nerea, Marlena i Samurai, mentre que a Vila-real, van estar protagonitzades per Álex Ubago, Belén Aguilera, Beret, Cactus, Chanel, Depol, Jazzwoman i xiqueta Daconte.

Activitats per a tots els públics i les tres províncies

El president ha animat “a continuar participant i gaudint” de l´ampli programa d´activitats “per a tots els públics, les tres províncies i amb oferta per a cada dia” previst al nostre territori amb motiu d’esta festivitat “per enfortir els llaços que ens unixen com a comunitat”. 

Així, ha recordat que de l’1 al 7 d’octubre es podrà visitar el Palau de la Generalitat en horari d’11 a 14 i de 16 a 19 hores, on a més de conéixer la seu del Govern valencià es podrà gaudir d’una experiència immersiva a les obres pictòriques de l’històric edifici: ‘El Tribunal de les Aigües de València’, de Bernardo Ferrándiz, i ‘La Ferida del Rei don Jaume  a la Conquesta de València’, de Salvador Martínez Cubells.

A més, fins hui, diumenge 6 d’octubre, es podran degustar els dolços típics de Sant Donís a la ‘Gastroneta’ que estarà ubicada al carrer Cavallers de València, davant del Palau.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12 hores, de manera simultània a Alacant (passeig de l’Esplanada), València (plaça de la Mare de Déu de València), Castelló de la Plana (plaça de les Aules) i Elx (plaça de Baix d’Elx).

A més a més, el dia 8 es projectarà un videomapping sobre la Torre Vella, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.