Mazón: “Volem que el festival Som de la Terreta es consolide com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha manifestat el compromís del Consell per consolidar el festival ‘Som de la Terreta’ “com a referència musical a la Comunitat per celebrar el 9 d’octubre”.

El cap del Consell ha subratllat la participació de més de 50.000 persones a la primera edició d’este certamen, una iniciativa que valorar la diversitat cultural i musical del nostre territori “amb la qual celebrar junts la festivitat del 9 d’octubre”.

Carlos Mazón ha qualificat de “rotund èxit” el festival en esgotar-se les entrades “en molt poc temps”. En este sentit, ha remarcat «la unió de les tres províncies i de tots els públics en un ambient festiu i de convivència per commemorar les nostres senyes d´identitat amb orgull». 

Carlos Mazón ha assenyalat que les persones assistents «han vibrat amb l´oferta musical i ha gaudit d´un complet programa lúdic i d’entreteniment, que ha fusionat la música, la cultura i la tradició de la nostra terra».

Igualment, ha fet referència a l’impacte del festival a l’economia local, «amb què s’ha impulsat el turisme i els sectors de l’hostaleria i el comerç».  

El certamen, que ha tingut lloc de manera simultània a València, Alacant i Vila-real, ha congregat més de 50.000 persones entre les tres províncies. Durant el matí els assistents van poder participar de les activitats gratuïtes, com ara animació infantil, tallers, jocs, espectacles interactius i degustacions de productes gastronòmics locals, que van tindre lloc a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, el Moll XII del Port d’Alacant i al parc de la Mayorazga de Vila-real. 

A partir de la vesprada van arrancar els concerts «amb un gran cartell musical, la recaptació d’entrades del qual s’ha donat íntegrament a una associació benèfica», ha recordat el president.

Així, les persones que es van acostar a Alacant van gaudir d’Abraham Mateu, Colomet, Hey Kid, La Love You, Marlon, Pignoise i Tamboret. A València, les actuacions musicals van anar a càrrec de Funzo and Baby Loud, Iñigo Quintero, Itaca Band, Maleïda Nerea, Marlena i Samurai, mentre que a Vila-real, van estar protagonitzades per Álex Ubago, Belén Aguilera, Beret, Cactus, Chanel, Depol, Jazzwoman i xiqueta Daconte.

Activitats per a tots els públics i les tres províncies

El president ha animat «a continuar participant i gaudint» de l´ampli programa d´activitats «per a tots els públics, les tres províncies i amb oferta per a cada dia» previst al nostre territori amb motiu d’esta festivitat «per enfortir els llaços que ens unixen com a comunitat”. 

Així, ha recordat que de l’1 al 7 d’octubre es podrà visitar el Palau de la Generalitat en horari d’11 a 14 i de 16 a 19 hores, on a més de conéixer la seu del Govern valencià es podrà gaudir d’una experiència immersiva a les obres pictòriques de l’històric edifici: ‘El Tribunal de les Aigües de València’, de Bernardo Ferrándiz, i ‘La Ferida del Rei don Jaume  a la Conquesta de València’, de Salvador Martínez Cubells.

A més, fins hui, diumenge 6 d’octubre, es podran degustar els dolços típics de Sant Donís a la ‘Gastroneta’ que estarà ubicada al carrer Cavallers de València, davant del Palau.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12 hores, de manera simultània a Alacant (passeig de l’Esplanada), València (plaça de la Mare de Déu de València), Castelló de la Plana (plaça de les Aules) i Elx (plaça de Baix d’Elx).

A més a més, el dia 8 es projectarà un videomapping sobre la Torre Vella, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores.

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.