Mazón mostra el seu ‘orgull’ pels premiats del 9 d’Octubre: ‘Ens fan sentir més propi el nostre i més universals’

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El president Carlos Mazón ha expressat este dimarts el seu «gran orgull» pel «grandíssim planter de premiats en el 9 d’Octubre, que ens fan més grans, que ens fan sentir més propi el nostre, però ens fan sentir també més universals i més orgullosos».

Mazón, a preguntes dels mitjans durant la inauguració de la Fira Hàbitat València, després que s’haja donat a conèixer els tradicionals reconeixements: la Generalitat ha atorgat la seua Alta Distinció a María Desemparados Cabanes, exconsellera, catedràtica i historiadora de la RACV i distincions als equips d’emergències que van intervenir a l’incendi de Campanar, l’escriptor Ferran Torrent, a l’exeurodiputat del PP José Manuel García-Margallo i al pastisser Paco Torreblanca, entre altres.

El cap del Consell ha destacat que totes les persones distingides «han fet una labor, no solament durant enguany, sinó tots ells durant tota una trajectòria, que fan que ens sentim molt orgullosos».

«Tenim una gran sort a la Comunitat Valenciana, que és que es podrien haver-hi dau molts més premis amb moltes altres persones que també són mereixedores i que acrediten l’amor, la dedicació, l’esforç, la solidaritat, el ser ambaixadors de la Comunitat Valenciana», ha ressaltat.

A més, Mazón ha destacat l’alta participació de «moltes» entitats, institucions i administracions en les propostes de distinció.

«Per a mi la paraula és orgull, veig el planter de premiats enguany i em sent molt orgullós que siguen els nostres representants en este 9 d’Octubre», ha afegit.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.