10.3 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Mazón promet ‘desjudicialitzar’ les aportacions a l’Albufera si el Govern complix amb l’aigua per al llac

Assegura que Sánchez està disposat a estudiar que només els experts determinen les aportacions al transvasament Tajo-Segura

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat que està disposat a retirar el recurs contenciós-administratiu presentat contra el Govern per les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València si el Ministeri per a la Transició Ecològica “complix” amb l’aigua que ha de destinar a este espai natural.

Després de la seua reunió amb el president del Govern, Mazón ha explicat que Pedro Sánchez “està d’acord” amb que els representants del Ministeri “se senten amb la Generalitat per a desbloquejar d’una vegada” este assumpte, ara que acaba de començar el nou any hidrològic a partir del passat 1 d’octubre.

En roda de premsa en la Moncloa, Mazón ha destacat que este és un dels temes en els quals ha arribat a un “acord” amb el cap de l’Executiu, encara que ha remarcat que estarà “vigilant” perquè es complisquen.

Segons ha exposat, la Generalitat es va veure “obligada a judicialitzar” este assumpte al “no complir” el Ministeri amb les aportacions per a l’Albufera. En qualsevol cas, ha subratllat que ell vol “desjudicialitzarlo” i que retirarà el contenciós “tan aviat com s’autoritze l’arribada d’aigua al llac”.

“No vull tenir una relació judicial ni discrepante amb el Govern, vull que arribe aigua a l’Albufera, és l’únic objectiu”, ha emfatitzat, i ha cridat a “cuidar d’una joia que no només és dels valencians”.

FRONT COMÚ AMB MÚRCIA PER UN PACTE NACIONAL DE L’AIGUA

D’altra banda, respecte al transvasament Tajo-Segura, Mazón ha exigit a Sánchez un pacte nacional de l’aigua i li ha proposat un canvi de la llei perquè “siga la comissió d’experts, la comissió d’explotació, qui decidisca cada vegada les aportacions al transvasament; sense interferències polítiques, sense que una mà ideològica o política entre a això”.

“El president s’ha compromès a estudiar-ho”, ha ressaltat, si bé ha remarcat que “un compromís d’estudi és un compromís d’estudi”. I ha afegit posteriorment: “Si s’ho apunta serà que ho va a estudiar, i si no m’haurà enganyat”.

“Però nosaltres no anem a renunciar mai a l’aigua que ens correspon; no com a valencians, sinó com a espanyols”, ha reiterat, i ha cridat a “despolititzar” la qüestió de l’aigua a Espanya i a no judicialitzar-la. Sobre este tema, ha lamentat que “la Generalitat ha hagut de recórrer massa decisions del Govern” respecte al Tajo-Segura.

A més, el cap del Consell ha traslladat a Sánchez la posició “exemplar” de la Comunitat Valenciana “junt amb Múrcia” –el president murcià, Fernando López Miras, també s’ha reunit hui divendres amb el cap de l’Executiu– en matèria de reutilització i depuració d’aigua. “Ens considerem amb la suficient autoritat moral com per a despolititzar entre tots este assumpte”, ha asseverat.

Preguntat per si hi ha unitat amb el president de la Regió de Múrcia, Fernando López Miras, ha assegurat que “no hi ha dia” en el qual discrepe amb ell respecte a l’aigua: “Volem despolititzar l’assumpte i que decidisquen els tècnics. Volem un pacte nacional de l’aigua (…) Tenim un front comú molt clar i just”.

MESA DE LA SEQUERA

Quant a la falta de pluges, Mazón ha exigit a Sánchez que convoque urgentment la Mesa de la Sequera a Espanya, “una exigència fonamental per a les tres províncies i especialment per al nord de Castelló”.

I és que ha lamentat que la Comunitat Valenciana va estar el passat estiu en situació extrema: “Hem hagut de portar poals d’aigua en camions a ramaderies on les vaques s’estaven morint de set”.

Últimes notícies

La Banda de Música de Teulada es porta més de 21 milions amb el quart premi 25.508

L'Agrupació Musical Cultural de Teulada ha sigut agraciada amb 21,18 milions en estar abonada al 25.508, segon quart premi, venut en Moraira i Manises.

El tercer premi 90.693 deixa 11,95 milions en la Comunitat Valenciana amb Alacant com a gran afortunada

El 90.693 ha repartit 11,95 milions en la Comunitat Valenciana, amb 10 milions venuts a Alacant. La resta s'ha distribuït entre Alzira, Gandia, Manises i altres punts.

València Basket es posa a prova davant Baskonia en l’Eurolliga

El València Basket afronta davant el Baskonia un examen de recuperació física i mental després de dos derrotes seguides. La defensa sobre Howard i el control del ritme marcaran el dol.

Bernabé destaca que les ajudes del Govern a la DANA en la Comunitat Valenciana superen 9.000 milions

L'Executiu ha destinat més de 9.000 milions a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana, a un ritme de 21,5 milions al dia. Bernabé subratlla 217 visites en 14 mesos, el 100% de transferències a infraestructures municipals i el 98,3% d'expedients del Consorci resolts.

Un jubilat de l’Hospital de Sant Joan ha repartit 150 dècims del tercer premi entre zeladors i auxiliars

Un extreballador de 73 anys de l'Hospital de Sant Joan ha repartit 150 dècims del tercer premi 90.693 entre excompanys, sobretot zeladors i auxiliars. El repartiment suma 7,5 milions i cada dècim deixa 48.000 euros nets.

El segon quart premi, el 25.508, deixa 22,2 milions i es concentra en Moraira

El número 25.508, segon dels quarts premis del Sorteig de Nadal, ha deixat 22.200.000 euros en la Comunitat Valenciana. Moraira acapara 21.180.000 i Benidorm, Pedreguer i Manises repartixen la resta.

María Pérez renúncia a l’acta a València; Dolors López la substituirà i Maite Ibáñez assumix el càrrec de portaveu adjunt

L'edil socialista María Pérez ha renunciat a la seua acta a l'Ajuntament de València. La substituirà Dolors López i Maite Ibáñez assumix el càrrec de portaveu adjunt del PSPV.

El 61.366, quint premi de la Loteria de Nadal, deixa 60.000 euros a Gandia

El 61.366, un dels quints premis de la Loteria de Nadal, ha deixat 60.000 euros a Gandia amb deu dècims venuts en l'administració 10. La major part del número s'ha quedat a Madrid.