16.9 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Mazón promet ‘desjudicialitzar’ les aportacions a l’Albufera si el Govern complix amb l’aigua per al llac

Assegura que Sánchez està disposat a estudiar que només els experts determinen les aportacions al transvasament Tajo-Segura

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat que està disposat a retirar el recurs contenciós-administratiu presentat contra el Govern per les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València si el Ministeri per a la Transició Ecològica “complix” amb l’aigua que ha de destinar a este espai natural.

Després de la seua reunió amb el president del Govern, Mazón ha explicat que Pedro Sánchez “està d’acord” amb que els representants del Ministeri “se senten amb la Generalitat per a desbloquejar d’una vegada” este assumpte, ara que acaba de començar el nou any hidrològic a partir del passat 1 d’octubre.

En roda de premsa en la Moncloa, Mazón ha destacat que este és un dels temes en els quals ha arribat a un “acord” amb el cap de l’Executiu, encara que ha remarcat que estarà “vigilant” perquè es complisquen.

Segons ha exposat, la Generalitat es va veure “obligada a judicialitzar” este assumpte al “no complir” el Ministeri amb les aportacions per a l’Albufera. En qualsevol cas, ha subratllat que ell vol “desjudicialitzarlo” i que retirarà el contenciós “tan aviat com s’autoritze l’arribada d’aigua al llac”.

“No vull tenir una relació judicial ni discrepante amb el Govern, vull que arribe aigua a l’Albufera, és l’únic objectiu”, ha emfatitzat, i ha cridat a “cuidar d’una joia que no només és dels valencians”.

FRONT COMÚ AMB MÚRCIA PER UN PACTE NACIONAL DE L’AIGUA

D’altra banda, respecte al transvasament Tajo-Segura, Mazón ha exigit a Sánchez un pacte nacional de l’aigua i li ha proposat un canvi de la llei perquè “siga la comissió d’experts, la comissió d’explotació, qui decidisca cada vegada les aportacions al transvasament; sense interferències polítiques, sense que una mà ideològica o política entre a això”.

“El president s’ha compromès a estudiar-ho”, ha ressaltat, si bé ha remarcat que “un compromís d’estudi és un compromís d’estudi”. I ha afegit posteriorment: “Si s’ho apunta serà que ho va a estudiar, i si no m’haurà enganyat”.

“Però nosaltres no anem a renunciar mai a l’aigua que ens correspon; no com a valencians, sinó com a espanyols”, ha reiterat, i ha cridat a “despolititzar” la qüestió de l’aigua a Espanya i a no judicialitzar-la. Sobre este tema, ha lamentat que “la Generalitat ha hagut de recórrer massa decisions del Govern” respecte al Tajo-Segura.

A més, el cap del Consell ha traslladat a Sánchez la posició “exemplar” de la Comunitat Valenciana “junt amb Múrcia” –el president murcià, Fernando López Miras, també s’ha reunit hui divendres amb el cap de l’Executiu– en matèria de reutilització i depuració d’aigua. “Ens considerem amb la suficient autoritat moral com per a despolititzar entre tots este assumpte”, ha asseverat.

Preguntat per si hi ha unitat amb el president de la Regió de Múrcia, Fernando López Miras, ha assegurat que “no hi ha dia” en el qual discrepe amb ell respecte a l’aigua: “Volem despolititzar l’assumpte i que decidisquen els tècnics. Volem un pacte nacional de l’aigua (…) Tenim un front comú molt clar i just”.

MESA DE LA SEQUERA

Quant a la falta de pluges, Mazón ha exigit a Sánchez que convoque urgentment la Mesa de la Sequera a Espanya, “una exigència fonamental per a les tres províncies i especialment per al nord de Castelló”.

I és que ha lamentat que la Comunitat Valenciana va estar el passat estiu en situació extrema: “Hem hagut de portar poals d’aigua en camions a ramaderies on les vaques s’estaven morint de set”.

Últimes notícies

Detinguts un jove de 21 anys i un menor per l’agressió a un policia a Vinalesa

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 21 anys i a un menor de 15 per l'agressió a un agent anara de servici a Vinalesa. El policia, de 41 anys, continua hospitalitzat en estat greu.

Cap de setmana amb pluges i termòmetres estables o a la baixa en la Comunitat Valenciana

Intervals nuvolosos i precipitacions febles marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb temperatures sense canvis o en lleuger descens. El divendres ja deixa cel més tancat, pols en suspensió i pluges amb fang.

Una simfonia sobre el Hubble celebra els 25 anys del Museu dels Ciències

Eric Whitacre ha dirigit l'espectacle 'Deep Field: The Impossible Magnitude of Our Universe' amb 50 músics i 80 veus per a commemorar els 25 anys del Museu dels Ciències, que també ha mostrat xifres d'impacte i activitat.

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.