Mazón promet ‘desjudicialitzar’ les aportacions a l’Albufera si el Govern complix amb l’aigua per al llac

Assegura que Sánchez està disposat a estudiar que només els experts determinen les aportacions al transvasament Tajo-Segura

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat que està disposat a retirar el recurs contenciós-administratiu presentat contra el Govern per les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València si el Ministeri per a la Transició Ecològica «complix» amb l’aigua que ha de destinar a este espai natural.

Després de la seua reunió amb el president del Govern, Mazón ha explicat que Pedro Sánchez «està d’acord» amb que els representants del Ministeri «se senten amb la Generalitat per a desbloquejar d’una vegada» este assumpte, ara que acaba de començar el nou any hidrològic a partir del passat 1 d’octubre.

En roda de premsa en la Moncloa, Mazón ha destacat que este és un dels temes en els quals ha arribat a un «acord» amb el cap de l’Executiu, encara que ha remarcat que estarà «vigilant» perquè es complisquen.

Segons ha exposat, la Generalitat es va veure «obligada a judicialitzar» este assumpte al «no complir» el Ministeri amb les aportacions per a l’Albufera. En qualsevol cas, ha subratllat que ell vol «desjudicialitzarlo» i que retirarà el contenciós «tan aviat com s’autoritze l’arribada d’aigua al llac».

«No vull tenir una relació judicial ni discrepante amb el Govern, vull que arribe aigua a l’Albufera, és l’únic objectiu», ha emfatitzat, i ha cridat a «cuidar d’una joia que no només és dels valencians».

FRONT COMÚ AMB MÚRCIA PER UN PACTE NACIONAL DE L’AIGUA

D’altra banda, respecte al transvasament Tajo-Segura, Mazón ha exigit a Sánchez un pacte nacional de l’aigua i li ha proposat un canvi de la llei perquè «siga la comissió d’experts, la comissió d’explotació, qui decidisca cada vegada les aportacions al transvasament; sense interferències polítiques, sense que una mà ideològica o política entre a això».

«El president s’ha compromès a estudiar-ho», ha ressaltat, si bé ha remarcat que «un compromís d’estudi és un compromís d’estudi». I ha afegit posteriorment: «Si s’ho apunta serà que ho va a estudiar, i si no m’haurà enganyat».

«Però nosaltres no anem a renunciar mai a l’aigua que ens correspon; no com a valencians, sinó com a espanyols», ha reiterat, i ha cridat a «despolititzar» la qüestió de l’aigua a Espanya i a no judicialitzar-la. Sobre este tema, ha lamentat que «la Generalitat ha hagut de recórrer massa decisions del Govern» respecte al Tajo-Segura.

A més, el cap del Consell ha traslladat a Sánchez la posició «exemplar» de la Comunitat Valenciana «junt amb Múrcia» –el president murcià, Fernando López Miras, també s’ha reunit hui divendres amb el cap de l’Executiu– en matèria de reutilització i depuració d’aigua. «Ens considerem amb la suficient autoritat moral com per a despolititzar entre tots este assumpte», ha asseverat.

Preguntat per si hi ha unitat amb el president de la Regió de Múrcia, Fernando López Miras, ha assegurat que «no hi ha dia» en el qual discrepe amb ell respecte a l’aigua: «Volem despolititzar l’assumpte i que decidisquen els tècnics. Volem un pacte nacional de l’aigua (…) Tenim un front comú molt clar i just».

MESA DE LA SEQUERA

Quant a la falta de pluges, Mazón ha exigit a Sánchez que convoque urgentment la Mesa de la Sequera a Espanya, «una exigència fonamental per a les tres províncies i especialment per al nord de Castelló».

I és que ha lamentat que la Comunitat Valenciana va estar el passat estiu en situació extrema: «Hem hagut de portar poals d’aigua en camions a ramaderies on les vaques s’estaven morint de set».

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.