Mazón retrau a Compromís que s’alie amb Bildu o Junts per a recórrer la Llei de Llibertat Educativa: ‘Vaja companyia’

Acusa als de Baldoví de ser “pagafantas de l’independentisme” per recolzar el finançament singular per a Catalunya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha carregat contra Compromís per haver recaptat la signatura de diputats d’ERC, Bildu, Junts, Podem i BNG per a presentar un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de Llibertat Educativa, aprovada fa uns mesos per PP i Vox a Les Corts.

“Vaja companyia”, ha assenyalat, i ha acusat a la coalició de no respectar l’autogovern ni el poder legislatiu del parlament valencià. A més, ha ratllat a Compromís de “pagafantas de l’independentisme” pel seu suport a l’acord entre PSC i ERC que preveu un finançament singular per a Catalunya.

En la sessió de control a Les Corts, Mazón ha respost així a les crítiques del síndic de Compromís, Joan Baldoví, a la postura del PP sobre finançament autonòmic i als impagaments de la Generalitat, al·ludint als suports que va recaptar la setmana passada la coalició valencianista al Congrés per a portar al Tribunal Constitucional (TC) la Llei de Llibertat Educativa.

“Em parla de respecte a la càmera. Quin respecte té vostè al nostre autogovern, al nostre legislatiu, quan s’ha anat a vulnerar la Llei de Llibertat Educativa aprovada per este parlament, per este fur, i s’ha anat res menys que amb la millor companyia possible, insuperable: amb el BNG i ERC, els capdavanters de la gran esquerra; amb Junts, els amics de Puigdemont, i amb Bildu. Estos són els amics de Baldoví contra l’autogovern”, ha censurat.

En esta línia, Mazón ha enlletgit a Compromís que s’alie precisament amb estos partits “en defensa de la Constitució”. “Senta, és extraordinari”, ha opinat.

Per això ha assegurat que entén que la coalició valencianista estiga a favor del finançament singular per a Catalunya “i faça de pagafantes de l’independentisme, que després amb més recursos ve abaratint la malversació per a seguir ‘portant-li-ho'”. “Però el respecte a estes Corts per la seua banda ni està ni se li espera”, ha insistit.

En la seua intervenció, Baldoví ha exigit a Mazón que el PP recolze la tramitació de la seua proposició de llei de tracte just en finançament autonòmic i ha reiterat les seues crítiques pels “impagaments” del Consell a treballadors de servicis socials, empreses constructores de centres educatius, metges o ajudes al lloguer per a joves.

“IMPAGADOR CONSTANT”

“Els valencians li paguen puntualment el sou, però vostè no paga a milers de valencians”, ha criticat a Mazón, descrivint-ho com “un impagador constant o un incomplidor per costum”.

El síndic de Compromís també ha acusat a Mazón de pagar “112 milions a les grans multinacionals de la sanitat, a Ribera Salut i a Sanitas”, i li ha exigit explicacions per l’augment del període de pagament a proveïdors fins a 46 dies, “el doble” que amb l’anterior govern del Botànic mentre este dilluns va fer un “meganunci” de destinar 2.000 milions a l’Estratègia Valenciana de Reindustrialització 2025-2028

Com a rèplica, el també líder del PPCV ha comparat xifres de l’últim exercici del Botànic amb les de “el primer any del govern del canvi”: en prestacions de dependència, 559 milions enfront de 635; en renda valenciana d’inclusió, 283 milions enfront de 288; en ajudes a educació Infantil, 79 milions enfront de 117; en ajudes per al menjador escolar, 66 milions enfront de 70, i en transport escolar un milió enfront d’1,3.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.