13.2 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Mazón retrau a Compromís que s’alie amb Bildu o Junts per a recórrer la Llei de Llibertat Educativa: ‘Vaja companyia’

Acusa als de Baldoví de ser “pagafantas de l’independentisme” per recolzar el finançament singular per a Catalunya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha carregat contra Compromís per haver recaptat la signatura de diputats d’ERC, Bildu, Junts, Podem i BNG per a presentar un recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei de Llibertat Educativa, aprovada fa uns mesos per PP i Vox a Les Corts.

“Vaja companyia”, ha assenyalat, i ha acusat a la coalició de no respectar l’autogovern ni el poder legislatiu del parlament valencià. A més, ha ratllat a Compromís de “pagafantas de l’independentisme” pel seu suport a l’acord entre PSC i ERC que preveu un finançament singular per a Catalunya.

En la sessió de control a Les Corts, Mazón ha respost així a les crítiques del síndic de Compromís, Joan Baldoví, a la postura del PP sobre finançament autonòmic i als impagaments de la Generalitat, al·ludint als suports que va recaptar la setmana passada la coalició valencianista al Congrés per a portar al Tribunal Constitucional (TC) la Llei de Llibertat Educativa.

“Em parla de respecte a la càmera. Quin respecte té vostè al nostre autogovern, al nostre legislatiu, quan s’ha anat a vulnerar la Llei de Llibertat Educativa aprovada per este parlament, per este fur, i s’ha anat res menys que amb la millor companyia possible, insuperable: amb el BNG i ERC, els capdavanters de la gran esquerra; amb Junts, els amics de Puigdemont, i amb Bildu. Estos són els amics de Baldoví contra l’autogovern”, ha censurat.

En esta línia, Mazón ha enlletgit a Compromís que s’alie precisament amb estos partits “en defensa de la Constitució”. “Senta, és extraordinari”, ha opinat.

Per això ha assegurat que entén que la coalició valencianista estiga a favor del finançament singular per a Catalunya “i faça de pagafantes de l’independentisme, que després amb més recursos ve abaratint la malversació per a seguir ‘portant-li-ho'”. “Però el respecte a estes Corts per la seua banda ni està ni se li espera”, ha insistit.

En la seua intervenció, Baldoví ha exigit a Mazón que el PP recolze la tramitació de la seua proposició de llei de tracte just en finançament autonòmic i ha reiterat les seues crítiques pels “impagaments” del Consell a treballadors de servicis socials, empreses constructores de centres educatius, metges o ajudes al lloguer per a joves.

“IMPAGADOR CONSTANT”

“Els valencians li paguen puntualment el sou, però vostè no paga a milers de valencians”, ha criticat a Mazón, descrivint-ho com “un impagador constant o un incomplidor per costum”.

El síndic de Compromís també ha acusat a Mazón de pagar “112 milions a les grans multinacionals de la sanitat, a Ribera Salut i a Sanitas”, i li ha exigit explicacions per l’augment del període de pagament a proveïdors fins a 46 dies, “el doble” que amb l’anterior govern del Botànic mentre este dilluns va fer un “meganunci” de destinar 2.000 milions a l’Estratègia Valenciana de Reindustrialització 2025-2028

Com a rèplica, el també líder del PPCV ha comparat xifres de l’últim exercici del Botànic amb les de “el primer any del govern del canvi”: en prestacions de dependència, 559 milions enfront de 635; en renda valenciana d’inclusió, 283 milions enfront de 288; en ajudes a educació Infantil, 79 milions enfront de 117; en ajudes per al menjador escolar, 66 milions enfront de 70, i en transport escolar un milió enfront d’1,3.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.