13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Mazón, sobre si li preocupen els esbroncs per la dana: ‘No soc sospitós de no donar la cara tots els dies’

Justifica no acompanyar a Feijóo en la seua visita a alguns municipis per a no abandonar la seua agenda de president

Alguns ciutadans tornen a retraure-li hui a Castelló la seua gestió de la dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha explicat que no totes les seues visites a poblacions afectades per la dana formen part de la seua “agenda pública”, així com que “a voltes, en privat”, l'”agrada rebre testimonis personals” dels afectats.

“No crec ser sospitós de no donar la cara tots els dies”, ha manifestat en roda de premsa, preguntat per si li preocupa rebre crits o esbroncs quan visita localitats afectades per la catàstrofe com va succeir esta setmana a Torrent.

Mazón ha subratllat que ell va “visitant diferents municipis” afectats i que ha parlat amb els veïns d’estes localitats “en innombrables ocasions”.

“No totes les visites i activitats que faig formen part de la meua agenda pública. A voltes, en privat, m’agrada rebre testimonis personals”, ha exposat, per a assenyalar que és una cosa que duen a terme tant ell com la vicepresidenta Susana Camarero i la resta de consellers.

Ara bé, ha indicat que estes visites han de ser compatibles amb el “treball de despatx per a poder presentar les ajudes que necessita la gent”: “L’important són els gestos, però també els objectius i resultats”.

“SEMPRE DINS DEL SENTIT COMÚ”

Després de destacar que esta setmana ha “estat en el terreny diverses vegades”, ha avançat que per a la setmana vinent té previstes més visites, “sempre dins del sentit comú que han de tenir”. “Ho deixe al vostre juí, en cap cas hem deixat de donar explicacions”, ha dit als periodistes.

Preguntat per la visita d’este dimecres i dijous del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, a localitats afectades –una visita de la qual el partit no va concretar la ubicació exacta i en la qual Mazón no li va acompanyar inicialment–, el també president del PPCV ha fet una valoració “molt positiva” i ha assegurat que no va estar al principi amb Feijóo per a no deixar el seu costat la seua agenda com president.

“NO VAIG A ABANDONAR LA MEUA AGENDA”

“No va ser de voler o no voler: jo estic centrat en la recuperació. El més important és la labor de la Generalitat. No vaig a abandonar la meua agenda ni la meua prioritat d’impulsar la recuperació”, ha recalcat, a més d’indicar que este cap de setmana té actes de partit a Astúries i que no li “semblaria raonable” haver dedicat més dies a això.

Segons ha exposat, Feijóo va voler realitzar una “visita privada i tranquil·la” amb alcaldes dels municipis afectats, amb els quals ell es reunix “habitualment. A més, ha subratllat que tant el dimecres com el dijous va estar reunit amb el cap dels ‘populars’, per la qual cosa creu que “són coses absolutament normals i raonables”.

Després de l’acte a València, Mazón s’ha traslladat a Castelló de la Plana per a visitar les obres d’ampliació i reforma del Servici d’Urgències de l’Hospital General Universitari. A la seua arribada al centre hospitalari ha sigut rebut amb insults i retrets per algun ciutadà.

En concret, una treballadora li ha tirat en cara les víctimes mortals de la riuada: “La gent que s’ha mort per la teua culpa i encara tens la poca vergonya de venir ací amb esta cara de fatxenda”, li ha etzibat, al mateix temps que ha proferit alguns insults, igual que ha fet un ciclista que passava per la zona.

A l’eixida del president, una altra dona s’ha dirigit a ell amb referències a les ajudes per a la compra de cotxes i li ha instat a acordar-se que “som tots valencians”. “Totalment, moltes gràcies”, ha contestat Mazón.

“NO POT EIXIR Al CARRER”

Al fil d’estos fets, el síndic socialista a Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha considerat que “Mazón no pot eixir al carrer, hui esbroncat en la seua visita a l’Hospital General de Castelló”.

“A més, Feijóo s’aparta d’ell com si fóra un empestat. Per què el que no vol el PP l’hem de suportar els valencians?”, es pregunta el representant del PSPV, que compartix en xarxes un vídeo de la rebuda a Castelló al cap del Consell.

En termes similars, el portaveu de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha compartit un post amb imatges en el qual assenyala: “Així acaben de rebre a Mazón a Castelló de la Plana. De punta a punta del País s’escolta ‘MazónDimissió'”.

D’altra banda, a preguntes dels periodistes sobre a què es referia quan ahir va dir davant dels seus companys del PP que, “de bona fe, s’ha equivocat”, el dirigent autonòmic ha exposat: “Crec que ho vaig dir clar, que no em podia imaginar que alguns podrien arribar a utilitzar este drama políticament com s’ha arribat a utilitzar, i em vaig equivocar perquè, ni en la meua pitjor previsió, podia arribar a haver vist semblant nivell”.

Últimes notícies

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.

Es puja al sostre d’un avió en l’aeroport de Manises i retarda un vol dos hores

Un home es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises i el vol a Amsterdam va eixir dos hores tard. Va ser reduït, atés i denunciat.