16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Merino: ‘Que Morant diga que la Comunitat està especialment ben finançada és un insult als ciutadans’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha acusat a la ministra de Ciència, Diana Morant, de llançar una “triple mentida” este dijous sobre el finançament autonòmic. “Que diga que justament la Comunitat Valenciana està especialment ben finançada és un insult directament als ciutadans”, ha retret.

Merino ha respost, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, a les paraules de la també secretària general del PSPV-PSOE, qui este dijous ha afirmat que el Govern d’Espanya és “el que millor ha finançat a totes les comunitats autònomes i molt especialment a la Comunitat Valenciana, moltíssim millor que el govern anterior de Mariano Rajoy, i estic segura que sempre va a estar per a ajudar”.

La consellera d’Hisenda ha afirmat que des del Consell no poden “donar crèdit” a estes paraules. “Em sembla que és un atreviment i és una gosadia dir que el govern de Sánchez és el que millor finança a les comunitats autònomes, simplement perquè és una triple mentida”, ha assenyalat.

En primer lloc, ha indicat que “no és el Govern el que finança a les comunitats autònomes” sinó que “el finançament procedix dels impostos que paguem tots els espanyols”. “Sánchez no ens regala res”, ha recalcat.

En segon lloc, la titular d’Hisenda ha assegurat que és mentida perquè “les CCAA no estan ben finançades”, ja que el sistema que des de l’Executiu central “es neguen a reformar no cobrix suficientment les necessitats dels ciutadans”.

La tercera raó apuntada per Merino és que “existix un consens tècnic inqüestionable sobre la infrafinanciació de la Comunitat Valenciana, que ha sigut desdenyada pel govern de Sánchez que és més desdenyada encara per una ministra, ella mateixa, que és o es diu valenciana”.

“No sé si menteix deliberadament o és que la ignorància és molt atrevida. El que sé és que les mentides del Govern de Sánchez dolen encara més en estoss moments tràgics que estem vivint”, ha resolt la consellera.

Últimes notícies

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

La UPV implantarà 10 noves titulacions al seu campus de la Xina des de 2026

La UPV ha aprovat deu titulacions per al seu campus BVPI en Hangzhou, que començaran en 2026 amb docència en anglés. L'accés serà via Gaokao i es preveuen 2000 estudiants.

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.

CaixaBank eleva el seu benefici a 5.891 milions en 2025, un 1,8% més

L'entitat va guanyar 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, recolzada en el creixement del negoci i malgrat la caiguda del marge d'interessos. Proposarà un dividend total de 0,50 € per acció i eleva els seus objectius de rendibilitat per a 2027.

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.