Merino: ‘Que Morant diga que la Comunitat està especialment ben finançada és un insult als ciutadans’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha acusat a la ministra de Ciència, Diana Morant, de llançar una «triple mentida» este dijous sobre el finançament autonòmic. «Que diga que justament la Comunitat Valenciana està especialment ben finançada és un insult directament als ciutadans», ha retret.

Merino ha respost, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, a les paraules de la també secretària general del PSPV-PSOE, qui este dijous ha afirmat que el Govern d’Espanya és «el que millor ha finançat a totes les comunitats autònomes i molt especialment a la Comunitat Valenciana, moltíssim millor que el govern anterior de Mariano Rajoy, i estic segura que sempre va a estar per a ajudar».

La consellera d’Hisenda ha afirmat que des del Consell no poden «donar crèdit» a estes paraules. «Em sembla que és un atreviment i és una gosadia dir que el govern de Sánchez és el que millor finança a les comunitats autònomes, simplement perquè és una triple mentida», ha assenyalat.

En primer lloc, ha indicat que «no és el Govern el que finança a les comunitats autònomes» sinó que «el finançament procedix dels impostos que paguem tots els espanyols». «Sánchez no ens regala res», ha recalcat.

En segon lloc, la titular d’Hisenda ha assegurat que és mentida perquè «les CCAA no estan ben finançades», ja que el sistema que des de l’Executiu central «es neguen a reformar no cobrix suficientment les necessitats dels ciutadans».

La tercera raó apuntada per Merino és que «existix un consens tècnic inqüestionable sobre la infrafinanciació de la Comunitat Valenciana, que ha sigut desdenyada pel govern de Sánchez que és més desdenyada encara per una ministra, ella mateixa, que és o es diu valenciana».

«No sé si menteix deliberadament o és que la ignorància és molt atrevida. El que sé és que les mentides del Govern de Sánchez dolen encara més en estoss moments tràgics que estem vivint», ha resolt la consellera.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.