Merino: ‘Que Morant diga que la Comunitat està especialment ben finançada és un insult als ciutadans’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha acusat a la ministra de Ciència, Diana Morant, de llançar una “triple mentida” este dijous sobre el finançament autonòmic. “Que diga que justament la Comunitat Valenciana està especialment ben finançada és un insult directament als ciutadans”, ha retret.

Merino ha respost, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, a les paraules de la també secretària general del PSPV-PSOE, qui este dijous ha afirmat que el Govern d’Espanya és “el que millor ha finançat a totes les comunitats autònomes i molt especialment a la Comunitat Valenciana, moltíssim millor que el govern anterior de Mariano Rajoy, i estic segura que sempre va a estar per a ajudar”.

La consellera d’Hisenda ha afirmat que des del Consell no poden “donar crèdit” a estes paraules. “Em sembla que és un atreviment i és una gosadia dir que el govern de Sánchez és el que millor finança a les comunitats autònomes, simplement perquè és una triple mentida”, ha assenyalat.

En primer lloc, ha indicat que “no és el Govern el que finança a les comunitats autònomes” sinó que “el finançament procedix dels impostos que paguem tots els espanyols”. “Sánchez no ens regala res”, ha recalcat.

En segon lloc, la titular d’Hisenda ha assegurat que és mentida perquè “les CCAA no estan ben finançades”, ja que el sistema que des de l’Executiu central “es neguen a reformar no cobrix suficientment les necessitats dels ciutadans”.

La tercera raó apuntada per Merino és que “existix un consens tècnic inqüestionable sobre la infrafinanciació de la Comunitat Valenciana, que ha sigut desdenyada pel govern de Sánchez que és més desdenyada encara per una ministra, ella mateixa, que és o es diu valenciana”.

“No sé si menteix deliberadament o és que la ignorància és molt atrevida. El que sé és que les mentides del Govern de Sánchez dolen encara més en estoss moments tràgics que estem vivint”, ha resolt la consellera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.