14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Merino: ‘Que Morant diga que la Comunitat està especialment ben finançada és un insult als ciutadans’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha acusat a la ministra de Ciència, Diana Morant, de llançar una “triple mentida” este dijous sobre el finançament autonòmic. “Que diga que justament la Comunitat Valenciana està especialment ben finançada és un insult directament als ciutadans”, ha retret.

Merino ha respost, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, a les paraules de la també secretària general del PSPV-PSOE, qui este dijous ha afirmat que el Govern d’Espanya és “el que millor ha finançat a totes les comunitats autònomes i molt especialment a la Comunitat Valenciana, moltíssim millor que el govern anterior de Mariano Rajoy, i estic segura que sempre va a estar per a ajudar”.

La consellera d’Hisenda ha afirmat que des del Consell no poden “donar crèdit” a estes paraules. “Em sembla que és un atreviment i és una gosadia dir que el govern de Sánchez és el que millor finança a les comunitats autònomes, simplement perquè és una triple mentida”, ha assenyalat.

En primer lloc, ha indicat que “no és el Govern el que finança a les comunitats autònomes” sinó que “el finançament procedix dels impostos que paguem tots els espanyols”. “Sánchez no ens regala res”, ha recalcat.

En segon lloc, la titular d’Hisenda ha assegurat que és mentida perquè “les CCAA no estan ben finançades”, ja que el sistema que des de l’Executiu central “es neguen a reformar no cobrix suficientment les necessitats dels ciutadans”.

La tercera raó apuntada per Merino és que “existix un consens tècnic inqüestionable sobre la infrafinanciació de la Comunitat Valenciana, que ha sigut desdenyada pel govern de Sánchez que és més desdenyada encara per una ministra, ella mateixa, que és o es diu valenciana”.

“No sé si menteix deliberadament o és que la ignorància és molt atrevida. El que sé és que les mentides del Govern de Sánchez dolen encara més en estoss moments tràgics que estem vivint”, ha resolt la consellera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.