Merino: ‘Que Morant diga que la Comunitat està especialment ben finançada és un insult als ciutadans’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha acusat a la ministra de Ciència, Diana Morant, de llançar una “triple mentida” este dijous sobre el finançament autonòmic. “Que diga que justament la Comunitat Valenciana està especialment ben finançada és un insult directament als ciutadans”, ha retret.

Merino ha respost, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, a les paraules de la també secretària general del PSPV-PSOE, qui este dijous ha afirmat que el Govern d’Espanya és “el que millor ha finançat a totes les comunitats autònomes i molt especialment a la Comunitat Valenciana, moltíssim millor que el govern anterior de Mariano Rajoy, i estic segura que sempre va a estar per a ajudar”.

La consellera d’Hisenda ha afirmat que des del Consell no poden “donar crèdit” a estes paraules. “Em sembla que és un atreviment i és una gosadia dir que el govern de Sánchez és el que millor finança a les comunitats autònomes, simplement perquè és una triple mentida”, ha assenyalat.

En primer lloc, ha indicat que “no és el Govern el que finança a les comunitats autònomes” sinó que “el finançament procedix dels impostos que paguem tots els espanyols”. “Sánchez no ens regala res”, ha recalcat.

En segon lloc, la titular d’Hisenda ha assegurat que és mentida perquè “les CCAA no estan ben finançades”, ja que el sistema que des de l’Executiu central “es neguen a reformar no cobrix suficientment les necessitats dels ciutadans”.

La tercera raó apuntada per Merino és que “existix un consens tècnic inqüestionable sobre la infrafinanciació de la Comunitat Valenciana, que ha sigut desdenyada pel govern de Sánchez que és més desdenyada encara per una ministra, ella mateixa, que és o es diu valenciana”.

“No sé si menteix deliberadament o és que la ignorància és molt atrevida. El que sé és que les mentides del Govern de Sánchez dolen encara més en estoss moments tràgics que estem vivint”, ha resolt la consellera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mobilitza a 1.300 persones per a garantir la romeria de la Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant desplega un dispositiu de 1.300 persones per a assegurar la romeria de la Santa Faç, amb reforç de seguretat, neteja i transport.

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.

El PSPV estén a José Marí Olano la seua denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció

El PSPV sumarà al regidor José Marí Olano a la denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel presumpte tripijoc de places públiques i la col·locació de personal lligada a l'antic Consorci València 2007.

La meteoròloga d’À Punt sosté que una millor informació hauria evitat part de les morts per la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló declara davant la jutgessa que amb avisos primerencs i clars a la població es podrien haver salvat vides en la dana d'octubre.

Les associacions de víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen l’aforament de Mazón

Tres associacions de víctimes de la DANA de València reclamen en el Congrés justícia, mesures enfront del canvi climàtic i la fi de l'aforament de Carlos Mazón, advertint que no passaran pàgina.

Morant afirma que no hi haurà reparació per a les víctimes de la DANA fins que Mazón declare davant la Justícia

Diana Morant sosté que la reparació a les víctimes de la DANA de València passa perquè Carlos Mazón comparega davant la Justícia i critica el negacionismo climàtic en la Generalitat.

Bigas confia en la permanència de l’Elx i veu clau que hi haja més equips en la lluita pel descens

Pedro Bigas mostra confiança que l'Elx aconseguirà la permanència en una Lliga molt igualada per baix i destaca la importància de sumar en els dols directes i aprofitar el desgast de l'Atlètic de Madrid.

El concert de Jean-Michel Jarre es trasllada a la Marina Nord i convertix el recinte en eix del cicle FAR

El recital de Jean-Michel Jarre del 8 de juliol deixa la Ciutat de les Arts i les Ciències i se celebrarà en la Marina Nord, que passa a ser l'escenari principal del cicle FAR sense canvis de data ni d'entrades.