Més de 50.000 persones viatgen en el metro en el seu primer matí de servici després de la dana

Mazón destaca el treball perquè 240.000 usuaris diaris recuperen la normalitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Més de 50.000 usuaris han viatjat amb Metrovalencia al llarg del matí d’este dimarts, la primera en la qual funciona el servici de metro després de la seua paralització pels danys que va patir el lloc de mà en la dana del 29 d’octubre.

Així ho ha exposat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en declaracions als mitjans durant la seua visita al nou lloc de comandament instal·lat en els tallers de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) de Machado. Ha estat acompanyat pel conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus.

Mazón ha destacat que des d’este dimarts a les 5 del matí, “el 80% de Metrovalencia està plenament operatiu”, després d’engegar-se el funcionament total de les Línies 3,5 i 9 de Metrovalencia i de forma parcial les Línies 1, 2 i 7. “240.000 usuaris diaris dels 300.000 potencials han recobrat la normalitat”, ha posat en valor. La xarxa funciona amb més del 75% de les circulacions que comprenen l’horari d’un dia laborable.

El president ha ressaltat a més que la seua posada en funcionament s’ha aconseguit “abans del temps previst”, ja que la data inicial era el 6 de desembre. Ha felicitat “a tot l’equip tècnic i humà de FGV perquè la normalitat significa que algú que haja de fer un encàrrec, algú que haja d’anar al metge, algú que haja d’anar al centre de dia o al centre de salut, el puga recuperar com més prompte millor”.

MILLORAR LA MOBILITAT EN TRAMS SENSE METRO

Mazón també ha explicat que 13 de les 25 línies d’autobús que s’havien habilitat per a compensar la falta de servici de Metrovalencia es van ara a redirigir a “millorar els trams que encara queden sense metro” a partir del 4 de desembre. Les altres 12 línies de llançadores es mantenen en la zona sud.

En concret, ha indicat que es reforçarà este servici “no solament des de la zona afectada fins a la ciutat de València, sinó també i de manera molt important entre els propis municipis afectats entre si, que és una altra de les línies no creades anteriorment però que sí que s’estan habilitant de manera específica”.

En produir-se la reobertura de part del servici de Metrovalencia, s’eliminen quatre rutes de la línia Bétera-València, dos rutes de la línia Rafelbunyol-València, cinc rutes de les línies Riba-Roja i Aeroport-València així com dos rutes de la línia entre Paterna i València.

RESTAURACIÓ DE LA XARXA

Des d’este dimarts entren en servici amb total normalitat la Línia 3 Aeroport-Rafelbunyol, la Línia 5 Aeroport-Marítim i la Línia 9 Riba-Roja del Túria-Alboraia Peris Aragó, oferint l’horari habitual dels dissabtes, avançant l’hora d’obertura i sense contemplar el servei nocturn.

De forma parcial, s’engega el trajecte de la Línia 1 que partirà des de Bétera amb destinació a l’estació de Plaça d’Espanya i la Línia 7 que serà l’única que arribarà fins a Sant Isidre des de Marítim. Així mateix, la Línia 2 unirà inicialment Paterna i Plaça d’Espanya per les obres que es realitzen en el baixador de Font del Barranc en el polígon industrial Font del Pitxer i que no permetrà la circulació fins a Llíria almenys fins a abans de Nadal.

Una vegada estiguen en servici part dels tallers i vies auxiliars de València Sud, les circulacions de les Línies 1,2 i 7 arribaran fins a esta estació, on es crearà un gran bescanviador amb les línies d’autobús que donen servici a les poblacions de l’Horta Sud i La Ribera que compten amb servici de metro. Es preveu que això es produïsca a principis del 2025.

Així mateix, en el primer semestre del 2025 es recuperarà el servici dels trams de les Línies 1,2 i 7 afectats i que actualment es troben en procés de reconstrucció.

Per a la renovació del tram que unix València Sud a Castelló al llarg de 50 quilòmetres ja s’està treballant en diferents actuacions que superen els 40 milions d’euros d’inversió.

Així, el ple del Consell ha ratificat este dimarts actuacions d’emergència de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) que ascendixen a més de set milions d’euros. Entre ells, es destinen més de 2,4 milions a treballs de neteja i retirada de residus del conjunt d’instal·lacions de València Sud, mentre per al condicionament del nou lloc de comandament de Machado es pressuposten uns tres milions.

BONIFICACIONS DEL TRANSPORT PÚBLIC

Preguntat per si s’està estudiant la pròrroga de les bonificacions en el transport públic, Mazón ha assenyalat que esta possibilitat està “està damunt de la taula”.

“Necessitem que el Ministeri ens diga quin és el seu criteri, perquè sabem que això és un assumpte que el Ministeri està estudiant i, per tant, la qual cosa ens interessa és anar acompassats amb la política general que tinga el Ministeri per a no anar cadascun pel seu costat amb esta i amb altres polítiques. Tan prompte el Ministeri ens indique quina és la línia que va a seguir, nosaltres ens engegarem”, ha agregat.

D’altra banda, Mazón ha destacat en un mes “s’han recuperat 17 de les 18 carreteres autonòmiques” i restablit la circulació en 44,7 quilòmetres dels 47,3 tallats després de les riuades.

Anuncios

Últimes notícies

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.