10.9 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Més Madrid es desmarca de la ‘pèssima idea’ de la mascletà, un espectacle ‘innecessari’ en un entorn protegit

Més Madrid s’ha desmarcat de la “pèssima ideade la mascletà promoguda pel Govern municipal el 18 de febrer al Pont del Rei, un espectacle “innecessari” en un entorn protegit.

La portaveu de la formació, Rita Maestre, ha qualificat la mascletà a Madrid Río “d’un exemple més de la política de l’espectacle, de la política del soroll en el sentit més literal de la paraula, d’eixa forma d’entendre Madrid en una competició oberta i permanent amb altres ciutats de l’Estat”.

Des de la parròquia Sant Carlos Borromeo, a Entrevías, Maestre ha carregat contra “eixe madrilenyisme d”ací podem fer-ho tot més gran i millor’, és a dir, una pèssima idea per part del Govern d’Almeida”.

I a la “roïna idea” se suma la ubicació triada, entre la Casa de Camp i Madrid Río, “un entorn on es concentra una part important de la fauna de la ciutat”.

Tot això fa que Més Madrid rebutge aquest espectacle situant-se al costat de col·lectius ecologistes, socials i veïnals de la ciutat, “perfectament conscients que Madrid Río és el pitjor lloc del món per a posar una muntanya de petards“.

Més Madrid porta aquesta vesprada al Ple de Moncloa-Aravaca una proposició per a tractar de debatre aquest assumpte, al mateix temps que han reclamat tots “els informes d’avaluació ambiental i d’avaluació econòmica, que suposadament han d’existir i que ara com ara el govern d’Almeida no ha facilitat“.

Diem que ‘no’ a eixa mascletà, diem que ‘no’ a la ubicació en un entorn mediambientalment protegit com és Madrid Río i la Casa de Camp i diem ‘no’ a aquest intent absurd de col·locar l’atenció en idees i en espectacles que ningú havia demanat mai a Madrid, que ningú ha tirat mai de menys a Madrid i que, per tant, són totalment innecessaris”, ha resumit.

Últimes notícies

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres al mig segle

José María Bregante, veí d'Orihuela, ha reunit 1.336 pesebres en 50 anys i els guarda en un xicotet local. La col·lecció, variada i en creixement, es nodrix de regals i compres de tot el món.

Detingut a Benidorm per quatre robatoris amb violència mitjançant el mètode de l’estirada

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un home de 28 anys per quatre robatoris amb violència amb estirada de cadena a víctimes d'edat avançada. S'investiguen altres set fets similars.

València. Llum i cendra presenta un retrat íntim de la ciutat amb textos de Raquel Bada i il·lustracions de Rosa Fuster

La col·lecció de viatge de Tintablanca ha incorporat València amb un volum escrit per Raquel Bada i il·lustrat per Rosa Fuster, que recorre la ciutat des de l'Albufera fins a la recent dana.

Indonèsia confirma la recuperació del cadàver de l’espanyol Fernando Martín després del naufragi

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre. La busca de dos menors continua i la Policia manté oberta una investigació per possible negligència.

Indonèsia confirma la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi

Indonèsia va confirmar la recuperació del cos de Fernando Martín en la desena jornada de busca després del naufragi del 26 de desembre. L'operació es va prolongar fins al dimecres per a intentar localitzar a dos menors encara desapareguts.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.