Més Madrid es desmarca de la ‘pèssima idea’ de la mascletà, un espectacle ‘innecessari’ en un entorn protegit

Més Madrid s’ha desmarcat de la «pèssima idea» de la mascletà promoguda pel Govern municipal el 18 de febrer al Pont del Rei, un espectacle «innecessari» en un entorn protegit.

La portaveu de la formació, Rita Maestre, ha qualificat la mascletà a Madrid Río «d’un exemple més de la política de l’espectacle, de la política del soroll en el sentit més literal de la paraula, d’eixa forma d’entendre Madrid en una competició oberta i permanent amb altres ciutats de l’Estat».

Des de la parròquia Sant Carlos Borromeo, a Entrevías, Maestre ha carregat contra «eixe madrilenyisme d»ací podem fer-ho tot més gran i millor’, és a dir, una pèssima idea per part del Govern d’Almeida».

I a la «roïna idea» se suma la ubicació triada, entre la Casa de Camp i Madrid Río, «un entorn on es concentra una part important de la fauna de la ciutat».

Tot això fa que Més Madrid rebutge aquest espectacle situant-se al costat de col·lectius ecologistes, socials i veïnals de la ciutat, «perfectament conscients que Madrid Río és el pitjor lloc del món per a posar una muntanya de petards«.

Més Madrid porta aquesta vesprada al Ple de Moncloa-Aravaca una proposició per a tractar de debatre aquest assumpte, al mateix temps que han reclamat tots «els informes d’avaluació ambiental i d’avaluació econòmica, que suposadament han d’existir i que ara com ara el govern d’Almeida no ha facilitat«.

«Diem que ‘no’ a eixa mascletà, diem que ‘no’ a la ubicació en un entorn mediambientalment protegit com és Madrid Río i la Casa de Camp i diem ‘no’ a aquest intent absurd de col·locar l’atenció en idees i en espectacles que ningú havia demanat mai a Madrid, que ningú ha tirat mai de menys a Madrid i que, per tant, són totalment innecessaris», ha resumit.

Últimes notícies

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.