Pluja de fang i pujada de les temperatures este dijous

Imatge d’un cotxe després d’un episodi de pluja de fang | València Diari
 

Durant la primera mitat del dijous ens arribarà un xicotet canvi d’oratge. Una massa d’aire càlida del Sàhara se’ns tirarà damunt i ens deixarà pluja de fang. Seran arruixons dèbils però que ho poden deixar tot ben brut. Tot junt vindrà acompanyat de prou de núvols per tots els llocs i d’una pujada clara de les temperatures.

 

Es pronostiquen acumulacions de precipitació poc destacables, amb valors que no passaran d’1 l/m2 en la zona de València. En la resta del territori, s’esperen precipitacions disperses i escasses, les més destacables en Castelló i en la costa d’Alacant. Els arruixons poden caure en qualsevol moment però, sobretot, seran en les primeres hores del dia.

 

 

Temperatures cap amunt

Després del gran descens de les temperatures d’ahir, es preveu una nova pujada dels termòmetres. I és que la situació es començarà a correspondre a l’època de l’any. Per a demà dijous, en la Comunitat Valenciana s’esperen increments d’entre 2 i 4 graus en totes les comarques, amb la majoria de màximes entre els 22º i 27º, que quedaran més frenades arran de costa.

 

Quant a les mínimes, en el litoral i el prelitoral es mouran entre els 12º i 17º, però en l’interior de 10º a 15º, localment, per davall en àrees de muntanya. Esta variació de les temperatures serà motivada per l’arribada de la massa càlida sahariana. És per això que en àrees d’afluència directa d’esta glopada del nord d’Àfrica, les temperatures seran més elevades.

 

Mapa de la previsió per dijous al matí

Mapa de la previsió per a dijous de matí | AEMET

 

Predomini de la nuvolositat

S’esperen intervals de núvols a primeres hores en el sud i, a mesura que avance el dia, avançaran de sud a nord fins que, finalment, desapareixeran en tot el territori. Durant el matí del dijous hi haurà un predomini de cel cobert de núvols baixos i, amb el pas de les hores, la nuvolositat anirà minvant fins a deixar gairebé el cel ras generalitzat, però amb algun núvol residual en qualsevol lloc de la franja costanera, en tota la seua totalitat.

 

De la jornada, cal recalcar també el vent de gregal. En general bufarà amb una intensitat moderada, però en les zones costaneres d’Alacant esclafirà amb força i amb ràfegues persistents. Esta variació ens portarà a parlar d’una mar més moguda, amb àrees de marejol sobretot en el sud.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.