Pluja de fang i pujada de les temperatures este dijous

Imatge d’un cotxe després d’un episodi de pluja de fang | València Diari
 

Durant la primera mitat del dijous ens arribarà un xicotet canvi d’oratge. Una massa d’aire càlida del Sàhara se’ns tirarà damunt i ens deixarà pluja de fang. Seran arruixons dèbils però que ho poden deixar tot ben brut. Tot junt vindrà acompanyat de prou de núvols per tots els llocs i d’una pujada clara de les temperatures.

 

Es pronostiquen acumulacions de precipitació poc destacables, amb valors que no passaran d’1 l/m2 en la zona de València. En la resta del territori, s’esperen precipitacions disperses i escasses, les més destacables en Castelló i en la costa d’Alacant. Els arruixons poden caure en qualsevol moment però, sobretot, seran en les primeres hores del dia.

 

 

Temperatures cap amunt

Després del gran descens de les temperatures d’ahir, es preveu una nova pujada dels termòmetres. I és que la situació es començarà a correspondre a l’època de l’any. Per a demà dijous, en la Comunitat Valenciana s’esperen increments d’entre 2 i 4 graus en totes les comarques, amb la majoria de màximes entre els 22º i 27º, que quedaran més frenades arran de costa.

 

Quant a les mínimes, en el litoral i el prelitoral es mouran entre els 12º i 17º, però en l’interior de 10º a 15º, localment, per davall en àrees de muntanya. Esta variació de les temperatures serà motivada per l’arribada de la massa càlida sahariana. És per això que en àrees d’afluència directa d’esta glopada del nord d’Àfrica, les temperatures seran més elevades.

 

Mapa de la previsió per dijous al matí

Mapa de la previsió per a dijous de matí | AEMET

 

Predomini de la nuvolositat

S’esperen intervals de núvols a primeres hores en el sud i, a mesura que avance el dia, avançaran de sud a nord fins que, finalment, desapareixeran en tot el territori. Durant el matí del dijous hi haurà un predomini de cel cobert de núvols baixos i, amb el pas de les hores, la nuvolositat anirà minvant fins a deixar gairebé el cel ras generalitzat, però amb algun núvol residual en qualsevol lloc de la franja costanera, en tota la seua totalitat.

 

De la jornada, cal recalcar també el vent de gregal. En general bufarà amb una intensitat moderada, però en les zones costaneres d’Alacant esclafirà amb força i amb ràfegues persistents. Esta variació ens portarà a parlar d’una mar més moguda, amb àrees de marejol sobretot en el sud.

Últimes notícies

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.