Pluja de fang i pujada de les temperatures este dijous

Imatge d’un cotxe després d’un episodi de pluja de fang | València Diari
 

Durant la primera mitat del dijous ens arribarà un xicotet canvi d’oratge. Una massa d’aire càlida del Sàhara se’ns tirarà damunt i ens deixarà pluja de fang. Seran arruixons dèbils però que ho poden deixar tot ben brut. Tot junt vindrà acompanyat de prou de núvols per tots els llocs i d’una pujada clara de les temperatures.

 

Es pronostiquen acumulacions de precipitació poc destacables, amb valors que no passaran d’1 l/m2 en la zona de València. En la resta del territori, s’esperen precipitacions disperses i escasses, les més destacables en Castelló i en la costa d’Alacant. Els arruixons poden caure en qualsevol moment però, sobretot, seran en les primeres hores del dia.

 

 

Temperatures cap amunt

Després del gran descens de les temperatures d’ahir, es preveu una nova pujada dels termòmetres. I és que la situació es començarà a correspondre a l’època de l’any. Per a demà dijous, en la Comunitat Valenciana s’esperen increments d’entre 2 i 4 graus en totes les comarques, amb la majoria de màximes entre els 22º i 27º, que quedaran més frenades arran de costa.

 

Quant a les mínimes, en el litoral i el prelitoral es mouran entre els 12º i 17º, però en l’interior de 10º a 15º, localment, per davall en àrees de muntanya. Esta variació de les temperatures serà motivada per l’arribada de la massa càlida sahariana. És per això que en àrees d’afluència directa d’esta glopada del nord d’Àfrica, les temperatures seran més elevades.

 

Mapa de la previsió per dijous al matí

Mapa de la previsió per a dijous de matí | AEMET

 

Predomini de la nuvolositat

S’esperen intervals de núvols a primeres hores en el sud i, a mesura que avance el dia, avançaran de sud a nord fins que, finalment, desapareixeran en tot el territori. Durant el matí del dijous hi haurà un predomini de cel cobert de núvols baixos i, amb el pas de les hores, la nuvolositat anirà minvant fins a deixar gairebé el cel ras generalitzat, però amb algun núvol residual en qualsevol lloc de la franja costanera, en tota la seua totalitat.

 

De la jornada, cal recalcar també el vent de gregal. En general bufarà amb una intensitat moderada, però en les zones costaneres d’Alacant esclafirà amb força i amb ràfegues persistents. Esta variació ens portarà a parlar d’una mar més moguda, amb àrees de marejol sobretot en el sud.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.