Pluja de fang i pujada de les temperatures este dijous

Imatge d’un cotxe després d’un episodi de pluja de fang | València Diari
 

Durant la primera mitat del dijous ens arribarà un xicotet canvi d’oratge. Una massa d’aire càlida del Sàhara se’ns tirarà damunt i ens deixarà pluja de fang. Seran arruixons dèbils però que ho poden deixar tot ben brut. Tot junt vindrà acompanyat de prou de núvols per tots els llocs i d’una pujada clara de les temperatures.

 

Es pronostiquen acumulacions de precipitació poc destacables, amb valors que no passaran d’1 l/m2 en la zona de València. En la resta del territori, s’esperen precipitacions disperses i escasses, les més destacables en Castelló i en la costa d’Alacant. Els arruixons poden caure en qualsevol moment però, sobretot, seran en les primeres hores del dia.

 

 

Temperatures cap amunt

Després del gran descens de les temperatures d’ahir, es preveu una nova pujada dels termòmetres. I és que la situació es començarà a correspondre a l’època de l’any. Per a demà dijous, en la Comunitat Valenciana s’esperen increments d’entre 2 i 4 graus en totes les comarques, amb la majoria de màximes entre els 22º i 27º, que quedaran més frenades arran de costa.

 

Quant a les mínimes, en el litoral i el prelitoral es mouran entre els 12º i 17º, però en l’interior de 10º a 15º, localment, per davall en àrees de muntanya. Esta variació de les temperatures serà motivada per l’arribada de la massa càlida sahariana. És per això que en àrees d’afluència directa d’esta glopada del nord d’Àfrica, les temperatures seran més elevades.

 

Mapa de la previsió per dijous al matí

Mapa de la previsió per a dijous de matí | AEMET

 

Predomini de la nuvolositat

S’esperen intervals de núvols a primeres hores en el sud i, a mesura que avance el dia, avançaran de sud a nord fins que, finalment, desapareixeran en tot el territori. Durant el matí del dijous hi haurà un predomini de cel cobert de núvols baixos i, amb el pas de les hores, la nuvolositat anirà minvant fins a deixar gairebé el cel ras generalitzat, però amb algun núvol residual en qualsevol lloc de la franja costanera, en tota la seua totalitat.

 

De la jornada, cal recalcar també el vent de gregal. En general bufarà amb una intensitat moderada, però en les zones costaneres d’Alacant esclafirà amb força i amb ràfegues persistents. Esta variació ens portarà a parlar d’una mar més moguda, amb àrees de marejol sobretot en el sud.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.