Pluja de fang i pujada de les temperatures este dijous

Imatge d’un cotxe després d’un episodi de pluja de fang | València Diari
 

Durant la primera mitat del dijous ens arribarà un xicotet canvi d’oratge. Una massa d’aire càlida del Sàhara se’ns tirarà damunt i ens deixarà pluja de fang. Seran arruixons dèbils però que ho poden deixar tot ben brut. Tot junt vindrà acompanyat de prou de núvols per tots els llocs i d’una pujada clara de les temperatures.

 

Es pronostiquen acumulacions de precipitació poc destacables, amb valors que no passaran d’1 l/m2 en la zona de València. En la resta del territori, s’esperen precipitacions disperses i escasses, les més destacables en Castelló i en la costa d’Alacant. Els arruixons poden caure en qualsevol moment però, sobretot, seran en les primeres hores del dia.

 

 

Temperatures cap amunt

Després del gran descens de les temperatures d’ahir, es preveu una nova pujada dels termòmetres. I és que la situació es començarà a correspondre a l’època de l’any. Per a demà dijous, en la Comunitat Valenciana s’esperen increments d’entre 2 i 4 graus en totes les comarques, amb la majoria de màximes entre els 22º i 27º, que quedaran més frenades arran de costa.

 

Quant a les mínimes, en el litoral i el prelitoral es mouran entre els 12º i 17º, però en l’interior de 10º a 15º, localment, per davall en àrees de muntanya. Esta variació de les temperatures serà motivada per l’arribada de la massa càlida sahariana. És per això que en àrees d’afluència directa d’esta glopada del nord d’Àfrica, les temperatures seran més elevades.

 

Mapa de la previsió per dijous al matí

Mapa de la previsió per a dijous de matí | AEMET

 

Predomini de la nuvolositat

S’esperen intervals de núvols a primeres hores en el sud i, a mesura que avance el dia, avançaran de sud a nord fins que, finalment, desapareixeran en tot el territori. Durant el matí del dijous hi haurà un predomini de cel cobert de núvols baixos i, amb el pas de les hores, la nuvolositat anirà minvant fins a deixar gairebé el cel ras generalitzat, però amb algun núvol residual en qualsevol lloc de la franja costanera, en tota la seua totalitat.

 

De la jornada, cal recalcar també el vent de gregal. En general bufarà amb una intensitat moderada, però en les zones costaneres d’Alacant esclafirà amb força i amb ràfegues persistents. Esta variació ens portarà a parlar d’una mar més moguda, amb àrees de marejol sobretot en el sud.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.