La gota freda no tornarà esta setmana, però no ens escaparem dels arruixons

El sol es combinarà encara amb alguns núvols

El sol es combinarà encara amb alguns núvols | Arxiu

 

El temps serà molt més tranquil esta setmana després d’uns últims dies de gota freda que ha deixat arruixons torrencials en un temporal històric amb l’aterridor balanç de 6 morts (2 en Alacant) inundacions devastadores, entre 400 i 600 l/m² i un paisatge que tardarà en tornar a la normalitat. La calma dominarà les pròximes jornades, però a partir de divendres tornarien les pluges, tot i que no tindran res a vore amb la situació excepcional que hem viscut.

 

De moment, el dilluns serà un dia molt tranquil amb sol i núvols, més compactes entre el nord d’Alacant i el sud de València, que encara poden deixar alguns arruixons febles, també en muntanyes interiors. Entre el dimarts i el dimecres, el sol i la calma dominaran, tot i que cauran alguns arruixons de vesprada en el sistema Ibèric que poden fer arribar un poc de pluja en comarques de Castelló. Poca cosa amb ambient càlid estiuenc, ja que les màximes se situaran entre els 25º i 30º en conjunt.

 

Mapa de previsió per aquest dilluns

Mapa de previsió per a este dilluns | Aemet

 

El temps es complica a partir de divendres

Entre el divendres i el cap de setmana, el temps es complicarà per l’arribada d’una massa d’aire més freda en altura que farà que les precipitacions vagen a més. Segons els mapes actuals, pareix que podria ploure en qualsevol lloc i en qualsevol moment del dia, tot i que diumenge els arruixons es concentrarien entre València i Castelló.

 

Una situació d’inestabilitat, però, que no tindrà res a vore amb els arruixons torrencials de les últimes jornades, ja que, exceptuant alguna possible tempesta forta i local, en conjunt, les precipitacions serien febles i més intermitents amb més fresca de finals d’estiu. Haurem d’anar perfilant la previsió meteorològica al llarg dels pròxims dies per a confirmar este extrem.

 

La tardor arriba el dia 23

Esta situació del temps es produirà just abans de l’arribada de la tardor, prevista el proper dilluns 23 de setembre. Una estació que haurem de vore com es comporta a nivell meteorològic, ja que acostuma a ser una època molt plujosa en territori valencià, però que segur que posarà punt final a un estiu de rècords pel que fa a la calor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.