La gota freda no tornarà esta setmana, però no ens escaparem dels arruixons

El sol es combinarà encara amb alguns núvols

El sol es combinarà encara amb alguns núvols | Arxiu

 

El temps serà molt més tranquil esta setmana després d’uns últims dies de gota freda que ha deixat arruixons torrencials en un temporal històric amb l’aterridor balanç de 6 morts (2 en Alacant) inundacions devastadores, entre 400 i 600 l/m² i un paisatge que tardarà en tornar a la normalitat. La calma dominarà les pròximes jornades, però a partir de divendres tornarien les pluges, tot i que no tindran res a vore amb la situació excepcional que hem viscut.

 

De moment, el dilluns serà un dia molt tranquil amb sol i núvols, més compactes entre el nord d’Alacant i el sud de València, que encara poden deixar alguns arruixons febles, també en muntanyes interiors. Entre el dimarts i el dimecres, el sol i la calma dominaran, tot i que cauran alguns arruixons de vesprada en el sistema Ibèric que poden fer arribar un poc de pluja en comarques de Castelló. Poca cosa amb ambient càlid estiuenc, ja que les màximes se situaran entre els 25º i 30º en conjunt.

 

Mapa de previsió per aquest dilluns

Mapa de previsió per a este dilluns | Aemet

 

El temps es complica a partir de divendres

Entre el divendres i el cap de setmana, el temps es complicarà per l’arribada d’una massa d’aire més freda en altura que farà que les precipitacions vagen a més. Segons els mapes actuals, pareix que podria ploure en qualsevol lloc i en qualsevol moment del dia, tot i que diumenge els arruixons es concentrarien entre València i Castelló.

 

Una situació d’inestabilitat, però, que no tindrà res a vore amb els arruixons torrencials de les últimes jornades, ja que, exceptuant alguna possible tempesta forta i local, en conjunt, les precipitacions serien febles i més intermitents amb més fresca de finals d’estiu. Haurem d’anar perfilant la previsió meteorològica al llarg dels pròxims dies per a confirmar este extrem.

 

La tardor arriba el dia 23

Esta situació del temps es produirà just abans de l’arribada de la tardor, prevista el proper dilluns 23 de setembre. Una estació que haurem de vore com es comporta a nivell meteorològic, ja que acostuma a ser una època molt plujosa en territori valencià, però que segur que posarà punt final a un estiu de rècords pel que fa a la calor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.