La gota freda no tornarà esta setmana, però no ens escaparem dels arruixons

El sol es combinarà encara amb alguns núvols

El sol es combinarà encara amb alguns núvols | Arxiu

 

El temps serà molt més tranquil esta setmana després d’uns últims dies de gota freda que ha deixat arruixons torrencials en un temporal històric amb l’aterridor balanç de 6 morts (2 en Alacant) inundacions devastadores, entre 400 i 600 l/m² i un paisatge que tardarà en tornar a la normalitat. La calma dominarà les pròximes jornades, però a partir de divendres tornarien les pluges, tot i que no tindran res a vore amb la situació excepcional que hem viscut.

 

De moment, el dilluns serà un dia molt tranquil amb sol i núvols, més compactes entre el nord d’Alacant i el sud de València, que encara poden deixar alguns arruixons febles, també en muntanyes interiors. Entre el dimarts i el dimecres, el sol i la calma dominaran, tot i que cauran alguns arruixons de vesprada en el sistema Ibèric que poden fer arribar un poc de pluja en comarques de Castelló. Poca cosa amb ambient càlid estiuenc, ja que les màximes se situaran entre els 25º i 30º en conjunt.

 

Mapa de previsió per aquest dilluns

Mapa de previsió per a este dilluns | Aemet

 

El temps es complica a partir de divendres

Entre el divendres i el cap de setmana, el temps es complicarà per l’arribada d’una massa d’aire més freda en altura que farà que les precipitacions vagen a més. Segons els mapes actuals, pareix que podria ploure en qualsevol lloc i en qualsevol moment del dia, tot i que diumenge els arruixons es concentrarien entre València i Castelló.

 

Una situació d’inestabilitat, però, que no tindrà res a vore amb els arruixons torrencials de les últimes jornades, ja que, exceptuant alguna possible tempesta forta i local, en conjunt, les precipitacions serien febles i més intermitents amb més fresca de finals d’estiu. Haurem d’anar perfilant la previsió meteorològica al llarg dels pròxims dies per a confirmar este extrem.

 

La tardor arriba el dia 23

Esta situació del temps es produirà just abans de l’arribada de la tardor, prevista el proper dilluns 23 de setembre. Una estació que haurem de vore com es comporta a nivell meteorològic, ja que acostuma a ser una època molt plujosa en territori valencià, però que segur que posarà punt final a un estiu de rècords pel que fa a la calor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.