La gota freda no tornarà esta setmana, però no ens escaparem dels arruixons

El sol es combinarà encara amb alguns núvols

El sol es combinarà encara amb alguns núvols | Arxiu

 

El temps serà molt més tranquil esta setmana després d’uns últims dies de gota freda que ha deixat arruixons torrencials en un temporal històric amb l’aterridor balanç de 6 morts (2 en Alacant) inundacions devastadores, entre 400 i 600 l/m² i un paisatge que tardarà en tornar a la normalitat. La calma dominarà les pròximes jornades, però a partir de divendres tornarien les pluges, tot i que no tindran res a vore amb la situació excepcional que hem viscut.

 

De moment, el dilluns serà un dia molt tranquil amb sol i núvols, més compactes entre el nord d’Alacant i el sud de València, que encara poden deixar alguns arruixons febles, també en muntanyes interiors. Entre el dimarts i el dimecres, el sol i la calma dominaran, tot i que cauran alguns arruixons de vesprada en el sistema Ibèric que poden fer arribar un poc de pluja en comarques de Castelló. Poca cosa amb ambient càlid estiuenc, ja que les màximes se situaran entre els 25º i 30º en conjunt.

 

Mapa de previsió per aquest dilluns

Mapa de previsió per a este dilluns | Aemet

 

El temps es complica a partir de divendres

Entre el divendres i el cap de setmana, el temps es complicarà per l’arribada d’una massa d’aire més freda en altura que farà que les precipitacions vagen a més. Segons els mapes actuals, pareix que podria ploure en qualsevol lloc i en qualsevol moment del dia, tot i que diumenge els arruixons es concentrarien entre València i Castelló.

 

Una situació d’inestabilitat, però, que no tindrà res a vore amb els arruixons torrencials de les últimes jornades, ja que, exceptuant alguna possible tempesta forta i local, en conjunt, les precipitacions serien febles i més intermitents amb més fresca de finals d’estiu. Haurem d’anar perfilant la previsió meteorològica al llarg dels pròxims dies per a confirmar este extrem.

 

La tardor arriba el dia 23

Esta situació del temps es produirà just abans de l’arribada de la tardor, prevista el proper dilluns 23 de setembre. Una estació que haurem de vore com es comporta a nivell meteorològic, ja que acostuma a ser una època molt plujosa en territori valencià, però que segur que posarà punt final a un estiu de rècords pel que fa a la calor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.