La gota freda no tornarà esta setmana, però no ens escaparem dels arruixons

El sol es combinarà encara amb alguns núvols

El sol es combinarà encara amb alguns núvols | Arxiu

 

El temps serà molt més tranquil esta setmana després d’uns últims dies de gota freda que ha deixat arruixons torrencials en un temporal històric amb l’aterridor balanç de 6 morts (2 en Alacant) inundacions devastadores, entre 400 i 600 l/m² i un paisatge que tardarà en tornar a la normalitat. La calma dominarà les pròximes jornades, però a partir de divendres tornarien les pluges, tot i que no tindran res a vore amb la situació excepcional que hem viscut.

 

De moment, el dilluns serà un dia molt tranquil amb sol i núvols, més compactes entre el nord d’Alacant i el sud de València, que encara poden deixar alguns arruixons febles, també en muntanyes interiors. Entre el dimarts i el dimecres, el sol i la calma dominaran, tot i que cauran alguns arruixons de vesprada en el sistema Ibèric que poden fer arribar un poc de pluja en comarques de Castelló. Poca cosa amb ambient càlid estiuenc, ja que les màximes se situaran entre els 25º i 30º en conjunt.

 

Mapa de previsió per aquest dilluns

Mapa de previsió per a este dilluns | Aemet

 

El temps es complica a partir de divendres

Entre el divendres i el cap de setmana, el temps es complicarà per l’arribada d’una massa d’aire més freda en altura que farà que les precipitacions vagen a més. Segons els mapes actuals, pareix que podria ploure en qualsevol lloc i en qualsevol moment del dia, tot i que diumenge els arruixons es concentrarien entre València i Castelló.

 

Una situació d’inestabilitat, però, que no tindrà res a vore amb els arruixons torrencials de les últimes jornades, ja que, exceptuant alguna possible tempesta forta i local, en conjunt, les precipitacions serien febles i més intermitents amb més fresca de finals d’estiu. Haurem d’anar perfilant la previsió meteorològica al llarg dels pròxims dies per a confirmar este extrem.

 

La tardor arriba el dia 23

Esta situació del temps es produirà just abans de l’arribada de la tardor, prevista el proper dilluns 23 de setembre. Una estació que haurem de vore com es comporta a nivell meteorològic, ja que acostuma a ser una època molt plujosa en territori valencià, però que segur que posarà punt final a un estiu de rècords pel que fa a la calor.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cano reclama una Conferència Sectorial després de la nul·litat del registre únic de lloguer turístic

La consellera Marián Cano demana una Conferència Sectorial de Turisme urgent per a abordar les conseqüències de la sentència del Suprem que anul·la el registre únic d'arrendaments de curta duració i exigix seguretat jurídica per a comunitats, destins i sector.

El prelitoral de València es prepara per a 36 graus en el dia més càlid de l’episodi de calor

El prelitoral de la província de València superarà els 36 graus este divendres en el dia més càlid d'un episodi de calor anòmala que es prolonga ja durant dotze dies i que ha disparat també la temperatura de la mar.

CCOO PV denúncia el bloqueig empresarial que deixa sense conveni a la sanitat privada valenciana

CCOO PV alerta de la greu situació del personal de la sanitat privada en la Comunitat Valenciana pel bloqueig empresarial que impedix renovar un conveni caducat des de fa anys, amb salaris congelats i major precarietat.

La Generalitat obri la cita prèvia per a l’atenció presencial de la renda en la Comunitat Valenciana

L'Agència Tributària Valenciana obri el termini per a demanar cita prèvia i accedir al servici gratuït d'ajuda presencial per a la declaració de l'IRPF, disponible de l'1 al 30 de juny en una àmplia xarxa d'oficines.

La UPV reforça a la Xina la seua aliança tecnològica amb Huawei i Unitree Robotics

La Universitat Politècnica de València segella en Xinesa acords estratègics amb Huawei i Unitree Robotics per a integrar a les dos companyies en l'ecosistema del Beihang València Polytechnic Institute i reforçar la seua connexió amb la indústria tecnològica xinesa.

Thierry Rendall s’acomiada del València després de set anys: ‘El meu cicle ha arribat a la seua fi’

Thierry Rendall confirma que no renovarà amb el València després de set anys en el club. El lateral portugués repassa una etapa marcada per lesions, alts i baixos i la inestabilitat institucional.

Professors correctors de la PAU renuncien per la vaga i titllen d’abusius els servicis mínims

Professors correctors de la PAU en la Comunitat Valenciana estan presentant les seues renúncies en protesta pels servicis mínims del 100% sol·licitats per la Conselleria d'Educació, que consideren abusius i contraris al dret de vaga.

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.